Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Berganfahrassistent Storung! melding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8

    Standaard Berganfahrassistent Storung! melding

    Hoi,

    Ik heb een andere post over het vervangen van mijn accu maar nu na het opladen lijkt de auto prima stroom te hebben. Zodra ik echter wil starten komt er een pieptoon en verschijnt de melding berganfahrassistent storung! en wil hij niet starten. Omdat er weinig mee gereden wordt heeft de auto misschien even helemaal zonder stroom gestaan voordat ik de accu weer ging opladen. Moet er misschien iets gereset worden?

    Thanks!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.793
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Berganfahrassistent Storung! melding

    Na een lege accu krijg je altijd storingen. Even laten resetten en dan kijken wat er terugkomt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Berganfahrassistent Storung! melding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Na een lege accu krijg je altijd storingen. Even laten resetten en dan kijken wat er terugkomt.
    Toen mijn R8 een lege accu had heb ik deze melding niet gehad. De anwb heeft hem gewoon gejumpstart en ik was weer ready to go.

    Enige probleem wat ik had (en wat goed is om hier te vermelden) is dat ik de voor kap niet open kreeg met een lege accu. Er moet ergens een draad zijn die de kap open kan trekken, maar die werkte bij mij niet. Dus de ANWB heeft bij mij onder het handschoenenkastje het relais kastje moeten loshalen en een bepaalde relais moeten verwijderen om zo de auto te kunnen starten. Zeer inventief gedaan toen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Berganfahrassistent Storung! melding

    Hoi

    Ja die kabel hoort te zitten bij het voeteneind van de passagier boven de zekeringkast. Gelukkig werkte deze bij mij.

    Er was me verteld dat er pas bij auto's vanaf 2012 een nieuwe accu ingeleerd moet worden dus durfde ik deze zelf te vervangen. Ook omdat ik de auto niet met startkabels aan de praat kon krijgen en hem anders niet van z'n plek kreeg. Op de videos over het vervangen van de accu staat dat je de ruitenwissers er af moet halen om de plastic kap die ervoor zit weg te halen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik de plastic kap met twee blokjes hout omhoog kon houden waarna ik de 'kofferbak' er ook uit kon tillen. Scheelde best wat werk.

    In ieder geval bedankt voor de reacties.
    Dan kan deze topic evt verwijderd worden.

    Thanks!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •