Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

  1. #1

    Standaard Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Beste TT-kenners,

    Sinds kort is er een storing ten aanzien van mijn linker knipperlichten. Er verschijnt bij het starten van de auto een foutmelding in het BIS (een oranje lampje met een kruis erdoor) en hij geeft aan dat het linker knipperlicht achter niet werkt. Bij het richting aangeven naar links hoor je dat de 'knipper' sneller tikt dan bij richting aangeven naar rechts (die klinkt normaal). De knipperlichten werken wel allemaal, alleen lijkt het of de linker knipperlichten (zowel voor als achter) er net wat anders uitzien dan normaal.

    Omdat het zowel om voor als achter lijkt te gaan, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de lampjes zelf niet kapot zijn, maar dat er ergens een contact, kabeltje of iets dergelijks los zit.

    Ik ben van plan om binnenkort naar de Audi dealer te gaan om er naar te laten kijken. Het zou erg fijn zijn als er hier op het forum mensen zijn die dit wellicht ook hebben meegemaakt en ook weten wat de oorzaak is. Dit scheelt waarschijnlijk in de kosten.

    Alvast heel veel dank voor jullie hulp!
    Laatst gewijzigd door Nels; 30-06-17 om 07:49.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Ff lampje eruit halen en de contactjes in de auto schoonmaken / opschuren. Heb ik weleens gedaan op de Opel Corsa van mijn opa en had toen geholpen. Was het zelfde probleem
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Als je binnen een paar uur een oplossing voor je probleem wilt, moet je naar een garage gaan en ervoor betalen. Hier mag je wat meer geduld hebben, dus niet meteen 'niemand?' posten. Zie ook de forumreglementen.
    Laatst gewijzigd door tom; 30-06-17 om 09:13.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Excuses, ik was me daar niet van bewust.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je binnen een paar uur een oplossing voor je probleem wilt, moet je naar een garage gaan en ervoor betalen. Hier mag je wat meer geduld hebben, dus niet meteen 'niemand?' posten. Zie ook de forumreglementen.

  5. #5

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Hartelijk dank voor de tip!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ff lampje eruit halen en de contactjes in de auto schoonmaken / opschuren. Heb ik weleens gedaan op de Opel Corsa van mijn opa en had toen geholpen. Was het zelfde probleem


  6. #6

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Ik heb het bovenstaande bij de garage laten proberen. Helaas lijkt er bij mijn auto iets anders aan de hand. Namelijk de stekker die vanuit de auto zelf naar het achterlicht gaat en de aansluiting daarop in de achterlicht unit zijn niet goed meer.

    Ik ben nu van plan om een andere achterlicht unit te laten monteren. Als ik kijk om deze te kopen zit daar voor zover ik kan zien geen stekker bij die vanuit de auto zelf naar het achterlicht gaat.

    Weet iemand misschien of deze stekker los te koop is en zo ja, welk onderdeelnummer dit betreft (of nog beter, een link waar ik dit onderdeel kan bestellen)?

    Alvast veel dank voor jullie hulp!

  7. #7
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Ik zou dit eens doorlezen:
    http://www.audiforum.nl/forum/model-...vervangen.html

    Het zou me niet verbazen als jouw probleem dezelfde oorzaak (en oplossing) heeft. Schijnt vaker voor te komen, water dringt binnen bij de TT achterlichten.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Zou idd heel goed kunnen.
    Als jou lampen aan staan en je stapt even uit om acter de auto te gaan staan. Branden jou achterlichten dan even fel?
    Als dit niet zo is dan heb je zeker het euvel waar Kees het over heeft.
    Laatst gewijzigd door Glenn Hendriks; 08-07-17 om 21:52.

  10. #9

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Inmiddels is het probleem verholpen. Omdat ik mijn auto verkocht heb en deze niet met een storing wilde verkopen en geen tijd had voor een alternatieve oplossing, heb ik bij de Audi dealer een nieuwe achterlichtunit en stekker in laten bouwen. Niet goedkoop, maar gelukkig werkt alles wel weer naar behoren.

    Dank iedereen voor het meedenken!
    Laatst gewijzigd door Nels; 01-08-17 om 12:51.

  11. #10
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    De massa in de stekker oxideert meestal

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Inmiddels is het probleem verholpen. Omdat ik mijn auto verkocht heb en deze niet met een storing wilde verkopen en geen tijd had voor een alternatieve oplossing, heb ik bij de Audi dealer een nieuwe achterlichtunit en stekker in laten bouwen. Niet goedkoop, maar gelukkig werkt alles wel weer naar behoren.

    Dank iedereen voor het meedenken!

    Netjes van je dat je dat nog even fixt voor de verkoop!
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

  13. #12
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Zeker netjes maar zo hoort het ook.
    Een week voor dat ik de oude S3 inruilde heb ik ook nog even de remschijven voor & blokken laten vervangen.

  14. #13

    Standaard Re: Linker knipperlichten knipperen sneller dan rechts

    Thanks. Zoals Ger aan geeft vind ik ook dat het hoort, tenzij het een onderdeel is van de onderhandeling over de verkoopprijs (koper lost het zelf op en daarvoor krijgt hij dan korting). Ik vind het zelf prettig als ik weet dat ik er zelf alles aan heb gedaan (in dit geval: laten doen) om de auto netjes op te leveren aan de koper.

    Gisteren kreeg ik een bericht van de koper dat ze heel blij is met de auto. Erg leuk om te horen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnp Bekijk Berichten
    Netjes van je dat je dat nog even fixt voor de verkoop!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •