Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: 1.8T slaat na starten weer af

  1. #1
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard 1.8T slaat na starten weer af

    Sinds september 2019 heb ik de TT, geen start problemen. Na een maand, rij niet veel met de TT starte hij normaal, maar direct slaat hij weer af. Ook bij gas geven na starten valt hij weg. Na 10/15 keer starten en direct gas geven start hij eindelijk ineens hoog in de toeren. De plaatselijke garage gaf aan vuile gasklep en adviseerde reinigingsmiddel in de benzinetanke te gooien. Dit hielp niet. Naar de Audi dealer gereden. Daar hebben ze alles doorgemeten, uitgelezen en er kwam geen storing naar voren. Alle stekkers doorgemeten, die op de motor computer zitten, na 2 uur nog niets gevonden. De TT achtergelaten om de volgenden werkdag ermee verder te gaan.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, zijn er meer ervaringen. De TT 1.8T is van 2000 met 83.000 km en altijd Audidealer onderhouden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Philip J; 20-01-20 om 23:41.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  2. #2

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Valt-ie meteen uit, of blijft-ie 2 seconden draaien? Knipperend sleutel symbool in je teller?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Als ik start slaat hij aan, geef ik geen gas slaat hij af, maar ook bij gas geven slaat hij gelijk af, er branden geen lampjes. Na 10/15 pogingen en dan direct na starten gaspedaal in slaat hij eindelijk aan in hoge toeren. Dan blijft hij ook lopen na par keer gassen. Rijden gat dan goed, ook bij stoplichten blijft hij draaien (met zweet onder de oksels) Loopt ook goed stationair. Ook bij warme start start hij erna niet meer. Staat nu bij de Audi dealer, maar kunnen niets uitlezen. Controlere kabel boom van motor computer. Tot nu nog niets gevonden. Zijn dure uurtjes
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  4. #4

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Dit soort zaken zou ik niet per se bij de Audi dealer laten doen. Echte diagnose doen ze zelden vakbekwaam, en met 120 euro per uur zou ik het budget elders spenderen. Uit welke regio kom je?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Zuid-Holland, Zuidland. Ligt tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis in. Ik ben eerst hier naar de plaatselijke garage gegaan die aangaf ook niets uit te kunnen lezen, vuile gasklep dacht hij, maar contatateerde dat deze niet vuil was en adviseerde reiniging in de benzine te gooien. Zover ik er verstand van heb is dit het niet. Daarom ben ik naar Audi dealer gegaan om te laten uitlezen, dit is normaal 20 min. Maar niet wetende dat hij niets aangaf. Ze geven mij sijntje als het uit de hand gaat lopen, qua kosten. Waar ik nu ook aan denk dat het ook misschien een storing kan zijn in het intrumenten panee, de klokken.
    Laatst gewijzigd door Philip J; 21-01-20 om 14:12.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.


  6. #6
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    De TT staat nog bij de Audi dealer, om de kosten laag te houden wordt er naar naar gekeken in verloren uurtjes. Die zijn er op dit moment weinig. Ik gebruik de TT toch niet met dit weer en staat nu lekker warm binnen :-) Ben wel benieuwd wat het probleem is.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Benzinepomp waarschijnlijk dankzij E10

    https://www.audiforum.nl/forum/model...-opgelost.html
    Audi A4 B5 1995 1.8 20V; motorcode: ADR; versnellingsbakcode: CPD_M; instrumentenpaneel: VDO 8D0 190 A
    Audi TT Coupe 1.8T (132 kW); motorcode: AUQ; versnellingsbakcode: EGZ

  8. Ad
  9. #8
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Bedankt voor je reactie. Als de benzinepomp defect is moet de TT toch helemaal niets meer doen, maar ik kan er na lopende motor gewoon kilometers mee rijden, ook bij stoplichten slaat hij niet af en loopt normaal stationair. Na een stuk of 8x starten slaat de TT aan en rijd deze ook gewoon normaal. Maar bij zowel koude of warme start heb ik dit probleem.

    WhatsApp Image 2020-01-31 at 13.29.47 (1).jpg
    Laatst gewijzigd door Philip J; 09-02-20 om 13:54.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Je zegt dat je er niet veel mee rijdt en dan is E10 in je tank zowat funest omdat deze gaat vlokken na verloop van tijd door (te)veel ethanol.

    Volgens het Belgische radioprogramma De Inspecteur begint het bederf van E10 zelfs al na een week of drie en ontstaat een ‘drabbige substantie’ die motoronderdelen kan verstoppen.
    https://www.volkskrant.nl/cultuur-me...baar~ba49595e/

  11. #10
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Veel heb ik er inderdaad nog niet mee gereden, wat de vorige eigenaar tankte weet ik niet. Ik tank Ultimate van BP. De gasklep is niet vuil en ik heb er bij tanken ook scheutje reiniging in gedaan. Het is vreemd dat er via diagnose op de computer geen melding is. In de vrij beschikbare uurtjes wordt er naar gekeken, om oplopende kosten te ontzien. Maar ik ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem is, ik hoop niet de computer voor het motormanagment.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  12. #11
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    De TT start weer na lange zoektocht. 1 pinnetje van de stekker naar de computer van het motormanagement maakte geen contact, niet altijd. Hoe, waarom dit is ontstaan is lastig. Maar ook bij doormeten niet te zien. We gaan er ook van uit dat dit het was, veel zoekwerk geweest, maar hij rijd weer super. Laat het mooie weer maar komen. Bedankt voor de feedback.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

  13. #12
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philip J Bekijk Berichten
    De TT start weer na lange zoektocht. 1 pinnetje van de stekker naar de computer van het motormanagement maakte geen contact, niet altijd. Hoe, waarom dit is ontstaan is lastig. Maar ook bij doormeten niet te zien. We gaan er ook van uit dat dit het was, veel zoekwerk geweest, maar hij rijd weer super. Laat het mooie weer maar komen. Bedankt voor de feedback.
    Top dat je komt melden wat nu de issue was. Vraagje, hoe in godsnaam ben je hier achter gekomen?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #13
    Philip J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T slaat na starten weer af

    Niet ik zelf, een monteur bij de Audi dealer, maar wel na behoorlijk zoekwerk. Was lastig omdat er geen melding kwam. Draadje voor draadje bij de computer doorgemeten en het zijn veel draadjes. Vervelend was ook, dan wel aan slaan en dan niet. Zover ik weet had hij het probleem ook neergelgd bij een training bij Pon.
    Ik had ook aangegeven dat ik geen haast had, dus ook niet in 1 dag klaar hoefde te zijn. Heeft aantal weken bij de dealer gestaan, stond netjes droog in een hoek.
    De rekning moet ik nog krijgen, maar het was weer een genot om er mee naar huis te rijden.
    Laatst gewijzigd door Philip J; 05-03-20 om 20:32.
    Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •