Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Problemen distributieketting TSI motoren

  1. #1
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Problemen distributieketting TSI motoren

    De laatst tijd hoor ik veel over problemen met de distributiekettingen van de TSI motoren. Het gaat dan met name om de 1.2 TSI en de 1.4 TSI. Maar ook met de grotere motoren schijnt het niet helemaal in orde te zijn. Bij Audi worden dezelfde motoren gebruikt onder de noemer TSFI.

    Ik vraag mij af of de TT(S) ook is uitgerust met zo'n probleemketting, of wordt de distributie verzorgd door een riem.

    In autoweek stond deze week een artikel hierover en daar stond in een overzicht dat de 1.8 en 2.0 TSFI motoren vanaf 2006 een distributieketting hebben - 2006 is ook het introductiejaar van de vernieuwde TT geweest.

    In mijn onderhoudsboekje wordt echter gesproken over een getande riem die bij 180.000 km vervangen moet worden.

    Weet iemand msschien welke uitvoeringen van de TT zijn uitgerust met een ketting en welk met een riem.
    Groetjes Ritchy

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Problemen distributieketting TSI motoren

    De TT vanaf 2006 (type 8J) heeft een distributieketting. Tevens beschikken deze motoren over een multiriem welke na x jaar en x kilometer vervangen dient te worden.
    Wat betreft de TT(S) durf ik dat niet te zeggen.......het beste kan je Hartog Tuning in Alkmaar een mailtje sturen met deze vraag.

    Laat even weten wat de bevindingen zijn.

  3. #3
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting TSI motoren

    Ik heb maar eens gebeld met de dealer en die wist mij te vertellen dat de TTS is uitgerust met een getande riem voor aandrijving van de distributie.
    Maar gezien de weinige reacties hier ben ik waarschijnlijk die enige die zich zorgen maakt(e). Misschien zie ik ook te snel spoken.
    Groetjes Ritchy

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •