Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    Hallo Allemaal,

    Ik hoop dat jullie tips hebben want ik weet het zelf niet meer.

    Ik heb een TT uit 1999 en deze start soms niet, maar soms ook wel...

    Probleem,
    Soms wil hem starten en dan blijft hij doorstarten en gaat niet aan.
    Destijds de ANWB erbij gehad en die had de zekeringen doorgemeten en hij had het idee dat de brandstofpomp niet aan wilde...
    nadat de zekeringen controleerde en een plus ( draad vanaf de accu) op een zekering zetten ging hij gelijk aan.

    De boodschap was, brandstofpomp relais, deze heb ik vervangen en 2/3 weken niks aan de hand en starten lopen.
    nu weer het zelfde gedoe, soms gelijk aan en soms doorstarten, het gekke? is dat ik hem dan laat staan en en uur later weer probeer te starten hij ineens aangaat...

    nu hoop dat iemand deze ervaring herkent en mij kan voorzien van tips

    bedankt alvast

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    Verplaatst naar het TT 8N-subforum. Titel aangepast, als de startmotor rondgaat maar de motor loopt niet dan start de auto wel maar slaat niet aan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    Ik had dit vroeger bij mijn A3 met AGU motor ook, heb toen de pomp in de tank vervangen en alles was weer normaal...

  4. #4
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    heb je er bij een volle tank minder last van dan bij een bijna lege tank? heb dit bij mijn 1.8T ook gehad, was ook de brandstofpomp aan z'n einde.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    is dit nu al opgelost?
    Ik heb een TT uit 1999, welke koud perfect start, maar daarna slaat deze niet aan. Pomp vervangen, relais vervangen, ecu opgestuurd maar geen storing. krijgt inderdaad geen spanning op de pomp als we deze doormeten. verder geen rare meldingen via vcds.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat soms slecht/niet aan

    Zal even een reactie geven hoe dit is afgelopen voor de volgende die er misschien tegen aan loopt:
    ECU was opgestuurd naar een erkend bedrijf. Daar getest, toch niets kunnen vinden. ondertussen al menig andere opties geprobeerd zoals het contactslot etc.
    Resultaat: nada. uiteindelijk een andere monteur laten kijken en kwamen toch tot de conclusie dat het echt wel de ECU moest zijn. Gebruikte ECU geplaatst en alles omgecodeerd en hoppa, TT loopt weer als een zonnetje. Zal in de oude waarschijnlijk toch een contact zijn geweest welke in koude toestand wel contact maakt en door verwarming net geen contact meer maakt (het is net mijn oude XBOX).
    Nu maar een keer de tijd en moeite nemen om te kijken waar het dakje zijn hydraulische vloeistof langs laat ontsnappen. Kan wel elke keer het reservoir vullen, maar dat is niet echt een oplossing

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •