Beste,

Sinds enige tijd heb ik wat problemen met mijn auto (2.0TFSI BWA). Het is begonnen nadat de auto lang stil heeft gestaan. Bij het starten loopt hij heel onregelmatig en bij stationair zie ik in ieder geval misfires op cilinders 1,2 en 3. Als ik accelereer onstaat er ook veel misfires waarbij het storingslampje gaat knipperen.

Uitlezen gaf de volgende meldingen:

- P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected Upper limit exceeded - Intermittent
- P0302 - Cyl.2 Misfire Detected Upper limit exceeded - Intermittent

Bobines zijn onlangs vervangen (NGK) en bougies 1 jaar geleden (06H905601A). Na wat onderzoek had het het idee dat het de PCV zou kunnen zijn. Deze heb ik nu ook vervangen alleen lijkt het probleem zelfs erger te zijn geworden. Om uit te sluiten dat het de PCV is heb ik de luchtinlaat waar de PCV naar toe gaat afgesloten. Tot mijn verbazing loopt de motor dan prima. Is de nieuwe PCV die ik heb geinstalleerd dan toch niet goed, of kan er ergens nog een ander lek zitten?

Is het verder nog een optie op de PCV helemaal te verwijderen met een delete kit? Ik lees verschillende meningen op het Internet.