Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 1.8t diverter maakt geluid

  1. #1

    Standaard 1.8t diverter maakt geluid

    Hallo sinds kort een tt in bezit, mij is opgevallen dat je bij overschakelen een afblaasgeluidje hoort is niet heel hard maar te horen , nu begreep ik van iemand dat dat niet hoort bij originele audi tt, dus ik kijken bij de diverter onder de plastic motor kapje, en daar zit gewoon een standaard dv geen forge oid, is het dan normaal dat hij zon geluidje geeft?
    Hij trekt wel gewoon rap op loopt stationair prima start goed, enige dat mij opvalt is dat bij hard wegtrekken wanneer je dan wat minder gas geeft hij nog een keer naduwd? Mischien normaal voor een turbo auto ik heb altijd v8 en 6cilinders ongeblazen gereden dus zegt turbo mij niet heel veel,
    Alvast bedankt

  2. #2
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Diverter al gecontroleerd? Demonteren, veer terug drukken en de vacuümaansluiting van de klep dicht houden. Dan de veer loslaten. Indien de veer volledig terug veert, is je diafragma lek. https://www.youtube.com/watch?v=1z2N04P0PDk
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  3. #3

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Oke ik zal kijken als die het niet goed meer doet kan dit kwaad voor de motor of turbo etc? Of is het enkel dat dan vermogen minder is
    Bedankt

  4. #4

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Ik ga de diverter dus nakijken op functie, maar stel hij is defect, welke zou ik dan bij dealer moeten bestellen? Gelijk die van een 225 pk? )'(ik heb de 180 versie) of maakt dit niets uit?
    Bedankt

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    41
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Heb je plannen om de turbo eerdaags te upgraden? Anders zie ik er het nut niet van in.
    Het gaat je echt geen vermogenswinst opleveren.


  6. #6

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Hallo, nee ik wil er niet teveel aan kloten, oke dan haal ik in dat geval een dv die erop hoort bedankt

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    41
    Posts
    118
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Dat lijkt me dan verstandiger haha. Succes in ieder geval.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Bedankt man,

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    De divertervalve kan je op twee manieren bevestigen. De "nieuwe" en "oude" manier. De oude manier zorgt voor een mooi afblaasgeluid, de nieuwe manier is wat stiller.

    https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j...58629785444468

  11. #10

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Hoi davedtm ik heb de originele dv vervangen voor een nieuwe originele 710p dv nu geen flutter meer, wel doodstil, eerder hoorde je de turbo opspoelen licht en een afblaasflutter, ik heb de dv gemonteerd zoals de oude zat, namelijk gericht met kleine slangetje bovenop omhoog zeg maar, ik heb een wakbox gemodificeerde luchtfilterhuis, toch nu doodstille dv, ik weet dat ie stil hoort maar zijn er hier mensen met 1.8t blok die met oem dv wel turbo geluid hebben?

  12. #11
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Ik had met me 20vt 1.8t goed turbo geluid hoor, maar deze was wel gechipped naar 275 pk :-) En een Forge 007 DV, deze hoorde je ook goed.

    Maar als die standaard is zal het een stuk minder zijn ja , en anders als je twijfeld over lekkage kan je hem rijdend uit laten lezen.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #12

    Standaard Re: 1.8t diverter maakt geluid

    Ok bedankt voor de tips

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •