Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Leeftijd
    47
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Hoi Boys,

    Al zeer lang heb ik last van een heel agressieve gaspedaal dwz als ik wil vertrekken moet dan ook heeeeeeel rustig gas geven want anders wordt je in de stoelen gedrukt. Ik vind dat de gevoeligheid van de gaspedaal zéér direct is, zijn er hier ook mensen die dit probleem ondervinden. Het gaat over het model mkII 3.2 v6 uit 2008, zelf heb ik het gasklephuis al eens terug ingeleerd maar hier geen groot verschil te merken. Graag hoor ik jullie reactie hierover.

    Alvast bedankt

  2. #2
    martl20's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Hoi @DJvin, je vraag is al van een jaar geleden en ervaar dit zelf ook met mijn Audi TT 3.2 uit 2006 handbak. Je bent dus niet de enige .
    Ik heb zelf ook het gasklephuis opnieuw getracht in te leren, maar dat heeft geen voelbaar resultaat opgeleverd. Het rijdt uiteraard lekker agressief, maar moet echt mijn uiterste best doen om een rustig relax ritje te maken. Als ik alleen rijdt niet een ramp, maar vind het wel een beetje beschamend als er een passagier meerijd, het komt m.i. over alsof je de auto niet onder controle hebt.
    Heb je er inmiddels al iets op gevonden?
    Ik zal mij Vagcom ook een keer uitspitten, maar had het idee dat de laatste keer dat ik dat gedaan had er geen foutcodes in zaten.

    Groeten,
    Martijn
    Laatst gewijzigd door martl20; 02-12-20 om 22:13.

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Laatste Activiteit 17-05-19 20:33
    Misschien helpt die nog @DjVinn
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    47
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Sorry voor de ZEER late reactie, maar ik heb verkocht ik was het spuug zat met dat ding. Ik heb mijn oude TT terug gekocht en zeer tetevreden over deze 1.8.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martl20 Bekijk Berichten
    Hoi @DJvin, je vraag is al van een jaar geleden en ervaar dit zelf ook met mijn Audi TT 3.2 uit 2006 handbak. Je bent dus niet de enige .
    Ik heb zelf ook het gasklephuis opnieuw getracht in te leren, maar dat heeft geen voelbaar resultaat opgeleverd. Het rijdt uiteraard lekker agressief, maar moet echt mijn uiterste best doen om een rustig relax ritje te maken. Als ik alleen rijdt niet een ramp, maar vind het wel een beetje beschamend als er een passagier meerijd, het komt m.i. over alsof je de auto niet onder controle hebt.
    Heb je er inmiddels al iets op gevonden?
    Ik zal mij Vagcom ook een keer uitspitten, maar had het idee dat de laatste keer dat ik dat gedaan had er geen foutcodes in zaten.

    Groeten,
    Martijn
    Laatst gewijzigd door tom; 21-05-21 om 10:46.

  5. #5
    martl20's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Thanks voor je reactie. Ik kan mij goed voorstellen dat je terug naar de 1.8 bent gegaan, ik gebruik 'm voornamelijk voor trackdays, dan is dat niet zo'n ramp, maar beter doseren zou wel fijner zijn. Uiteindelijk haal je datzelfde en nog veel meer vermogen uit een turbo blok.
    Ik ga dit vast nog een keer onderzoeken en als ik de oplossing vind zal ik het hier posten.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Ik (mijn vrouw ) heeft sinds anderhalve week ook een 3.2 DSG.
    De response van het elektronische gasklephuis is fel, mag van mij ook wel wat minder.
    Dit is echter zeker bij te regelen (mapping) maar niet door het opnieuw inleren van het gasklephuis.

  7. #7
    martl20's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 3.2, gaspedaalreactie veel te hevig

    Gefeliciteerd met het nieuwe speelgoed. Als je een oplossing hebt voor dat gaspedaal hoor ik het graag. Ik heb er voorlopig even geen tijd voor .

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •