Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Motor valt weg op snelweg - kan niet meer starten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Motor valt weg op snelweg - kan niet meer starten

    Gisteren heb ik een Audi TT Roadster gekocht en bij de terug rit viel plotseling de motor uit. Ik kon de auto niet meer starten.
    Het was weliswaar een zeer koude dag, maar er was reeds 200 km die dag zonder problemen mee gereden. Enkele kilometers voor het uitvallen zag ik wel in het display het oliekannetje rood knipperen (dag erna oliepijl gechecked en deze is in orde). Radio en verlichting deden het ook nog. Dag erna was de radio in savemode.
    Als ik nu probeer te starten dan hoor ik wel de relais aanslaan en een licht huilend geluid bij de startmotor enkele seconden..... display gaat daarna wel meteen uit. Is het mogelijk dat slechts de Accu leeg is? Of de dynamo? Ik zou namelijk niet verwachten dat wanneer je rijdt de motor opeens stil valt.

    Is het mogelijk dat de accu leeg is door teveel spanningverbruik door o.a. stoelverwarming etc.... en dat de dynamo op deze koude dag het niet aan kon?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor valt weg op snelweg - kan niet meer starten

    Zou kunnen. Laat 'm uitlezen als de dynamo wel goede waarden geeft, dan weet je wat er mis is.
    Laatst gewijzigd door tom; 05-02-12 om 19:45.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •