Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Onderhoudsboekje mist.

  1. #1
    Enerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Onderhoudsboekje mist.

    Ik heb een TT (8j 2007) gekocht zonder onderhoudsboekje.
    De vorige eigenaar heeft de auto uit Duitsland geïmporteerd met of zonder boekje, maar is nu zoek.
    Ik ben er dan ook van uit gegaan dat de auto het laatste jaar (in nederland) geen onderhoud heeft gehad.
    Ik zou graag een nieuw onderhoudsboekje bij de auto krijgen zodat ik vanaf nu het onderhoud bij kan houden.
    Wie weet hoe ik aan een onderhoudsboekje kan komen?

    Alvast bedankt voor je reactie.

  2. #2
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    leeg onderhoudsboekje kan de dealer bestellen... geen onderhoudsboekje is voor mij alle alarmbellen rinkelen. zeker als de auto nog is geimporteerd. km standen, garages die je voor de historie zou kunnen bellen, allemaal weg! mijn eerste reactie: schadebak, rechtgetrokken en klaar gemaakt voor export...

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    ...of tenminste hier in de zomerstand gezet.

    Navragen met chassisnummer bij een Duitse dealer, in de hoop dat ze meewerken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Hoe heb je de historie nagetrokken?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    285
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Ik lees
    1. ingevoerd van Duitsland
    2. Boekje -zogezegd- zoek
    3. Vrees dat deze laatste jaar niet onderhouden is

    Ik denk meteen aan een handelaar, die dat autootje waarschijnlijk geaccidenteerd heeft gekocht, de teller heeft teruggedraaid, heeft hersteld en een jaartje met Z-platen (handelaarsnummerplaten, geen inschrijving, taks of wegenbelasting) heeft rondgereden en hem nu verkoopt om zijn winst er uit te halen. Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb.

    Ik zou al zonder een boekje te hebben allereerst de olie en alle filters vervangen, daarna de distributieriem (als dit model dat heeft) laten reviseren, naar de dealer gaan en contact laten leggen met hun Duitse collega's. Als de auto dealeronderhouden is geweest (vrij waarschijnlijk bij een TT) heb je meteen een idee over de km-stand.

    Een leeg OH-boekje kun je zo krijgen bij de dealer, deze kan misschien zelfs de onderhoudbeurten die in Duitsland overnemen en zo heb je met wat geluk een volledig boekje


  6. #6
    Enerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Auto heeft volgens mij ook geen onderhoud gehad, daar ga ik tenminste van uit.
    Of de km stand is terug gedraaid... hoop het niet maar zo ziet het er niet uit.
    De km stand is 115k en aan de stoelen, matten, versnellingspook ed te zien klopt dit wel.
    Ik ga de Duitse garage contacten, er staat een naam op de kentekenplaathouder.
    Als de auto hier in onderhoud is geweest kunnen ze mij misschien verder helpen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Exclamation Re: Onderhoudsboekje mist.

    Op de duitse Audi site kun je een account aanmaken in "my audi''. Als je hier het chassisnummer van je auto ingeeft kun je de originele opties af fabriek zien maar ook
    de onderhoudshistorie uitgevoerd door de duitse audi-dealers. Kilometerstanden zijn ook in NL na te trekken van een DLD auto, mits dealer onderhouden.

    Ik hoop voor je dat je de auto heel goedkoop hebt, want bij een duitse auto zitten ALTIJD de boekjes, zoniet dan laten staan.

  8. Ad
  9. #8
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Ik rij nu al 2,5 jaar rond in een duitse TT, waar de boekjes ook niet bij zaten.
    Heeft me tot nu toe geen enkele x laten staan sinds +/-45.000km

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Maar goed, wil dat dan wat zeggen behalve dat je misschien geluk hebt gehad en dat dit geen aanbeveling voor anderen zou moeten zijn?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Maar ook niet dat er altijd mee gerommeld is wanneer er de boekjes niet bijzitten.
    Ik heb me laten vertellen dat in bepaalde gebieden in duitsland er erg veel fraude word gepleegd.
    Misschien eens goed opzoeken voordat je eraan begint. Het is natuurlijk prettig als alles erbij zit,
    maar ook dat wil niet zeggen dat de audi goed onderhouden is..

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Als je een auto wilt verkopen, wordt dat dan makkelijker als je kunt laten zien dat het ding altijd goed onderhouden is of als je dat aan de verbeelding overlaat? Sorry hoor, maar in de meeste gevallen betekent het ontbreken van dat boekje gewoon dat er geen onderhoud is uitgevoerd en/of dat er met de kilometerstand is gerommeld. Dat geldt ook voor jouw auto, tenzij je kunt bewijzen dat het niet zo is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    Enerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Ik had me al aangemeld op audi.de maar ben het ingifte veld voor het Chasis nummer niet tegen gekomen, waar kan ik dat vinden?

    Ik heb bij de aankoop natuurlijk rekening gehouden dat er geen onderhoudshistorie bij was.
    En er van uit gegaan dat er geen longlife onderhoud is geweest 30 60 enz
    Na wat speurwerk ben ik al heel wat te weten gekomen.
    Ik vond een olie kaartje onder de motorkap en heb deze garage gebeld (AHA Autohaus Arnholte)
    Zij wisten mij te vertellen dat zij de motor en de turbo hebben vervangen bij 83430km, verder was er geen historie bekend.
    Na contact te hebben gehad met de Audi dealer in Deventer is de laatste geregistreerde LL service bij 52376km geweest.
    En de bevestiging van dat de motor en turbo is gewisseld.
    Op 15-02-2010 is er een lampje verwisseld... that all.
    Toen de handelaar Frank Kerkhoffs in Aachen gebeld.. "oh ja das audi tt ..jaja.. wie viel hat er gelaufen?" 115k "Ich habe das tt mit 97k verkauft"

    Na alle gegevens onder elkaar te hebben gezet moet de km stand kloppen, zo rijd hij namelijk ook.

    Ik heb een nieuwe Serviceheft die ik maar aan ga vullen met deze gegevens.
    Binnenkort krijgt hij z'n lang verwachte beurt ;-)

    Ohw ja een foto..
    TT.jpg
    Laatst gewijzigd door Enerby; 15-07-11 om 23:49.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Links onderin de navi-balk op audi.de een account aanmaken bij my audi. Hierna kun je ook het chassisnummer van jouw auto invoeren.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Links onderin de navi-balk op audi.de een account aanmaken bij my audi. Hierna kun je ook het chassisnummer van jouw auto invoeren.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Links onderin de navi-balk op audi.de een account aanmaken bij my audi. Hierna kun je ook het chassisnummer van jouw auto invoeren.

  17. #16
    Enerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BarTT Bekijk Berichten
    Op de duitse Audi site kun je een account aanmaken in "my audi''. Als je hier het chassisnummer van je auto ingeeft kun je de originele opties af fabriek zien maar ook
    de onderhoudshistorie uitgevoerd door de duitse audi-dealers. Kilometerstanden zijn ook in NL na te trekken van een DLD auto, mits dealer onderhouden.
    Heb het chassisnummer ingegeven maar kan geen onderhoudshistorie vinden, originele optie ed wel.

  18. #17

    Standaard Re: Onderhoudsboekje mist.

    Het chassisnummer van onze Audi heb ik ook ingevoerd, maar ik kan eveneens geen onderhoudshistorie vinden. Standaarduitrusting en accessoires worden ook in het geheel niet aangegeven.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •