Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Haldex TPMS error met werkende pomp J492/v181

  1. #1

    Standaard Haldex TPMS error met werkende pomp J492/v181

    Beste Allen,

    Ik heb een audi tt 4-2010 met een Haldex gen 4 en heb sinds kort de storing TPMS (J492) en V181 (haldex pomp).

    Ik heb de oude pomp eruit gehaald en de nieuwe erin gezet waarmee ik het filter eruit het geperst. Vervolgens heb ik alle olie eruit laten lopen en alles weer dichtgemaakt.[/FONT][/COLOR]

    Vervolgens heb ik geprobeerd de olie bij te vullen. Dit lukte niet, het liep er bijna gelijk weer uit (bovenste vulgat). Hierna 22-AWD VCDS de pomp aangezet en de clutch open gezet. Pomp is te horen en loopt op "1.0-2.0" amp. Vervolgens getracht weer olie bij te vullen. Ook hier ging er maar weinig olie in. Na 2-3 keer kreeg de pomp een ander geluid en had ik nog maar 300-400 ml olie toegevoegd. De pomp ging ook lopen op "2.5-2.8". De eerste paar keren starten zonder te rijden kreeg ik geen TPMS melding meer. De bedrading naar de ECU was ook niet gecorrodeerd (visuele inspectie). Na een proefrit van 20 minuten kwam de TPMS melding, die ik normaal gelijk krijg weer op het display. De motor werkt nog (getest via 22-AWD).

    Wie heeft een idee wat er hier mis gaat? De oude pomp was kapot en deed het niet via de 22-awd.
    Enige idee waarom de TPMS melding en v181 terug zijn gekomen?

    Alvast bedankt!

    Paul
    Laatst gewijzigd door tom; 03-06-19 om 06:51. Reden: Dubbel topic en overbodige opmaak verwijderd

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Haldex TPMS error met werkende pomp J492/v181

    Gaat over een TT 8J dus verplaatst naar het 8J-subforum. SVP voortaan hier de vragen over deze auto zelf neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •