Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

  1. #1

    Standaard Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik heb hier Vredestein's Wintrac Xtreme banden liggen die nog gemonteerd moeten worden onder een TT. Het zijn 255/35/19 banden. Bij mijn zomerbanden doe ik altijd 3.0 bar rondom. Zijn wel 245/35/19 banden, een slag kleiner dus.

    Iemand een idee met hoeveel bar ik de winterbanden moet oppompen? Ook 3.0?
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  2. #2
    JanAudiA4Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    284
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massari Bekijk Berichten
    Ik heb hier Vredestein's Wintrac Xtreme banden liggen die nog gemonteerd moeten worden onder een TT. Het zijn 255/35/19 banden. Bij mijn zomerbanden doe ik altijd 3.0 bar rondom. Zijn wel 245/35/19 banden, een slag kleiner dus.

    Iemand een idee met hoeveel bar ik de winterbanden moet oppompen? Ook 3.0?
    Onder welke uitvoering tt komen de banden?
    Als je een 2.0tfsi hebt moet je voor 2,7 bar en achter 2,4 bar aanhouden.
    Audi A4 Avant 1.8T S-line 2003 120KW 225Nm
    gekieteld door Coen Donkers (Hartog Tuning)

  3. #3

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ja inderdaad, een 2.0 tfsi...
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  4. #4
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.616
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Brede winterbanden

  5. #5

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greever Bekijk Berichten
    Brede winterbanden
    Tja kon de set voor een prikkie overkopen, dus kon helaas geen nee zeggen... zelf had ik het uiteraard anders gedaan.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate


  6. #6
    Thieutje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik heb dezelfde band (Vredestein's Wintrac Xtreme) in dezelfde maat (255/35/19) liggen op mijn 2008 Audi A5 coupé 3.0 TDi Quattro.
    Indien dat belangrijk is (wagen is 35mm verlaagd by H&R veren en voor mijn winterwielen gebruik ik 20mm H&R spacers vooraan en 25mm H&R spacers achteraan; velgen zijn 8.5x19 Black OEM S5)

    Iemand een idee wat de bandendruk moet zijn ? Bandencentrale zei me 2.5bar maar dit is volgens mij duidelijk te laag, de wagen voelt ook 'te wiebelig' aan.
    Ik heb ze nu op 2.8bar gezet en voelt al heel wat beter maar omdat ik niet louter op mijn gevoel kan afgaan had ik graag de correcte bandenspanning geweten.
    Iemand een idee en waar vind je trouwens zo een informatie ?

    Alvast voor de reacties!

    Thieutje

  7. #7
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    De bandenspanning staat toch gewoon in de deuropening. Ik heb een TTS en volg gewoon die aanwijzingen. Ik heb dunlop 3d winterbanden en heb ze voor op 2.4 en achter op 2.1 gezet, 0.1 bar hoger dan de geadviseerde waardes op volle belading. Doe ik nou iets stoms en moeten ze harder worden gepomt?

  8. Ad
  9. #8
    Thieutje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    De bandenspanning staat toch gewoon in de deuropening. Ik heb een TTS en volg gewoon die aanwijzingen. Ik heb dunlop 3d winterbanden en heb ze voor op 2.4 en achter op 2.1 gezet, 0.1 bar hoger dan de geadviseerde waardes op volle belading. Doe ik nou iets stoms en moeten ze harder worden gepomt?
    2.4 vind ik persoonlijk al laag, laat staan 2.1 ..... nu ik kan helemaal verkeerd zijn maar als ik 2.1bar op mijn banden steek is het net alsof ik lek rijd .... rijd helemaal niet plezierig ...helemaal geen voeling met de weg ....

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    De enige juiste bandenspanning staat in de deurstijl of het tankklepje!

    Persoonlijk pak ik de spanning die aangegeven wordt voor volle belading of snelheden >160km/h maar dit is voor een TT een andere situatie dan A5 of een station.

  11. #10
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik houd ook de spanning aan voor de hoogste belading. Voor normale belading staat op de deurstijl voor 2,1 en achter 1,8. Ik krijg ook geen lekker gevoel bij deze waarden maar ik denk dan dat die Duitse ingenieurs het toch echt wel beter zullen weten dan ik.

  12. #11

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    De aangegeven bandenspanning in de deurstijl is toch altijd op basis van standaard-maat velg/band combinaties? Stel je monteert 20" onder de TT, dan kan je toch niet zomaar uitgaan van de aangegeven bandenspanning op basis van 17" velg/band combinaties?
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  13. #12
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik heb een TTS en de standaard bandenmaat is 245-40-18, ik heb af fabriek 19 inch velgen met bandenmaat 255-35-19. In de deurstijl staan d spanningen voor beide maten en dan voor zowel volle belasting als normaal.
    Groetjes Ritchy

  14. #13

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    Ik heb een TTS en de standaard bandenmaat is 245-40-18, ik heb af fabriek 19 inch velgen met bandenmaat 255-35-19. In de deurstijl staan d spanningen voor beide maten en dan voor zowel volle belasting als normaal.
    2.1 voor en achter 1.8 dus met 255/35/19? Als je op winterbanden rijdt moet je daar zeker 0.2/0.3 bar erbij doen, maar dan nog lijkt het me erg zacht allemaal. Wat geeft de sticker aan bij jou, als je een vol beladen auto rijdt?
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  15. #14
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    dat je winterbanden harder op moet pompen is echt onzin. en rondom 3 bar? veeeeeeel te hard. gewoon doen wat er in je deur staat.

  16. #15
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik heb inderdaad 255/35/19 banden en voor volle belading staat op de deurstijl voor deze bandenmaat voor 2,3 en achter 2,0 bar.
    Groetjes Ritchy

  17. #16
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik heb maar een plaatje geschoten van de sticker op de deurstijl. We zien dat massari deels gelijk heeft dat de winterbanden iets harder opgepompt moeten worden. Hier is het advies 0,1 bar harder. Gek genoeg geldt dit niet voor de banden in de maat 255-35-19, en daar heeft HJR dan weer gelijk.

    Ik hou het maar voorlopig op de aangegeven waarden op de deur tenzij iemand mij kan uitleggen wat de voordelen zouden zijn om daar vanaf te wijken.

    bandenspanning.jpg
    Laatst gewijzigd door ritchy; 06-12-11 om 18:29. Reden: Oeps was de foto vergeten
    Groetjes Ritchy

  18. #17
    Thieutje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Ik rijd op 2.8bar voor en 2.6 achter en volgens mijn deursticker zou dit 'ongeveer' OK moeten zijn!

    Laatst gewijzigd door Thieutje; 06-12-11 om 23:57.

  19. #18

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    Ik heb maar een plaatje geschoten van de sticker op de deurstijl. We zien dat massari deels gelijk heeft dat de winterbanden iets harder opgepompt moeten worden. Hier is het advies 0,1 bar harder. Gek genoeg geldt dit niet voor de banden in de maat 255-35-19, en daar heeft HJR dan weer gelijk.

    Ik hou het maar voorlopig op de aangegeven waarden op de deur tenzij iemand mij kan uitleggen wat de voordelen zouden zijn om daar vanaf te wijken.

    bandenspanning.jpg
    Hmm, ik denk dat ik maar op VOOR 2.4 en ACHTER op 2.1 ga rijden, of 2.5/2.2 (rekening houdende met 0.1 bar hoger i.v.m. winterbanden). Nu heb ik VOOR 3.0 en ACHTER 2.8 dat vind ik toch iets te hard.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  20. #19
    Iceman
    Guest

    Standaard Re: Bandenspanning 255/35/19 Vredestein Wintrac Xtreme

    Zachter opgepompte banden doen het beter in de sneeuw, zo ook minder platte banden doen het beter.
    Maar tegenwoordig moet het er bij iedereen op de eerste plaats goed uit zien en op de tweede plaats goed werken.
    Maar het is nog steeds zo hoe hoger de band wang hoe beter het werkt in de sneeuw.

    Alleen hebben we hier weinig tot geen sneeuw dus kan je hier makkelijk met 35 serie winterbanden rond rijden.
    Laatst gewijzigd door Iceman; 25-12-11 om 21:35.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •