Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: RNS-E Low iPod aansluiting.

  1. #1

    Standaard RNS-E Low iPod aansluiting.

    Hoi allemaal,

    Sinds deze week ben ik ook een van de gelukkig bezitters van een Audi TT 2.0 TFSI uit 2007. Deze TT beschikt over een RNS-E Low (BNS 5.0) navigatie met bluetooth, stuurwielbediening en een telefoonvoorbereiding tussen de stoelen. Er zit overigens geen houder op de telefoonvoorbereiding.

    Nu wil ik graag mijn iPod classic in het dashboard kastje plaatsen, zodat ik met de RNS-E Low de iPod kan bedienen. Ik wil dan ook volledige track namen zien en kunnen wisselen tussen afspeellijsten, nummer verder skippen, nummer terug en bijvoorbeeld shuffle activeren. Daarnaast zou ik het wel fijn vinden als ook de stuurwielbediening hiermee werkt.

    Nu dacht ik dat dit een kwestie was van een originele Audi module kopen voor in het dashboard kastje, aansluiten en klaar. Ik heb inmiddels vele forums gelezen en ben al tot de conclusie dat die gedachten iets te voorbarig was. Zag hier op het forum namelijk ook zelfs mensen die geen track namen kregen etc met de originele module. Mogelijk dat ik er daarom beter aan doe om bijvoorbeeld een Dension te kopen.

    Hebben jullie een advies wat ik het beste kan doen? En zijn er mensen die mogelijk dezelfde setting hebben met een Dension óf originele Audi module?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties, aangezien er nergens echt een eenduidig antwoord te vinden is op deze vraag.
    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E Low iPod aansluiting.

    Het is met de BNS 5.0 helaas op geen enkele manier mogelijk om trackinfo op het scherm te tonen. De aansluiting is enkel geschikt voor wisselaars en apparaten die een wisselaar emuleren, en die wisselaars lijken ergens in de vorige eeuw te zijn blijven hangen wat 'voorsprong door techniek' betreft. Je zult dus 'blind' door je collectie moeten navigeren, of de controls van de iPod gebruiken. Ik heb ervoor gekozen om de Dension gateway bluetooth lite te plaatsen. Was een fractie van de kosten van een fiscon-uitvoering, en doet tegelijkertijd ook dienst als handsfree-kit. Bovendien is het ding A2DP-compatible, dus ik gebruik gewoon de iPhone als bluetooth-muziekbron. Werkt altijd, zonder skippen, geen kabels, geen gedoe... Er kunnen trouwens ook usb-sticks of portable HDD's in, maar dan moet je dus via de head unit je nummers selecteren. Blind. :-P
    Laatst gewijzigd door dionvandenberg; 14-10-12 om 04:30.

  3. #3

    Standaard Re: RNS-E Low iPod aansluiting.

    Hoi Dion, allereerst bedankt voor je reactie! Ik was wat ongeduldig en heb dus in de tussentijd een Dension Gateway Lite aangeschaft. De hoop voor de teksten op het scherm had ik eerlijk gezegd al opgegeven.

    Waar ik pas achter kwam toen ik de Dension geïnstalleerd had, is dat het via CD6 mogelijk is om te switchen tussen 'iPod gateway mode' en 'iPod User Interface mode'. Ik wist niet dat het bij een Dension mogelijk is om (in User Interface mode) de iPod handmatig te bedienen, terwijl de iPod ook vanaf de radio bediend kan worden. Wat ik dus nu doe is op de iPod de playlist selecteren en dan nummer verder, terug etc via de radio / stuur. Dan heb je ook niet de beperking van maximaal 4 bruikbare playlists.
    Voor mij werkt dit perfect, en eerlijk gezegd heb ik de titels op de radio dan niet eens meer nodig. Het blijft natuurlijk een leuk extra'tje, maar het is geen gemis. Voor het wisselen van een playlist moet je wel even in je dashboard kastje duiken, maar dat doe je ook niet vier keer per rit.

    Het enige wat bij mij nog niet goed werkt is het doorspoelen. Als ik een nummer probeer verder te spoelen, dan springt de iPod naar een ander nummer uit een willekeurig andere playlist. Ik moet nog even wat tijd vrij maken om hier goed naar te kijken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E Low iPod aansluiting.

    Gebruik je voor het doorspoelen de fysieke knoppen rechtsboven op de headunit? Dat werkt inderdaad niet... Je moet om door te spoelen de handmatige modus gebruiken... Dus het ver-schrik-ke-lijk handige draaiknopje i.c.m. de knopjes op het scherm. Echt, ik weet niet wat dat is met die originele 'multimedia'-systemen van voor 2007. Multimedia was blijkbaar een rekbaar begrip :-P

  5. #5

    Standaard Re: RNS-E Low iPod aansluiting.

    Hoi Dion, Ik heb nog geprobeerd om door te spoelen via het menu (in plaats van de knopjes op de headunit), maar dat maakt helaas geen verschil. Ik ben bang dat het doorspoelen voor mij gewoon helemaal niet gaat werken helaas.
    Het is inderdaad een wat achterhaald systeem helaas...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •