Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

  1. #1
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Hallo,

    Welke 245 brede banden voor verlaagde 8J geven het minste lawaai?

    Heb momenteel 245/35/19 banden van dunlop Sportmaxx
    De tt is verlaagd met een eibach pro kit. hierdoor staan de achterwielen iets schuiner dan normaal.
    De achterbanden hebben nog voldoende profiel maar maken enorm veel lawaai alsof je in de trein zit.
    De auto trilt ook een beetje tussen 100 en 120 km/h.
    De voorbanden moeten binnenkort vervangen worden.

    Welke banden kunnen jullie aanbevelen die dit niet of een stuk minder hebben?
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Ik rijdt op 17" en geen 19" zoals jij maar wel op 245 breed en een 8J velg.
    Conti SPortcontact 3, geen problemen die jij hierboven opsomt.
    Is alles al is uitgelijnd, gebalanceerd etc voordat de banden als hoofdoorzaak worden aangewezen ?

  3. #3
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freek123 Bekijk Berichten
    Ik rijdt op 17" en geen 19" zoals jij maar wel op 245 breed en een 8J velg.
    Conti SPortcontact 3, geen problemen die jij hierboven opsomt.
    Is alles al is uitgelijnd, gebalanceerd etc voordat de banden als hoofdoorzaak worden aangewezen ?
    Alles is uitgelijnd. Banden achter cuppen. Wil ze nog wel na laten kijken wat er aan te doen is. Voor heb ik nieuwe nodig en wil dan meteen de goed er op
    Hiervoor had ik 18" met michelin premacy en die bevielen heel goed. Dit weekend in een TTS gereden met Michelin achterbanden met weinig profiel en maakte nauwelijks lawaai. Echter was een TTS en daarvan staan de achterwielen niet zo schuin als bij mij door de verlaging.
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  4. #4
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Heb het forum nog eens doorgezocht en kom regelmatig goede ervaringen tegen met de Goodyear F1 banden.
    meer mensen hoer goede ervaringen mee ook met een verlaagde audi?
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  5. #5

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Rokky,

    Ook ik rij met Goodyear F1 Assymetrico's V2... geen problemen tot nu toe
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate


  6. #6
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massari Bekijk Berichten
    Rokky,

    Ook ik rij met Goodyear F1 Assymetrico's V2... geen problemen tot nu toe
    Hé je had toch ook dunlop?
    Hoeveel KM's heb je er inmiddels mee gereden?
    Laatst gewijzigd door Rokky; 10-04-12 om 10:39.
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  7. #7

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Eerste band (245/40-18) die onder de TT lag was de Goodyear Eagle F1 GS-D3 (die met dat V-profiel), ook hier last van cuppen bij de achterste banden. Moesten vervangen worden toen de profieldiepte ongeveer de helft weg was. Volgende waren de Pilot sports van Michelin, zeer goed, lieten het alleen wat afweten bij een kletsnat wegdek vond ik. Wel geen last meer van het cuppen. Nu zit er ook de goodyear asymmetric 2 onder en ik moet zeggen dat deze band me op alle vlakken nogal aangenam verrast tot nu toe.
    Laatst gewijzigd door marwe; 10-04-12 om 21:03.

  8. Ad
  9. #8
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    heb nu ook de (vrij nieuwe) Spormaxx TT in 225/40/18 en deze zijn niet rond...
    veel trillingen... afgelopen weekend 1.5uur stil gestaan in de file... we stuiterden bijna uit de auto toen we weer konden rijden !!
    zit nu toch sterk te overwegen om deze bijna nieuwe (2de hands) banden te vervangen door de Eagle F1 Assy 2 of Pilot Sport 3...

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  10. #9
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Dat hobbelen heb ik ook als hij lang heeft stilgestaan. Na een paar km is het wel weg.
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    @ struikie: Nooit 2e hands banden kopen, wanneer er bv een noodstop mee is gemaakt dan is de band nooit meer rond, zie je niet van buiten.....maar de trillingen krijg je er niet meer uit.

    Zelf heb ik goede ervaringen met Conti SportContact 3 (245/45/17) en ook Falken heeft de nieuwe FK 453, zeer goede betaalbare band en rijdt super.(245/40/18)
    Verder heb ik ook Michelin banden (255/35/19), tevreden mee maar behoorlijk duurder.

  12. #11
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    ik heb wel zulke verschrikkelijk foto's van Falken banden met grote scheuren gezien.... no way dat ik die ooit ga kopen...
    heb besloten om een set Michelin Pilot Sport 3 te bestellen... de Sportmaxx TT's gaan op MP...

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  13. #12
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Falken heeft dat probleem opgelost.
    En de gedupeerde hebben het verbeterde type FK452 gekregen.

    Bij (bredere)banden met een V-profiel heb je wel sneller kans dat de banden gaan zoeken.

    En zorg dat je na de winter de zomerbanden op de zelfde as en zijde terug plaats.
    Anders kunnen ze gaan zoeken en herrie maken.

    Ik heb deze winter is op mijn gemak veel bandentesten wereldwijd bekeken .
    Voornamelijk 17 en 18inch.
    De Michelin pilot sport 3 stond bijna altijd in de top3.
    Ik heb vooral gelet op slijtage,nat wegdek,verbruik,en geluid.

    En op de diverse forums geen negatieve reacties.

    De Conti sport contact 3 komt ook zeer goed uit de testen.
    Maar soms op de forums wel negatief!

    De goodyear asymmetric 2 schijnt ook prima te zijn.
    Ook als voor 50% versleten zijn.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 11-04-12 om 20:18.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door struikie Bekijk Berichten
    ik heb wel zulke verschrikkelijk foto's van Falken banden met grote scheuren gezien.... no way dat ik die ooit ga kopen...
    heb besloten om een set Michelin Pilot Sport 3 te bestellen... de Sportmaxx TT's gaan op MP...

    JW
    Ik heb persoonlijke goede ervaringen. Tegenwoordig zijn de Falken sterk verbeterd en er zijn uiteraard altijd wel minpuntjes te vinden.
    Zelf heb ik nu nieuwe (nieuwste FK 453) , helemaal rond en trillingsvrij (geen V-Profiel meer).
    Bij mij gaat het om het rijgedrag en niet zozeer om de prijs. Ik heb ook een porsche 996 S (die regelmatig op zijn donder krijgt ) en daarvan ga ik de Michelins vervangen door Falken FK 453.

    Samengevat: Ieder zijn keus, uiteraard! Maar naast de "A" merken zijn er hele goede premium merken!

  15. #14
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Ik heb goodyears Eagle 235/35 & 265/35 op de TT, als je wil kom je maar langs kan je ze ervaren

  16. #15
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stivoman Bekijk Berichten
    Ik heb goodyears Eagle 235/35 & 265/35 op de TT, als je wil kom je maar langs kan je ze ervaren
    Thx
    Goeie ervaringen dus?
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  17. #16
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Ik vind ze prima, lekker stil en grip zat!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    63
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    18" Bridgestone Potenza. Zitten er net om en erg stil. Weet nog niet hoe dit op lange termijn is...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rokky Bekijk Berichten
    Hallo,

    Welke 245 brede banden voor verlaagde 8J geven het minste lawaai?

    Heb momenteel 245/35/19 banden van dunlop Sportmaxx
    De tt is verlaagd met een eibach pro kit. hierdoor staan de achterwielen iets schuiner dan normaal.
    De achterbanden hebben nog voldoende profiel maar maken enorm veel lawaai alsof je in de trein zit.
    De auto trilt ook een beetje tussen 100 en 120 km/h.
    De voorbanden moeten binnenkort vervangen worden.

    Welke banden kunnen jullie aanbevelen die dit niet of een stuk minder hebben?

  19. #18
    davekulik
    Guest

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Beste Rokki.

    ik heb onlangs op mijn audi tt de voorbanden vervangen voor michelin pilot super sport banden met de maat 255/35/19. deze banden zijn een stuk stiller dan de continental sport contact 3. deze zaten er onder en maakten meer rijgelijd dan de michelins. ik vind de wegligging en de grip ook beter. nu hopen dat de achterbanden ook snel versleten zijn, dan ga ik deze ook zeker vervangen voor de michelins. er is wel een nadeel, ze zijn vrij kostbaar....

    misschien heb je hier wat aan.

    Succes met je keuze.

    Groeten dave

  20. #19
    Rokky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davekulik Bekijk Berichten
    Beste Rokki.

    ik heb onlangs op mijn audi tt de voorbanden vervangen voor michelin pilot super sport banden met de maat 255/35/19. deze banden zijn een stuk stiller dan de continental sport contact 3. deze zaten er onder en maakten meer rijgelijd dan de michelins. ik vind de wegligging en de grip ook beter. nu hopen dat de achterbanden ook snel versleten zijn, dan ga ik deze ook zeker vervangen voor de michelins. er is wel een nadeel, ze zijn vrij kostbaar....

    misschien heb je hier wat aan.

    Succes met je keuze.

    Groeten dave
    Dank voor je reactie.

    Probleem zit alleen bij de achterbanden die cuppen enorm. Voor doen het prima. Toen ze nieuwe waren geen probleem en lawaai maar hoe meer ik er mee rij hoe harder het lawaai.
    Laat er binnenkort naar kijken, profiel is nog ruim,voldoende dus om nu ruim 500,- voor nieuwe banden uit te geven en over 20.000 km weer zelfde gezeur schiet ook niet op
    Audi TT-S 2.0 TFSI quattro s-tronic proline plus Sepang blauw

  21. #20
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Welke 245 brede banden voor een verlaagde 8J geven minste lawaai / afrolgeluid?

    Om het cuppen tegen te gaan, adviseren ze om de 10,000km de band te wisselen van voor naar achter als je een richtings gebonden band heb.
    Is of zijn de banden dat niet, kunnen ze ook van links naar rechts verwiseld worden.
    Als je achterbanden nog goed zijn, is er een mogelijkheid om de banden te trimmen.
    Hierbij word de band weer rond gefreest, een soort draaibank zeg maar.
    Er gaat maar minimaal van af, dus geen cm's.
    Ik heb het laten doen bij mijn winterbanden, Dunlops wintersport 3D, die gecupt waren, en nu is weer alles oké en rustig, maar moet alleen vaker wisselen.
    Ik heb dit laten doen bij Ron van Empel, ff googelen.
    Hiebij ff een paar foto's voor t idee.

    Ps, heb zelf nu Michelin pilot supersport in de maat 255/35/20 en heb nog steeds geluid, ook na vervangen wiellagers, dus denk bijna zeker dat brede banden in het algemeen altijd geluid zullen blijven maken

    Suc6 met je keuze.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •