Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Transmissie reageert traag

  1. #1

    Standaard Transmissie reageert traag

    Beste,

    De Q8 is een leuke wagen, maar 1 ding ambeteert me enorm: de reactie op het gaspedaal !

    Typisch voorbeeld, je gaat rond punt op ... traag verkeer dus ... en bij het verlaten van het rond punt wil je lanceren en geef je dus flink wat gas bij. Dan reageert de wagen gedurende 2 seconden NIET. Géén acceleratie ... gewoon uitbollen ... en dan ineens krijg je de volledige koppel in je nek. Heel raar en schokkerig dus.

    In S mode weinig/geen verschil

    Als ik zo wat reviews lees komt deze issue ook regelmatig aan bod

    Ik hoop echt dat ze hier nog iets kunnen aan doen, want dit is echt niet leuk.

    Nog iemand met dit probleem?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    8 traps bak?

    Bijna alle 2016> modellen (met 8 traps ZF) schijnen last te hebben van een traag reagerende bak. (s4,s5,a6,a7 etc.)

    schijnt te zijn om zo gunstigere uitstootwaarden te verkrijgen.

    Mijn s5 heeft precies hetzelfde als jij omschrijft. Wil ik redelijk normaal kunnen rijden moet ik hem in de 'S' stand zetten, maar dat is eigenlijk weer net iets te nerveus. (wel 3.0 benzine)

    Enige hoop die ik heb is dat de ECU binnenkort ergens te kraken is en ze de wagen en eventueel het schakelgedrag (als die ook in de ECU opgeslagen zit) kunnen aanpassen.
    Laatst gewijzigd door snappaz; 14-07-19 om 01:25.

  3. #3

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Inderdaad, een 8 traps ...

    Mijn vorige A6 had dit ook een beetje in Drive modus ... maar als ik hem in S stand zette, dan ging ie als een speer vandoor.
    De Q8 is niet noemenswaardig pittiger in S mode ... snap zelfs niet goed wat het verschil is.

    Aangezien het regelmatig in reviews terugkomt, zal het wel geen mankement zijn bij mij, maar 'as designed' helaas.

    Ik heb toch een klacht ingediend bij Audi. Wagen moest een dag (gratis) binnen, en daarmee is de klacht formeel. Hopelijk komen er nog zo wat rapporten binnen daar bij Audi ...

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Ik heb mij met de A6 Allroad in D ook weleens vergist bij het oprijden van een rotonde. Bak/motor reageerde totaal niet op gasgeven. Ik kon normaal gesproken makkelijk invoegen en stond nu op de rotonde bijna stil in 2.

  5. #5

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik heb mij met de A6 Allroad in D ook weleens vergist bij het oprijden van een rotonde. Bak/motor reageerde totaal niet op gasgeven. Ik kon normaal gesproken makkelijk invoegen en stond nu op de rotonde bijna stil in 2.
    Jij rijdt met een C7 6 cilinder benzine toch? Dat is een s-tronic. Navigatiekaarten, baksoftware en motorsoftware up-to-date? Gps antenne in orde?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 14-07-19 om 20:25.


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Jij rijdt met een C7 6 cilinder benzine toch? Dat is een s-tronic. Navigatiekaarten, baksoftware en motorsoftware up-to-date? Gps antenne in orde?
    Klopt. Alles is als het goed is geupdate. Herken (ook) met deze versnellingsbak wel wat er beschrijven wordt dat de auto niet op het gaspedaal lijkt te reageren.

  7. #7

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    @spacekiek welke motor?



    Offtopic:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Klopt. Alles is als het goed is geupdate. Herken (ook) met deze versnellingsbak wel wat er beschrijven wordt dat de auto niet op het gaspedaal lijkt te reageren.
    Ik heb het niet met zelfde bak en motor. Misschien moet je toch nog eens een uitleeslogje bekijken.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 15-07-19 om 10:50.

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    8 traps bak?

    Bijna alle 2016> modellen (met 8 traps ZF) schijnen last te hebben van een traag reagerende bak. (s4,s5,a6,a7 etc.)

    schijnt te zijn om zo gunstigere uitstootwaarden te verkrijgen.

    Mijn s5 heeft precies hetzelfde als jij omschrijft. Wil ik redelijk normaal kunnen rijden moet ik hem in de 'S' stand zetten, maar dat is eigenlijk weer net iets te nerveus. (wel 3.0 benzine)

    Enige hoop die ik heb is dat de ECU binnenkort ergens te kraken is en ze de wagen en eventueel het schakelgedrag (als die ook in de ECU opgeslagen zit) kunnen aanpassen.
    Voor de S5 F5 zijn er aardig wat ECU en TCU updates voor uit. Heb niet lang geleden paar geupdate (dealer wilde het niet doen) en rijden stukken beter.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Zei ik een paar maanden terug ook al tegen hem.. Probleem van TS komt denk ik neer op hetzelfde verhaal als in het C8 gedeelte nu wordt besproken.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Ik ben er laatst geweest voor wat irritante interieurrammels bij bepaalde nummers , ze hebben alleen het infotainment geüpdatet. Ik neem aan dat overige updates alleen bij een onderhoudsbeurt worden gedaan?

  12. #11

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Ik ben er laatst geweest voor wat irritante interieurrammels bij bepaalde nummers , ze hebben alleen het infotainment geüpdatet. Ik neem aan dat overige updates alleen bij een onderhoudsbeurt worden gedaan?
    Nee. Ook bij onderhoudsbeurten gebeurt dat nauwelijks. Als je nog garantie hebt zou je kunnen vragen of ze dit onder garantie willen doen voor je i.v.m. de klachten die je hebt. Anders kun je hiervoor ook bij Rainesh terecht.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Ik heb opzich nog 3 jaar garantie erop zitten, @Rainesh heb jij jij een zogenaamde TPI voor me of een andere code zodat ik dat door kan geven?

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Ik heb opzich nog 3 jaar garantie erop zitten, @Rainesh heb jij jij een zogenaamde TPI voor me of een andere code zodat ik dat door kan geven?
    Gewoon bij de dealer aangeven dat je motor en ecu geupdate wilt hebben. Ik ken niet de tpi code ervoor maar als het goed is is er wel eentje voor. Engelse fora staan er ook vol mee.

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Schijnt een bekend probleem te zijn.. zie Amerikaanse fora. https://www.audiworld.com/forums/aud...issue-2966888/

  16. #15

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Wel het heeft ff geduurd eer de update beschikbaar was ... ergens in Mei.
    Deze maand eens een lange tocht gedaan naar Oostenrijk en het probleem is 'ietsje' beter, maar de "lag" is er nog steeds.
    Zelfs mijn vrouw viel het enorm op en stoorde wanneer je ergens snel wil invoegen in het verkeer bv.
    Ik ben super tevreden met die wagen, maar de slome reacties verpesten de rijervaring ...
    Is er onofficieel niks te doen via tuning ofzo ? Ben het zo beu dat Audi na 1 jaar wachten op die langverwachte update, eigenlijk het probleem nog niet heeft weten te fixen ...

  17. #16

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Ik volg dit topic met interesse mee. Hier een Q7 3.0 TDI en hetzelfde gevoel. Hier wel een verschil met de S-stand, waardoor ik regelmatig ‘schakel’ tussen D en S.
    Al voorgelegd aan de dealer en het antwoord daar was dat ik ermee moest leren leven en “dat vele anderen maar kunnen dromen van met zo’n wagen te rijden”. Met dat laatste was ik niet gediend, maar soit.

    Op de vraag of er via tuning niets te doen was raadde de dealer dit af (conflict of interest?). Enkele tuners aangesproken (Apec, JD, VAG-technic) maar geen van hen garandeerde een veranderd schakelgedrag.
    Met het ‘schakelen’ tussen D en S kan ik er voorlopig mee leven, maar als er een definitieve oplossing komt, dan laat ik dit ook direct uitvoeren.

    Jammer dat Audi bij zo’n auto’s kiest voor een softwareprogrammatie die volledig voor het ecologische rijgedrag dient en het rijplezier teniet doet. Hadden we op dit vlak ecologisch willen zijn, dan hadden we wel een ander model / motorisatie gekozen...

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Heb je de software update "23CK W-SOFTWARE-UPDATE AANDRIJFELEKTRONIKA" reeds gehad Tommeke?

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Zelfs een standaart A4 van jaren 90 oud model heeft dat Bakprobleem

  20. #19

    Standaard Re: Transmissie reageert traag

    Ik heb deze update gekregen: Het is alvast beter en meer aanvaardbaar. Er is nog wel enige delay merkbaar, maar niet meer zoals voorheen.
    Mijn vroegere A6 3.0 TDI reageerde instant wanneer deze in S stand stond. Maar die setting zal wss nooit meer terugkomen :-/

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Transmissie reageert traag

    @spacekiek
    Ik heb een Q3 met 7-traps DSG en vind dat eigenlijk ook tamelijk slecht reageren.

    Mijn andere auto is een e-tron 50 (volledig elektrisch EV) en het verschil in reactie op het gaspedaal is nou net één van de redenen dat ik waarschijnlijk nooit meer iets met een verbrandingsmotor (ICE) zal kopen. De ONMIDDELIJKE reactie en volledige beschikbaarheid van z'n enorme trekkracht is ongekend.
    Voordat ik de e-tron kocht heb ik een proefrit gemaakt. Ik ging de eerste hoek om, ging op het gas en zei tegen m'n vrouw: "Topauto! Die ga ik straks kopen!". En dat deed ik die middag.

    Nou weet ik wel dat voor sommige mensen een EV niet handig is en bla,bla,bla, maar als je ook maar een beetje het gevoel hebt dat je niet elke dag ritten van 400 km hoeft te maken (en een eigen oprit hebt voor een laadpaal), kijk dan vooral eens naar een e-tron. Of beter nog: rij ermee! Voor het geld van een Q8 kan je zeker een dikke e-tron kopen! E-tron 55 of S Sportback misschien?

    Ik probeer hier absoluut niet een oorlog te beginnen tussen EV en ICE, maar ik wil de topic starter toch even wijzen op een alternatief.

    EDIT:
    Ik vind die Q8 trouwens wel een onwijs gave bak!
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 23-10-20 om 20:31. Reden: Aanvulling

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •