Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

  1. #1

    Standaard Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Ik gebruik al jaren CD-ROMs met mp3s op.
    Heel recent een TTS gekocht met Audi Navigatie Plus systeem en CD wisselaar.
    De wagen en dus ook het RNS-E syteem is van 10/2008 en ik vermoed dat de soft/firmware ook nog van dat jaar is want de eigenaar heeft weinig gereden met die wagen dus ik denk niet dat er software updates gedaan zijn. De 2de knop (van links gezien) is "CD/TV" en niet "Media", cfr http://db.tt/J7VUVDAD

    Twee vragen:
    -Kan de CD wisselaar CD-ROMs lezen met mp3s erop? In de handleiding vind ik daar niets van terug.
    -In de handleiding staat dat de maximale capaciteit van de SD/MMC kaartjes 256 MB is? Klopt dit want dat vind ik veel te weinig (want 256 MB <=> max. 50 mp3s). Maar misschien kan het RNS-E systeem toch wel SD/MMC kaartjes lezen met grotere capaciteit mits evt een soft/firmware update?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    109
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anavrin Bekijk Berichten
    Ik gebruik al jaren CD-ROMs met mp3s op.
    Heel recent een TTS gekocht met Audi Navigatie Plus systeem en CD wisselaar.
    De wagen en dus ook het RNS-E syteem is van 10/2008 en ik vermoed dat de soft/firmware ook nog van dat jaar is want de eigenaar heeft weinig gereden met die wagen dus ik denk niet dat er software updates gedaan zijn. De 2de knop (van links gezien) is "CD/TV" en niet "Media", cfr http://db.tt/J7VUVDAD

    Twee vragen:
    -Kan de CD wisselaar CD-ROMs lezen met mp3s erop? In de handleiding vind ik daar niets van terug.
    -In de handleiding staat dat de maximale capaciteit van de SD/MMC kaartjes 256 MB is? Klopt dit want dat vind ik veel te weinig (want 256 MB <=> max. 50 mp3s). Maar misschien kan het RNS-E systeem toch wel SD/MMC kaartjes lezen met grotere capaciteit mits evt een soft/firmware update?
    Dat lijkt me wel maar heb je het al geprobeerd? Lijkt me de snelste methode om te zien of het werkt.

    Maximale grootte SD kaart is 4 GB, heb ik zelf ook en werkt prima, mijn systeem zit in een A4 van 10/2007.
    Everyday, thousands of innocent plants are killed by vegetarians. Help end the violence... Eat a steak today!

  3. #3

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cobra Bekijk Berichten
    Dat lijkt me wel maar heb je het al geprobeerd? Lijkt me de snelste methode om te zien of het werkt.

    Maximale grootte SD kaart is 4 GB, heb ik zelf ook en werkt prima, mijn systeem zit in een A4 van 10/2007.
    Ik heb pas 2 dagen geleden die wagen gekocht. Had bij de testrit geen CD-ROM mee en heb geen SD/MMC kaartje liggen.
    De wagen staat nog bij de vorige eigenaar want moet nog nieuwe nr plaat hebben en de verzekering moet nog geregeld worden.

    Ik dacht ook wel dat die maximale capaciteit van 256 MB niet zou kloppen. Misschien was in 2008 (of nog vroeger wanneer die handleiding geschreven is) de maximale capaciteit van geproduceerde SD/MMC kaartjes toen 256 MB zoals toen HDDs ook nog geen TB (1000 GB) groot waren :-)

    Weet je of de CD lader CD-ROMS kan lezen met mp3s erop?
    Dan hoef ik geen SD kaartjes te kopen.
    'k Kan dat natuurlijk zelf eens testen van zodra ik effectief met die TTS zal kunnen rijden :-)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    109
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Ik gebruik de speler alleen voor de nav dvd, maar 2 sd kaarten kosten bijna niks en je kunt per kaart bijna 500 nummers
    kwijt, vind ik persoonlijk handiger dan met mp3 cd,s te gaan klooien.
    Everyday, thousands of innocent plants are killed by vegetarians. Help end the violence... Eat a steak today!

  5. #5

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cobra Bekijk Berichten
    Ik gebruik de speler alleen voor de nav dvd, maar 2 sd kaarten kosten bijna niks en je kunt per kaart bijna 500 nummers
    kwijt, vind ik persoonlijk handiger dan met mp3 cd,s te gaan klooien.
    Tja, ik heb heel wat cd's liggen die ik al jaren gebruik en er zit een CD wisselaar in dus 6x 650/700 MB is ook 4GB :-)


  6. #6

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cobra Bekijk Berichten
    Ik gebruik de speler alleen voor de nav dvd, maar 2 sd kaarten kosten bijna niks en je kunt per kaart bijna 500 nummers
    kwijt, vind ik persoonlijk handiger dan met mp3 cd,s te gaan klooien.
    Ik heb vandaag 2 SD kaartjes van 2GB gekocht. Beide volledig vol met mp3s gezet (op enkele MB na) en ik zag dat niet alles van het 2de kaartje gelezen werd. Zopas ontdekt dat er net exact 400 liedjes van het 2de kaartje gelezen worden. Op het 1ste kaartje staan er 324 liedjes dus (hoewel de kaart ook vol staat) is daar de limiet van 400 liedjes niet bereikt. Nog een geluk dat er geen SD kaartjes van 4GB verkocht werden in de winkel want dat had dus weinig zin gehad!

    De CD-wisselaar leest geen CDs met mp3s erop, enkel Audio-CDs.
    Als ik de navigatie DVD eruit haal en een CD met mp3s erin steek dan wordt die wel gelezen.
    Laatst gewijzigd door anavrin; 05-08-12 om 01:09.

  7. #7
    jungleland
    Guest

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Je kan ook je wisselaar er uit halen , en een aansluiting voor een Ipod maken , is bij mijn TT ook gedaan werkt perfect , nadeel geen nummer info e.d op het display van je audio instalatie .

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jungleland Bekijk Berichten
    Je kan ook je wisselaar er uit halen , en een aansluiting voor een Ipod maken , is bij mijn TT ook gedaan werkt perfect , nadeel geen nummer info e.d op het display van je audio instalatie .
    'k Dacht al dat dat perfect mogelijk is, maar ik heb geen iPod en zal dat waarschijnlijk nooit kopen.
    Soit, die SD kaartjes zorgen voor 2x400 liedjes dus dat is ruim genoeg :-)
    De CD-wisselaar kan ik altijd gebruiken als ik eens wat audio-cds wil afspelen.

    Bovendien spelen de mp3s beter af, op mijn vroegere wagen kon ik wel mp3-cds afspelen maar af en toe (foutje in het mp3 bestand) werden er liedjes geskipt na enkele seconden. Ik heb vandaag gemerkt dat SD kaartjes robuuster zijn dan gebrande CDs wat uiteraard technisch logisch/normaal is.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cobra Bekijk Berichten
    Dat lijkt me wel maar heb je het al geprobeerd? Lijkt me de snelste methode om te zien of het werkt.

    Maximale grootte SD kaart is 4 GB, heb ik zelf ook en werkt prima, mijn systeem zit in een A4 van 10/2007.
    Beste cobra, ik heb ook een TTS met hetzelfde audio navigatiesysteem (2008). Welk merk SD kaart kan ik het beste kopen, welke wordt goed gepakt door het systeem?
    Ik heb ook een iPod aansluiting en een iPod classic maar dit werkt niet lekker. Deze wordt gezien als cd wisselaar met 6 cd's en hoe de liedjes over de 6 mappen verdeeld worden gaat mijn pet te boven.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    109
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Volgens mij zat er Sandisk ultra in bij mijn systeem.
    Zolang je de 4gb per kaart aanhoud zal het wel allemaal werken.
    Everyday, thousands of innocent plants are killed by vegetarians. Help end the violence... Eat a steak today!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Dank je wel voor de tip. Weet je toevallig ook welke klasse? Heeft met de leessnelheid te maken. Ik weet niet of dat nog uitmaakt. Heel goedkoop zijn ze ook niet dus voordat ik er twee koop wil ik graag zeker weten dat ze ook echt werken.

  13. #12

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Ik ben sinds kort in het bezit van een TT. Ik ben aan het proberen gegaan en heb er 2 SD kaarten in gedaan. 1 daarvan is een SanDisk Ultra 16 GB. Op die ene 16 GB kaart staan nu 3136 mp3's op en het werkt perfect. Suc6 verder.
    Laatst gewijzigd door Saja; 18-08-16 om 12:04.

  14. #13

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saja Bekijk Berichten
    Ik ben sinds kort in het bezit van een TT. Ik ben aan het proberen gegaan en heb er 2 SD kaarten in gedaan. 1 daarvan is een SanDisk Ultra 16 GB. Op die ene 16 GB kaart staan nu 3136 mp3's op en het werkt perfect. Suc6 verder.
    Jij hebt geen RNS-E systeem in jouw TT (2012) neem ik aan, en zo ja, dan is het de nieuwere versie met SD-HC ondersteuning.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    In het bijbehorende boekje staat dat er een RNS-E systeem in zit. In dat boekje staat vervolgens dat de volgende geheugenkaarten er in kunnen: SD-/MMC-/SDHC met een capaciteit t/m 32 MB. Het bijzondere is, dat hij het dus doet met een kaart van 16 GB.

  16. #15

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Hij zal tot 32GB aan moeten kunnen, die 16GB is dus niet zo bijzonder . Als er echt 32 MB in het boekje staat is het gewoon een typo, dat moet GB zijn. SDHC bestaat niet kleiner dan 4GB.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #16

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Ja, er staat echt MB in het boekje. Duidelijk dus.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Ik heb net 2 Sandisk 4GB SDHC besteld. Laat jullie weten of dat werkt. Gewone SD kan ik niet vinden zo snel.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Capaciteit (MB/GB) SD/MMC kaartjes bij RNS-E Navigatie + mp3 bij CD wisselaar?

    Update: zowel Sandisk als Kingston 4GB SDHC werken niet, kaart wordt als leeg aangegeven. Ik heb nu 2 Pretec SD kaarten van 4GB en die pakt ie wel! Lijkt ook beter en voller te klinken dan de iPod classic. Probleem is echter dat slechts een gedeelte zichtbaar is. Het gaat om minder dan de eerder genoemde 400 nummers, dit varieert. Experimenteren nog. Ik heb de tracks in 256kbps. Wat ik ga testen is de hypothese dat er maar 2GB zichtbaar is. Meer kaartjes kopen en een mapje aanleggen lijkt the way to go...

    Blij dat het eindelijk speelt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •