Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Defecte aircopomp

  1. #1

    Unhappy Defecte aircopomp

    Hoi,

    Allereerst de opmerking dat ik hier nieuw ben, maar het ziet er wel uit als een gezellig forum
    Dan nu mijn situatie, waarbij jullie mij hopelijk van wat wijze raad kunnen voorzien :

    Ik heb een Audi TT, bouwjaar 05-2007 (prachtige auto, wil nooit niets anders meer )
    Ik heb deze op 2-2-2010 weggebracht voor een reguliere onderhoudsbeurt (dat gaf hij aan na ongeveer 60.000km). Tevens leek het me wel zinvol om na 2,5 jaar de airco een onderhoudsbeurt te laten geven. Dit werd door de dealer ook bevestigd, want als je de airco niet dit onderhoud geeft, heb je kans dat de aircopomp het gaat begeven. Dit alles heb ik laten uitvoeren bij Ames Ridderkerk, vlakbij mijn werk.

    De beurt is uitgevoerd, als mede ook het onderhoud voro de airco (welke 99 euro extra kostte).
    Maar vanaf die tijd hoorde ik (in het het begin) een zacht geratel welke gekoppeld leek aan het motorgeluid. Dit geluid was er niet altijd, maar werd wel frequenter. Ook werd het steeds harder waardoor ik vorige week ging denk dat er iets mis was met de motor. Maar een heldere ingeving van mijn kant besloot me om de airco eens af te zetten en WEG geluid!

    Redelijk opgelucht dat het niet de motor was had ik gisteren met dezelfde dealer afgesproken dat men hier naar ging kijken. Dat hebben ze gedaan en men belde mij op gisterenmiddag dat de pomp defect was en dat deze vervangen moest worden!!!
    En dat terwijl er dus een paar weken geleden ten eerste NIETS mis was en er schijnbaar ook tijdens het onderhoud op 2-2-2010 niets is geconstateerd!!

    De dealer vertelde mij dat hij het wel "sneu" vond zo snel en dat hij bij Pon coulance had gevragen en dan Pon 70% coulance wilde geven op de pomp die normaal 685 euro ex btw kost (dit is tenminste wat ik te horen kreeg). Toen ik de auto ging ophalen (want men had de pomp niet liggen, dus die zou toch een andere keer gedaan moeten worden) werd de totaal prijs 425 euro, omdat er ook nog eens 160 euro installatiekosten bijkomen. Het opnieuw vullen zou ik dan "gratis" krijgen.....uh gratis zei ik, dit is een paar weken terug nog gedaan!!!

    Ik heb een stevige discussie gehad met de dealer, aangezien ik het belachelijk vind om 425 euro te betalen voor een nieuwe aircopomp na 2,5 jaar!! Je mag toch verwachten dat de economische levensduur van een aircopomp wel langer is dan 2,5 jaar, zeker als je deze prima laat onderhouden???

    Dus in mijn ogen zijn er 2 opties :

    1. Er is bij het onderhoud op 2-2-2010 iets misgegaan waardoor de pomp defect is geraakt
    2. De pomp is van een slechte kwaliteit geweest, waardoor deze nu al defect is gegaan.

    Hoe zien jullie dit en wat zou ik kunnen doen?

    Alvast enorm bedankt voor de reacties!!

  2. #2
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    De economische levensduur van een aircopomp is meer dan 60.000 km. Dit wordt in feite ook al aangeven door de dealer, aangezien zij 70% coulance geven op het onderdeel. Ik zou eens bij andere dealers informeren hoe het zit met coulance op arbeidsloon.

  3. #3

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    De economische levensduur van een aircopomp is meer dan 60.000 km. Dit wordt in feite ook al aangeven door de dealer, aangezien zij 70% coulance geven op het onderdeel. Ik zou eens bij andere dealers informeren hoe het zit met coulance op arbeidsloon.
    Ja daar zat ik ook al aan te denken. Helaas was de service in Ridderkerk altijd prima en gign ik daarom nooit naar Tilburg, want die zijn me een partij waardeloos!
    Weet jij toevallig of zoiets onder garantie valt bij een nieuwe auto? kan ik weinig over vinden.....en is die garantie uberhaupt wel 3 jaar??

  4. #4

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheMikerMC Bekijk Berichten
    Weet jij toevallig of zoiets onder garantie valt bij een nieuwe auto? kan ik weinig over vinden.....en is die garantie uberhaupt wel 3 jaar??
    Ja, valt onder garantie, ware het niet dat Audi maar 12 maanden garantie geeft op haar auto's... Voor 3 jaar garantie moet je in een of andere sneue Toojootaa of zo rijden, maar nadeel daarvan is dat je daar spontaan depressief van wordt...

  5. #5
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mavos Bekijk Berichten
    Ja, valt onder garantie, ware het niet dat Audi maar 12 maanden garantie geeft op haar auto's... Voor 3 jaar garantie moet je in een of andere sneue Toojootaa of zo rijden, maar nadeel daarvan is dat je daar spontaan depressief van wordt...
    Ik dacht toch dat Audi 2 jaar garantie geeft. Ik denk het niet alleen, ik weet het zeker.

    Om volledig te zijn:
    2 jaar technische garantie
    3 jaar lakgarantie
    12 jaar carrosseriegarantie


  6. #6

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    ja, je hebt gelijk, is inmiddels naar 24 maanden opgerekt...

  7. #7

    Standaard Re: Defecte aircopomp

    24 maanden en dan na 32 maanden een defecte pomp.
    Dan vind ik 70% coulance op alleen de pomp wel ERG mager van Audi!

    Er zijn 2 dagen verstreken en nog niets gehoord van dealer, die opnieuw contact zou opnemen met Audi.
    Bovendien ga ik vandaag bij mijn rechtsbijstand eens informeren wat mijn opties zijn.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Defecte aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheMikerMC Bekijk Berichten
    24 maanden en dan na 32 maanden een defecte pomp.
    mjaa. kan alleen wel zo zijn dat het in 2007 nog 12 maanden was, controleer dat eerst even voor je daar op insteekt...

  10. #9

    Standaard Re: Defecte aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mavos Bekijk Berichten
    mjaa. kan alleen wel zo zijn dat het in 2007 nog 12 maanden was, controleer dat eerst even voor je daar op insteekt...
    Volgens mij is het wettelijk in nederland vastgelegd dat het 2 jaar is, maar ik zal eens vanavond op mijn papieren kijken. Maar zelfs al zou het 1 jaar zijn, dan nog is het belachelijk dat die pomp na 2,5 jaar stuk gaat.

    Het zou wat zijn als je elke 2,5 jaar je pomp moet vervangen.....dan wil niemand meer airco in zijn auto

  11. #10

    Standaard Re: Defecte aircopomp

    mee eens, had nog niet stuk mogen gaan.. Heb het even opgezocht in Autoweeks database en daar staat in 2007 ook 24 maanden, dus dat is geen issue.

  12. #11
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Defecte Aircopomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mavos Bekijk Berichten
    Ja, valt onder garantie, ware het niet dat Audi maar 12 maanden garantie geeft op haar auto's... Voor 3 jaar garantie moet je in een of andere sneue Toojootaa of zo rijden, maar nadeel daarvan is dat je daar spontaan depressief van wordt...
    Bij KIA krijg je 7 jaar garantie........
    Maar ja, daar wil je dood nog niet in gevonden worden, maar toch.........7 jaar, da's wel lang.

    VAG is toch 2 jaar?
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  13. #12

    Standaard Re: Defecte aircopomp

    Zojuist contact gehad met Rechtbijstand, wordt aanbevolen om een aangetekende brief te versturen...to be continued
    Laatst gewijzigd door TheMikerMC; 11-03-10 om 10:46.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •