Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 1.8T komt niet van de plaats, injectors defect?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 1.8T komt niet van de plaats, injectors defect?

    beste,

    Ik ben aan het hobbyen aan een Audi TT 1.8T. bouwjaar 2010

    Hij houd in/komt niet van de plaats. Heb verbrandingsprobleem op meerdere cilinders(P300,P301,P302,P303). Maar soms rijd hij ook gewoon goed door met genoeg vermogen.

    Als ik in de vrij gas geef kan ik gewoon toeren maken. Zodra er vermogen gevraagd wordt gaat hij stotteren

    Audi geeft aan dat het de injectors zijn. Ik zeg niet dat het ze niet zijn maar vind het beetje vreemd dat meerder injectors spontaan defect zijn.

    Ik heb hem effe vluchtig uitgelezen met een Bosch KTS. bovenstaande fouten staan erin. De LMM waarde is aan de lage kant. heb nog niet gelogged maar die verklaard in mijn ogen ook het slechte lopen niet.

    Wat mij echter opviel is een waarde (in KTS) instellend motorkoppel. Volgens de data moet de waarde stationair tussen de 15-25% liggen. Hij krijgt echter 121% aangeboden. er staat wat vage info bij dat het een berekend koppel is wat aangeboden wordt aan de aandrijfzijde... Iemand een idee waar deze waarde uit berekend wordt?

    Morgen ga ik met vagcom aan de slag en bobine's/bougies/compressie/ketting/lmm controleren. Maar als daar niets uit komt ben ik wel benieuwd waar die waarde vandaan komt.

    alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    62
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T komt niet van de plaats, injectors defect?

    Beetje laat maar bij deze alsnog de oorzaak van alle problemen.

    Doordat Audi de injectors als mogelijke oorzaak aandroeg, zijn we een beetje op het verkeerde been gezet. Gevoelsmatig (tijdens rijden) konden het de injectors niet zijn.

    Door uiteindelijk de ketting versteller (aansturing) los te koppelen, bleef de auto lopen al dan niet met wat minder vermogen.

    De ketting bleek dan ook gerekt en na vervangen van de ketting was het probleem verholpen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •