Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Foutcode 0102 ingangssignaal (nieuwe!) LMM of gasklep te laag op 3.2 250 pk

  1. #1
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Foutcode 0102 ingangssignaal (nieuwe!) LMM of gasklep te laag op 3.2 250 pk

    Mijn TT geeft enige tijd een motormanagementstoringslampje weer in het dashboard. Recent heb ik de auto een beurt laten geven, naast de motorolie ook die van de DSG en Haldex laten vernieuwen, nieuwe (erg dure...) bougies erin etc. Ik tank de auto altijd in Duitsland met Aral Super plus met 102 octaangehalte maar desondanks sprong het lampje toch weer aan.

    Vervolgens is er een nieuwe luchtmassameter op gezet, lampje gereset maar desondanks na zo'n 50 kilometer opnieuw het lampje aan. De auto heeft pas 74.000 km erop zitten en wordt alleen in de zomer gebruikt. Eerder ging het lampje vanzelf ook weer uit, dus ik dacht aan een slechte verbranding door verouderde bougies of vervuiling door verkeerde benzine (de auto heb ik 2 jaar terug uit Duitsland geïmporteerd; wellicht E10 allergie...?).

    ik heb op een Duits forum wel gelezen dat vaak de oorzaak niet in de luchtmassameter gezocht moet worden maar bijvoorbeeld; slecht massacontact motorblok, het wisselen van de lambda sondes, contacten of bedrading LMM of gasklep vernieuwen, distributieketting zorgt voor verkeerde afstelling van het ontstekingstijdstip of vervangen van de lambda sondes.

    De auto loopt verder uitstekend, en merk niets van vermogensverschil, maar in alle eerlijkheid merk je dat bij 250 pk volgens mij ook niet snel. Iemand enig idee of bovenstaande oorzaken het probleem kunnen verhelpen?? Ik heb op het forum de 17 berichten van dezelfde foutcode doorgelezen maar zie niet direct de oplossing daarbij staan.
    Laatst gewijzigd door hansderk; 19-06-17 om 22:19.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Foutcode 0102 ingangssignaal (nieuwe!) LMM of gasklep te laag op 3.2 250 pk

    http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16486.html

    Hier enkele tips wat je nog meer kan doen
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Foutcode 0102 ingangssignaal (nieuwe!) LMM of gasklep te laag op 3.2 250 pk

    Probleem eindelijk verholpen door een nieuwe elektronische gaspedaal te monteren. In ieder geval blijft het lampje vooralsnog uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5V8 Bekijk Berichten
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16486.html

    Hier enkele tips wat je nog meer kan doen
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •