Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Opgelost 1.8T start soms moeilijk (warm en koud), loopt hoog stationair soms 2500 rpm, zakt pas na 20 sec

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Opgelost 1.8T start soms moeilijk (warm en koud), loopt hoog stationair soms 2500 rpm, zakt pas na 20 sec

    Ik heb sinds kort het probleem dat als de auto moeilijk start hij in toeren oploopt soms tot wel 2500 zonder ook maar iets te doen.
    Dit probleem deed zich in het begin alleen maar voor wanneer ik een stuk gereden had en de motor warm was. Nu gebeurt het ook bij een koude start.
    Ik moet soms wel 10 seconden de sleutel doorgedraaid houden om hem überhaupt aan te krijgen.
    Ik moet er ook bij zeggen soms start hij wel meteen zonder problemen dus het gebeurd niet altijd maar als hij niet wil starten dan loopt hij wel altijd in de toeren op.

    Een aantal scenario's
    Soms loopt het toerental in het begin direct op en zakt het toerental dan terug na een paar seconden, dan na een paar seconden begint hij weer langzaam op te lopen.
    Na enige tijd 20 seconden +/- zakt het toerental en loopt ie weer normaal stationair.
    Soms loopt het toerental op niet altijd to 2500 maar soms wel te 1500 tot 1800 dit duurt dan ook zo'n 20 seconden en zakt dan automatisch weer terug.
    Soms schommelt het toerental zo'n 20 seconden dan doet alles het weer normaal. Het lijkt soms als of het gas een beetje blijft hangen of iets dergelijks ?

    Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn want het is toch wel heel raar dat de auto zelf loopt te gassen.
    En vind het soms een beetje eng worden dan wel niet gevaarlijk!

    Het gaat om een Audi TT 1.8T uit 2000.
    Laatst gewijzigd door Iason; 02-10-19 om 16:52. Reden: Opgelost

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Opgelost 1.8T start soms moeilijk (warm en koud), loopt hoog stationair soms 2500 rpm, zakt pas na 20 sec

    Probleem zat hem in de temperatuur sensor en in een lek in de leiding die voor een vacuüm zorgde.
    Nieuwe leiding en temp. sensor heeft het probleem doen verhelpen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    46
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Opgelost 1.8T start soms moeilijk (warm en koud), loopt hoog stationair soms 2500 rpm, zakt pas na 20 sec

    bij jou ook al de temperatuur sensor die defect was dus.
    Ik had dat vooral met koude start, dat ik hem bijna niet aan de gang kreeg.
    Na paar keer sleutel omdraaien en gas geven wilde hij uit eindelijk wel gaan lopen.
    Zodra hij gestart was en dan bv een uur of 2-3 later wel wilde starten was dat geen enkel probleem.
    Dit was bij mijn a3 1.8t uit 2002

    Fijn dat het ook opgelost is bij jou

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Opgelost 1.8T start soms moeilijk (warm en koud), loopt hoog stationair soms 2500 rpm, zakt pas na 20 sec

    Toch nog even wat aanvullende informatie betreffende mijn TT. In eerste instantie leek alles verholpen te zijn.
    Het probleem met hoog in de toeren lopen bij een koude start was inderdaad verholpen echter heb ik kort daarna andere problemen gekregen namelijk dat mijn auto stotterde voornamelijk in de 3de versnelling. Bij de dealer geweest bleek er nog al wat mis te zijn alle slangen waren namelijk poreus en zogen valse lucht aan.
    Dus heb alle slangen laten vervangen die niet meer goed waren, fijn kom bij de garage wil wegrijden ding stotterde nog erg dan daarvoor. Bleek dat als hij warm was wel goed liep maar nu bij een koude start totaal niet goed liep. Ik meteen weer terug, bleek de luchtmassa meter ook niet meer goed te zijn. Deze vervangen en daarna liep hij wel weer als een zonnetje en ook meteen weer meer vermogen.

    Wat er is vervangen:
    - Carterventilatie vervangen
    - Luchtslang
    - Ontluchtingspijp
    - Steunring
    - O-ring
    - Ontluchtingspijp
    - Ontluchtingsventiel
    - Ontluchtingsslang
    - Luchtmassameter

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •