Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Valse melding remmen boordcomputer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Valse melding remmen boordcomputer

    Goedendag mede Audi-rijders. Sinds kort eigenaar van een leuke TT 8N met 1.8T motor. Echter zit ik nu met het volgende probleem:
    Ik krijg (soms) een melding in het rood van de remmen waar nu al herhaaldelijk naar is gekeken, maar helaas nog steeds niet is opgelost. Het gaat om dit icoontje (!) in het dashboard samen met drie piepjes.

    Even de feiten op een rijtje:
    - Remvloeistof is nagekeken, blijft op peil dus geen lekkage
    - Accu is zo goed als nieuw
    - Remblokken zijn vervangen dus nog met voldoende dikte
    - De melding blijft soms dagen weg, komt dan weer een aantal keer achter elkaar terug
    - Lampje blijft 5 seconden in zicht en is daarna weer weg, komt ook alleen met het starten naar voor
    - Vlotter en dop van remvloeistof zijn vervangen
    - Heb zelf al veel rondgezocht op het forum, maar geen concrete oplossingen gevonden die voor mij van toepassing zijn.
    - Xenon verlichting, las dat de verlichtingsunit samenhangt met dit soort vage meldingen

    Volgens de garagist is de kabel van de remblokslijtage doorgelust met een andere stekker ertussen dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
    Enige wat ik mij nog kan bedenken is een slecht contact wat na gesoldeerd zou moeten worden in de cockpit zelf. Is een live-melding en komt met uitlezen ook niks hiervan naarboven.

    Iemand suggesties of iemand met ervaring die mij evt zou kunnen helpen? Liefste omgeving Zeeland!
    Laatst gewijzigd door Marley1234; 19-11-19 om 22:28.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •