Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Welke radio aanschaffen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Welke radio aanschaffen?

    Hallo,

    Na een aantal jaren een TT cabrio uit 2001 te hebben gereden, heb ik vandaag een TT cabrio uit 2007 gekocht. Nu doet alleen de radio het helaas niet goed. Er zit zo'n dubbel DIN radio in met navigatie. Maar bluetooth doet het niet (simpelweg niet zichtbaar op mijn telefoon) en jammer genoeg leest hij ook mijn SD kaartjes niet uit (geeft aan dat ze empty zijn). Ik wil er dus graag een andere radio in (laten) zetten.

    Weet iemand toevallig welke radio geschikt is voor deze auto? Ik zou heel graag de knoppen op het stuur willen kunnen blijven gebruiken. Ik heb vanavond aardig zitten Googleën, maar kan er niet goed wijs uit worden. Ik zie bijvoorbeeld een Pioneer AVH-Z5200DAB, wat er echt goed uitziet, maar geen idee of dat ook compatible is.

    Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben? Zelf iets anders ingebouwd misschien wat goed werkt? Advies is van harte welkom.

    Groeten,

    Ronald

  2. #2

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sompong Bekijk Berichten
    Hallo,

    Na een aantal jaren een TT cabrio uit 2001 te hebben gereden, heb ik vandaag een TT cabrio uit 2007 gekocht. Nu doet alleen de radio het helaas niet goed. Er zit zo'n dubbel DIN radio in met navigatie. Maar bluetooth doet het niet (simpelweg niet zichtbaar op mijn telefoon) en jammer genoeg leest hij ook mijn SD kaartjes niet uit (geeft aan dat ze empty zijn). Ik wil er dus graag een andere radio in (laten) zetten.

    Weet iemand toevallig welke radio geschikt is voor deze auto? Ik zou heel graag de knoppen op het stuur willen kunnen blijven gebruiken. Ik heb vanavond aardig zitten Googleën, maar kan er niet goed wijs uit worden. Ik zie bijvoorbeeld een Pioneer AVH-Z5200DAB, wat er echt goed uitziet, maar geen idee of dat ook compatible is.

    Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben? Zelf iets anders ingebouwd misschien wat goed werkt? Advies is van harte welkom.

    Groeten,

    Ronald
    Denk dat je een RNS-E hebt, bluetooth is daarop niet standaard aanwezig, daar moet je een extra module (77 Telephone) voor aansluiten, of een fiscon bv.
    http://www.fiscon-mobile.eu/products/main_audi.php

    Op een RNS-E werken alleen SD kaarten tot 4GB, (SDHC werkt niet) ->https://www.audiforum.nl/forum/techn...tml#post793116


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Dank Peeet! Heel fijn om te weten. Zeker met dat linkje erbij waar het zelfs ook nog gewoon te koop is

    Nu is het op zich best wel een prijzige aanschaf. Als je er nog iets bijlegt heb je al een modern systeem. Het nadeel van een modern systeem is vermoedelijk alleen wel dat de knoppen op het stuur er niet mee werken. Dus voor de zekerheid nog even een vraag: als ik die module er in zet, weet je dan toevallig ook of ik Spotify kan gebruiken? Ik zie namelijk op het systeem geen aux knop of iets dergelijks.

  4. #4

    Standaard Welke radio aanschaffen?

    Je CD/TV toets is ook je AUX toets, die moet wel geactiveerd zijn met vagcom/VCDS.

    En dan bv zoiets: https://www.carinterface.nl/bluetoot...on-plus-32-pin


    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Top Peeet, bedankt weer Dat is ook nog eens een heel mooi prijsje! Ik zie alleen dat ik met die bluetooth adapter helaas niet kan bellen met mijn telefoon. Ik kan 'm hiermee dus niet als carkit gebruiken. Ook zie ik dat de bediening in dat geval via de telefoon gaat, dus niet via de knoppen van het stuur jammer genoeg.

    Als ik die Fiscon aan zou schaffen, uit jouw eerste link, weet je toevallig of ik dan wel Spotify kan bedienen met de knoppen van het stuur? En kan ik dan de radio dan ook als carkit gebruiken? Of gaat het dan ook enkel om het streamen van muziek?

    Ik zie overigens in mijn instructieboekje dat ik inderdaad een RNS-E heb. Als ik de auto aanzet zie ik in het display van de radio echter staan: "Audi Multi Media Interface" en daar een regel onder: "MMI TT". Ik vermoed dat Audi Multi Media Interface een soort van overall noemer is, waarbij RNS-E het specifieke model uit die lijn is? Klopt dat?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Ik zou die gedateerde Audi Navigatie (+) lekker vergeten en een Chinese android navigatie radio in (laten) bouwen.
    Een knappe heb je al voor 300 euro en dan ben je in 1 keer up to date inc. stuurbediening.
    Tenzij je voor origineel wilt gaan en met een (verouderd) systeem wil blijven werken.....

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Dank Audi200. Is zeker wat voor te zeggen. Ik ben er nog niet uit en laat het nog even rustig bezinken

  8. Ad
  9. #8
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Kijk is naar een android 10 radio.
    Je hebt ze ook volledig touchscreen. Dus geen knoppen
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke radio aanschaffen?

    Dank voor de reacties allen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een bluetoothmodule in te laten bouwen. Wat voor mij het belangrijkste is is dat ik mijn telefoon erop aan kan sluiten (carkit), dat ik een usb stick aan kan sluiten en dat ik Spotify weer kan gebruiken. Dat kan uiteindelijk allemaal met de BT module die ik nu gekocht heb. Dat maakte dat dit veruit de goedkoopste optie was voor wat ik ermee wilde. (Navigatie was niet nodig, aangezien ik dat op mijn telefoon heb zitten die er boven hangt.)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •