Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: tuning TT 2.0 TFSI (FWD)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard tuning TT 2.0 TFSI (FWD)

    Hallo iedereen.

    Ik ben van plan mn TT 2.0 TFSI (FWD - stock) een beetje op te krikken, maar ik ken niet genoeg van auto's om te weten hoe ver ik hier in kan gaan.

    Ik zal beginnen met de beperkingen:
    -budget +/- 3000€
    -woon in antwerpen, dus het moet allemaal een beetje "onzichtbaar" blijven voor de jaarlijkse keuring. Ik ben niet van plan nog eens 2500€ inschrijvingstaks + homologatiekosten te betalen aan een niet-bestaande regering die geen wegen repareert. Grootste struikelblok op de keuring zijn de remmen, deze MOETEN origineel zijn. Ik veronderstel dat aankoop van betere remblokken wel nodig zal zijn.

    Ik was zoizo al van plan bij pedro sr langs te gaan voor chiptuning. Waarschijnlijk ga ik ook nieuwe (grotere) velgen kopen, moeten deze vooraf gemonteerd worden of maakt dit niet echt uit voor tuning?
    welke onderdelen kan ik eventueel laten installeren om het vermogen op te voeren? Op een of ander engels forum praten ze van Turbo's die de TT al tot 320 pk kunnen trekken voor zo'n 1800€. Is dit niet teveel kracht om op de voorwielen te zetten? welke extra's moet ik daar dan nog bijrekenen zodat de motor niet opblaast?
    ik denk dat door deze vragen wel duidelijk is dat ik niets van auto's ken.

    Korte samenvattende vraag:
    wat zouden jullie doen met dit budget?
    Ik wil ook investeren in verstevigingen (ik zou niet weten hoe of wat maar kom ) zodat ik mn auto niet kapotrijd met de opgevoerde kracht.

    Alle tips zijn welkom.

    bijkomend vraagje : welke velgen zijn te mooi om niet op een TT te zetten?
    de S-line 19" dubbele 7-spaak vind ik mooi, maar de audi OEM's lijken me toch iets te duur. suggesties ?

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard Re: tuning TT 2.0 TFSI (FWD)

    Een chipie is altijd goed natuurlijk. Maar als je toch langs Pedro wilt gaan, stuur hem eens een mail of PB met je wensen en budget, dan komt Pedro wel met een antwoord.
    Wat voor versnellingsbak heb je?

    Je velgen hoeven voor de tuning natuurlijk niet gewisseld te zijn.

    En evt Ferodo remblokken ipv stock schijnt al veel te schelen.
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: tuning TT 2.0 TFSI (FWD)

    berichtje naar pedro is verstuurd, nu ff wachten op antwoord

    ivm die ferodo blokken... heb een paar keer gegoogled maar kom meestal bij engelse sites terecht waar zeer uiteenlopende prijzen naar me kop worden gesmeten. bij het zoeken naar TT blokken krijg ik trouwens ook veel verschillende maten... welke moet ik nu nemen ? en misschien een adresje niet te ver van antwerpen waar ik ze kan krijgen ? mijn garagist verkoopt enkel officiële audi-onderdelen, maar wist me wel te zeggen dat het degelijk materiaal is. Ik heb toch stilaan nieuwe blokjes nodig, kan ik best ineens goede plaatsen ik vermoed dat het de DS2500's zijn die ik moet hebbe.

    mijn excuses voor de (waarschijnlijk) simpele vragen maar al die dingen ken ik echt niks van dus betrouw ik liever op informatie van personen met ervaring.

  4. #4

    Standaard Re: tuning TT 2.0 TFSI (FWD)

    Ik ben benieuwd waar Pedro mee komt

    Ikzelf heb geen Ferodo blokken(dus geen ervaring mee), wat ik weet komt van dit forum.
    Ik heb geen idee wat een goed adres is waar je deze kunt bestellen.

    Misschien heeft een medeforummer hier een adres voor?
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •