Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: 20" A7 Velgen ET 37 voor TTRS?

  1. #1

    Standaard 20" A7 Velgen ET 37 voor TTRS?

    Hoi mannen,

    Ff een brainstormer voor de ervaren mannen hier, wil me een set A7 velgen kopen 9' x 20 ET 37 met banden 235/30/20.

    Nu weet ik dat de ET waarde voor de TT origineel 52 is, maar weet ondertussen dat ET 39 ook geen probleem is, vriend van mij reed OZ Supertourismo 9" ET 44, die vanwege de Ceramic remmenset die er op zit niet paste, toen nog een spacer gebruikt van 5 mm, dus ET 39 19" met 245/35/19, wel de knobbel moeten verwijderen, maar evengoed de wagen verlaagd met een schroefset.
    Mijn vraag is dus nu, is er iemand hier die ervaring met de ET 37 op de TT heeft??

    Ik rijd nu de rotor met 8mm spacer om mn ceramic te "clearen", dus ET 44, maar wel met een 255 band.

    Alle adviezen welkom.

  2. #2
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard re: 20" A7 Velgen ET 37 voor TTRS?

    Is dit bevestiging genoeg dat het past of kan het ook andere maten hebben? Staan redelijk breed.



    Hier meer: https://www.facebook.com/media/set/?...3203637&type=1

  3. #3

    Standaard re: 20

    Deze RS heeft zn velgenhart afgedraaid van ET 37 naar ET 43, dus daar heb ik niet zoveel aan, deze ken ik namelijk ;-), maar t zijn wel dezelfde velgen.
    Laatst gewijzigd door Peet1962; 23-10-12 om 19:45.

  4. #4
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: 20

    Ik heb met 20' gereden 9,5 J 245/30/20 Et 40 en dat ging meer dan prima

  5. #5

    Standaard Re: 20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stivoman Bekijk Berichten
    Ik heb met 20' gereden 9,5 J 245/30/20 Et 40 en dat ging meer dan prima
    Ok, dus dat is dan ongeveer vergelijkbaar, 9.5 tegen 9 " en 245 - 235 en dan Et 40 - ET 37
    En nooit geen problemen met aanlopen, ook niet bij een snellere rijstijl?


  6. #6
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: 20

    Nee, sterker nog ; hij is ook nog eens 2,5 cm verlaagd


  7. #7

    Smile Re: 20

    Ondertussen de 20" er al onder, ook al meegereden, kan dus wel ;-)



    Laatst gewijzigd door Peet1962; 19-02-13 om 13:21.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 20

    Poe, nice zeg!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 20

    Ziet er goed uit!

  11. #10
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: 20

    20' met 10J en 285 brede banden gaan ook prima


  12. #11
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: 20

    So! Dik zeg! Zijn dat BBS Le Mans?
    RS4 B9

  13. #12

    Standaard Re: 20

    Peet, zijn dit nu die A7 20"-ers?? Staan erg dik!! Hoe passen ze, ruimte genoeg bij de wielkassen en bij de veerpoten?
    Ik ben nl aan het kijken naar een set met de maten: 8.5x20 ET35(met 255-30-20) en 10x20 ET35(met 285-25-20)... En ben erg benieuwd of dit zal gaan passen..

    Alvast bedankt!

  14. #13

    Standaard Re: 20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluepower Bekijk Berichten
    Peet, zijn dit nu die A7 20"-ers?? Staan erg dik!! Hoe passen ze, ruimte genoeg bij de wielkassen en bij de veerpoten?
    Ik ben nl aan het kijken naar een set met de maten: 8.5x20 ET35(met 255-30-20) en 10x20 ET35(met 285-25-20)... En ben erg benieuwd of dit zal gaan passen..

    Alvast bedankt!
    Hallo Bleupower,

    Deze velgen zijn ET 37 8,5J, maar met 235/30/20, knobbel bewerkt ( absoluut nodig ), vrijloop op veerpoot gegarandeerd vanwege de 15 mm verschil in ET ( standaard ET 52 ), maar zoals ik al zei, "knobbel" moet je verwijderen/bewerken, heb er 3 week geleden een trackday mee gereden, positief verrast ( zelfs met de 235 waar 255 zeker beter zal doen ), maar 10 x 20 is ( voor waar ik mn wagen voor heb ) not done!!, kan nooit werken, als t voor de looks is ok, maar verwacht niet dat je de TT ermee kunt sturen, dus waarvoor wil je t, ik ben naar 20" gegaan vanwege de zeer kleine vrijloop van mn ceramic set in de 19", das de enige reden om 20" te kiezen, zou t liefst een setje ATS superlight in 18" voor track gebruiken.
    Dus hoe mooi dat setje van Stivoman ook lijkt op zn TT, ik zelf zou dat nooit in mn hoofd halen op mn RS ;-)

  15. #14
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: 20

    Klopt Ries !
    Peet, het lijkt niet mooi, het is mooi
    Maar op een RS zou ik het inderdaad ook niet plaatsen.
    20'' Rotors of new model RS6 zouden een RS ook mooi staan denk ik

  16. #15

    Standaard Re: 20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stivoman Bekijk Berichten
    Klopt Ries !
    Peet, het lijkt niet mooi, het is mooi
    Maar op een RS zou ik het inderdaad ook niet plaatsen.
    20'' Rotors of new model RS6 zouden een RS ook mooi staan denk ik
    Kijk je BBS staan echt super, geen twijfel mogelijk!!!
    Maar zoals gezegd, de enige reden voor mij 20" te rijden is de kleine speling met de 19', maar op circuit willen de 19' wel goed, 18' zou helemaal mn voorkeur hebben, maar voor de looks de 20' haha, ja leven is gecompliceerd ;-)

  17. #16
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: 20

    Peet, wat bedoel je met "knobbel bewerkt"?
    Groetjes Ritchy

  18. #17

    Standaard Re: 20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    Peet, wat bedoel je met "knobbel bewerkt"?
    Ritchey, steek je hand maar eens in je achterste wielkasten, daar voel je op 12 uur ( dus middenboven ) een knobbel, aansluitingspunt bumper carrosserie, die moet je dan wegslijpen om de vrijloop te garanderen. http://www.tts-freunde.de/board/inde...hlight=knubbel

  19. #18
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: 20

    Zit inderdaad een knobbeltje. Maar voorlopig hoef ik daar niks aan te doen. Heb namelijk originele 19 inch, ET 52 velgen.

    Ik zal eraan denken als ik ooit andere velgen monteer. Heb spacers geprobeerd maar niets dan ellende daarmee gehad.

    Alleen vraagje nog. Als je de knobbel weg slijpt, valt je bumper dan niet eraf?

    Bedankt voor de tip.
    Groetjes Ritchy

  20. #19

    Standaard Re: 20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    Zit inderdaad een knobbeltje. Maar voorlopig hoef ik daar niks aan te doen. Heb namelijk originele 19 inch, ET 52 velgen.

    Ik zal eraan denken als ik ooit andere velgen monteer. Heb spacers geprobeerd maar niets dan ellende daarmee gehad.

    Alleen vraagje nog. Als je de knobbel weg slijpt, valt je bumper dan niet eraf?

    Bedankt voor de tip.
    Nee er zal je niets afvallen, je hoeft de knobbel ook niet compleet te verwijderen, en als je ET 52 rijd hoef je er helemaal niet bij!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •