Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Schokdemper vervangen actief sportonderstel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Schokdemper vervangen actief sportonderstel

    Goedemiddag.

    Een paar maanden geleden een mooie TTS uit 2010 gekocht. Helaas al eerste issues: schokdemper rechtsvoor is dood. Tot mijn verbazing kan ik nergens de juiste model vinden.
    EON: 8J0413029G

    Het probleem is dat het gaat om auto met adaptieve sport onderstel, dus de schokdempers hebben een speciale connector voor sensor. Alle schokdempers die ik online kon vinden hebben die sensor niet. Bij de dealer kost deze 600-700 excl. BTW. Liever dus niet bij de dealer.

    Hebben jullie een advies waar te zoeken / wat te doen?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard Re: Schokdemper vervangen actief sportonderstel

    8j0413029n is de opvolger van 8J0413029G. 2e hands: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...7402-223-14236

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Schokdemper vervangen actief sportonderstel

    Ehh .. ik zit eigenlijk met eenzelfde probleem met een TTS uit 2013, ook rechtsvoor. Is het wellicht een TTS (magnetic ride) model probleem? Ik heb de auto uit Duitsland gehaald en de vorige eigenaar had al de demper rechtsachter vervangen! De demper doet het nu nog wel goed, maar als ik door een kuil rijdt bonkt het enorm, misschien een voorbode dat het eraan zit te komen dat ie stuk gaat? Bedankt voor de tip tav het onderdeelnr alvast

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    48
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Schokdemper vervangen actief sportonderstel

    Ik ook zit met hetzelfde probleem.
    Ik heb een TTS uit 2009 met het adaptieve demping systeem/magnetic ride. Bij mij gaat het om de achterzijde.
    Ik kan net als @tmishutin nergens het juiste model vinden op het internet. Het enigste wat ik kan vinden zijn Bilstein B4 of B8 en de Sachs 313.369.
    Maar geen van allen match helemaal met het OEN nummer. Het origineel heeft als OEN nummer 8J0513025B en nu 8J0513025E.

    Wie o wie kan mij helpen of adviseren ? Of zit er niets anders op dan het bij de dealer te laten monteren, snik.

    Alvast bedankt !

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •