Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Spacer ellende

  1. #1
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Spacer ellende

    Beste forumvrienden,

    Ik vond mijn TTS met originele 19 inch velgen beetje magertjes uitzien. Wielkasten niet goed gevuld. Dus besloot ik hier wat aan te doen met spacers. Om problemen met trillingen ed. te voorkomen besloot ik niet te zuinig te zijn en kocht Eibach spacers, 24 mm (2x12) voor en 30 mm (2x15) achter.

    Je raadt het al: trillen. Maar ik zocht de oorzaak niet meteen bij de spacers dus balanceren maar. Ik wil hier niet te lang over uitweiden maar in totaal heb ik zo'n 10 keer late balanceren bij 4 verschillende bandenboeren. De laatste keer superbalanceren bij bandenspeciaalzaak Numansdorp.

    Numansdorp's conclusie: 3 velgen OK, 1 velg krom 0,76 mm en 1 band hoogteslag van 0,35 mm. Deze band werd op de velg gedraaid maar bleef toch 0,25 mm houden. Volgens hun zou dit het trillen kunnen veroorzaken. Ik hoopte dat zij met hun superbalanceren het probleem hadden verholpen want zeg nou zelf: 0,76 mm krom en 0,25 mm hoogte verschil is niet iets om wakker van te liggen toch? Als je de auto een week stil laat staan dan is de band misschien al meer afgeplat. Maar ook nu weer goed geraden; totaal geen verbetering.

    Dan maar 2 nieuwe banden gekocht: michelin pilot sport 3 in de maat 255 35 19, een rib uit mijn lijf en geen millimeter verbetering.

    Uiteindelijk de spacers eraf gegooid en de auto rijdt weer als op een biljartlaken.

    De spacers op elkaar gelegd en wat blijkt? Je kan ze gewoon over elkaar heen en weer schuiven. Weliswaar enkele tienden van een millimeter maar toch genoeg om trillen van de auto te veroorzaken. Bij mij vorige auto, een Alfa GT had ik ook spacers maar daar heb ik nooit enig probleem ondervonden.

    Ik heb voor de spacers bijna € 200,- betaald. Is het niet vreemd dat een merk als Eibach zoiets, in mijn ogen inferieure kwaliteit levert. De spacers zouden nl. geschikt zijn voor mijn TT. Met name werd ook vermeld TTS 200 KW vanaf bouwjaar 2007 -

    Heb ik iets gemist, moet ik nog wat doen bij deze spacers of heb ik gewoon pech?

    Ik hoop dat andere forumleden ook lering trekken uit mijn ervaringen. Tips en/of mogelijke oplossingen stel ik zeer op prijs. Ik heb met mijn winterbanden met imi-velgen ET 42 het verschil mogen zien met origineel ET 52 en het is echt een wereld van verschil dus als het even kan zou ik graag spacers bij de originele velgen (zomerbanden) zetten.
    Groetjes Ritchy

  2. #2
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Wanneer er ruimte op de centreerringen zit gaat de boel gegarandeerd trillen. Ik gebruik alleen nog verbreders van Omni, deze passen altijd goed en blijven heel. Van Eibach (ik verkoop veel veren van dit merk) had ik dit niet verwacht.

    Jos.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Spacer ellende

    Hoi Ritchy, Ik heb dezelfde ervaringen gehad met een nissan 350Z. Geloof me, leuk voor de looks maar het rijdt gewoon k.t! Mijn advies is om gewoon origineel te blijven rijden. Op mijn TT heb ik 19 inch originele rotor wielen met 255 banden en de auto 3 cm verlaagd. Rijdt als een zonnetje en ook stoere looks!

  4. #4
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spacer ellende

    Ik heb 2x een setje bij biesheuvel gekocht.
    En deze waren prima.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  5. #5
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Ik heb op mijn tt ook eibach spacers en heb totaal geen last van trillingen. Heb je oem velgen of after market? Heb zelf 10mm voor en 12 mm achter en rijdt super
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm


  6. #6
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Ik heb de originele 19 inch velgen met 255 35 19 banden. De velgen die je ook ziet in mijn avatar.
    Voor had ik 12 mm per wiel en achter 15 mm per wiel.

    Wat mij opvalt is dat als je de spacers op elkaar legt, je ze een fractie heen en weer kan bewegen met een duidelijk hoorbare klik.
    Als ze op de wielnaaf liggen zullen ze dus ook bewegen en dat mag natuurlijk niet.
    Groetjes Ritchy

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Talking Re: Spacer ellende

    [IMG][/IMG]

    3 cm verlaagd en originele rotor 19 inch met 255/35/19.
    Who needs spacers?

  8. Ad
  9. #8
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Inderdaad. Ziet er goed uit.

    Maar de mijne is niet verlaagd (veel drempel ellende gehad met mijn verlaagde Alfa GT).

    In mijn album zie je de originele velgen met ET 52 en imitatie AMG velgen met ET 42. Toch een significant verschil.
    Laatst gewijzigd door ritchy; 02-05-13 om 19:51.
    Groetjes Ritchy

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Spacer ellende

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ritchy Bekijk Berichten
    Inderdaad. Ziet er goed uit.

    Maar de mijne is niet verlaagd (veel drempel ellende gehad met mijn verlaagde Alfa GT).

    In mijn album zie je de originele velgen met ET 52 en imitatie AMG velgen met ET 42. Toch een significant verschil.

    Is inderdaad een behoorlijk verschil. Je kan ook kijken naar 19 inch origineel van een audi A6, zelde steek en naafgat (niet het allernieuwste type a6!)
    Hier zijn wel verschillende ET waardes (42 ook!) Kijk anders even in de originele audi velgengids.

  11. #10
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Zal helaas bij kijken blijven. De directie thuis vindt het allemaal geldverspilling. Spacertje kan er nog net van af maar met meer hoef ik niet aan te komen.
    Groetjes Ritchy

  12. #11
    ritchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    65
    Posts
    56
    Kudos
    4
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: Spacer ellende

    Nou snap ik het ff niet meer! Vandaag een van de spacers in de originele velg met de winterbanden gestoken en het zit snaarstrak. Geen micrometer speling. Hoe kan het dan dat als ik de spacers op elkaar leg er wel speling is?

    De spacers op de naaf leggen van de auto om te controleren kan pas weer bij de bandenwissel. Om alleen daarvoor de bandenboer op te zoeken heb ik niet zoveel trek meer, maar misschien heeft iemand hier een verklaring.
    Groetjes Ritchy

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •