Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Storing olielampje en toerenteller, auto start daarna niet meer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Storing olielampje en toerenteller, auto start daarna niet meer

    Hoi,

    Sinds een paar maand in het bezit van een audi tt, ik heb het volgende probleem.
    Onder het rijden gaat het olielampje branden en de toerenteller gaat op en neer
    Als ik de auto uit zet en hem dan gelijk weer start is het geen probleem, als ik 5minuten later de auto wilt starten dan slaat de motor maar 1 seconde aan en valt uit.
    Vervolgens krijg ik hem dan niet meer aan de praat . heel vervelend soms gaat het 1, week goed en opeens is het er weer.
    Wat heb ik gedaan Ik heb de foutcodes uit het dashboard er uit laten halen, geeft geen foutcodes meer aan. ook heb ik he alarmsysteem dat later is ingebouwd er uit laten halen,
    Toen k dit had gedaan leek het opgelost maar helaas naar 1,5 week weer het zelfde probleem.

    iemand een idee wat het probleem kan zijn.

  2. #2

    Standaard Re: Storing olielampje en toerenteller, auto start daarna niet meer

    Ola,

    Deze motoren van Audi hebben vaak last van een verstopte oliezeef in het carter. Misschien is dat het wel.

    Groet,
    Lee

  3. #3

    Standaard Re: Storing olielampje en toerenteller, auto start daarna niet meer

    Edit: Dubbel bericht
    Laatst gewijzigd door LeRoiChauve; 22-07-15 om 12:50. Reden: Dubbel bericht

  4. #4
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing olielampje en toerenteller, auto start daarna niet meer

    Dat kan er nooit voor zorgen dat hij uitvalt en dat het intermitterend is. Bovendien rij je in de regel dan je motor binnen een dag(en) aan gort

    Er stond laatst een interessant artikel in AMT, ook een TT 8n met precies dezelfde problemen.
    Na doormeten van het contactslot bleek het contactblokje kapot.
    Meet dus even je contactblok goed door. Op de dikke zwart/gele of zwart/witte draad achter het contactslot wil je 12v zijn bij contact aan (in het artikel maar 4 volt ofzo..), wiebel terwijl je meet ook even goed met de sleutel en je bent er zo achter.

    Tweede verdachte zou de teller (met startonderbreker geintegreerd) zijn, maar ik zou mn geld hierop zetten


    zie hier voor artikel

    http://amt.nl.s3-eu-central-1.amazon...2349280746.pdf
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •