Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Computer niet uit te lezen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Computer niet uit te lezen

    Geachte,

    Onze Audi TT met kenteken 46-TNZ-1 is op het dashboard een geel lampje met het motor teken gaan branden, waarna ik naar de garage ben gereden om dit uit te lezen. Bij de garage was het niet uit te lezen, waardoor het ook dus niet was te resetten. Ik moest maar volgende afspraak maken om de auto een hele dag te laten staan met de waarschuwing wanneer het niet was gevonden er moest worden doorgezocht. Op mijn vraag wat het dan zou gaan kosten, was hier niets van te zeggen. Ik zou zeer geholpen zijn wanneer er iemand mij iets zou kunnen vertellen of dit euvel eerder aan de orde is geweest en waar het eventueel te zoeken. Er is niets uit te lezen zelfs met een andere software niet. De auto hebben wij al 8 jaar en dit is niet eerder voorgekomen en was ooit bij andere beurten wel uit te lezen. Verder loopt de auto ook nog prima zelfs en merken we niets. Graag contact per e-mail of desnoods telefonisch, mijn mob.nr. 06-29090717.

    Met vriendelijke groet,
    Roy Stuve.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Kijk even in het VAG-COM subforum in het locatietopic waar een uitlezer in je buurt zit. Haal je telefoonnummer even weg.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Kijk even in het VAG-COM subforum in het locatietopic waar een uitlezer in je buurt zit. Haal je telefoonnummer even weg.
    Hallo Tom,

    dank voor je reactie. Ik ben reeds naar een garage/uitlezer gweest, VAG Techniek te Nuenen en ben ook naar een externe monteur geweest. Beide hebben het voorstel dit te moeten uitzoeken maar niet zo direct te weten waar. Het lijkt weer op de speld en hooiberg, vandaar mijn vraag of iemand dit eerder aan de hand had en misschien te weten waar te beginnen en hoe verder. Alle zekeringen zijn nagekeken en een kabelboompje in de buurt van de zekeringkast. Hier was alles goed.

    Alvast dank, groet,
    Roy.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Neem eens contact op met Audiparts in Veghel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Klinkt misschien raar maar zit er geen nep obd ding voor.
    Weet niet precies hoe je het noemt maar ik heb wel eens gelezen dat mensen er een nep deel op zetten tegen diefstal beveiliging.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ferry1986 Bekijk Berichten
    Klinkt misschien raar maar zit er geen nep obd ding voor.
    Weet niet precies hoe je het noemt maar ik heb wel eens gelezen dat mensen er een nep deel op zetten tegen diefstal beveiliging.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Dank voor je bericht. We hebben de TT al ruim 8 jaar en ik weet zeker ben erbij geweest dat de garage hem een keer heeft uitgelezen, was toen een keer een probleem met de gasklep carburateur. Was zeker een jaar of 6 geleden. Maar waar moet je beginnen te zoeken en hoe verder als de computer niet is uit te lezen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Computer niet uit te lezen

    Is er in de tussentijd een andere radio in gekomen? Bij Seats en VW's van deze bouwjaren komt de voeding van de OBD via de radio. Don't ask me why.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •