Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Hi all,

    M'n TT heeft eigenlijk vanaf het begin dit probleem al (3 jaar) maar het komt zeer weinig tot niet voor, maar ik wil toch even dubbelchecken.

    Als de TT een tijdje heeft stilgestaan en vervolgens gebruikt wordt, komt het wel eens voor dat hij 'rookt' uit het ventilatierooster aan de linkerkant. Soms duurt het een minuut en is het amper zichtbaar, en soms lijkt het wel een serieuze e-vaper. Het stinkt niet per se, en het ruikt in ieder geval niet naar uitlaatgassen (dat zou gevaarlijk zijn), maar volgens mij kan dit niet kloppen....

    Zie filmpje.


    Is er iemand dit dit eerder heeft meegemaakt en/of heeft gezien?
    Ik ben destijds in Veghel geweest, maar die konden het niet reproduceren, en ook de TT-expert uit ermelo had hetzelfde probleem. Uiteraard haal ik hem nu net van stal om even te wassen en rookt ie weer een beetje.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Ik zou bijna denken dat de kachel radiateur heel iets lekt of zweet, lijkt op het verdampen van de koelvloeistof.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Of een regenwaterafvoer verstopt van de bak onder de ruitenwissers (bekend Audi euvel, controlepunt bij onderhoud maar wordt vast vaak vergeten). Daar haalt de ventilatie de lucht vandaan.
    Staat hij buiten gestald?
    Laatst gewijzigd door Kees B; 10-06-20 om 16:04.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Het is zeker geen koelvloeistof want dat heeft een zoetige geur. Zet alle ventilatieroosters eens open en kijk of daar ook rook uitkomt.
    Want uit de linkerkant allen lijkt mij onmogelijk.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Kachel / radiateur zou een mogelijkheid kunne zijn, want de kachel komt ook niet helemaal op temperatuur (lees: Ik krijg de auto niet op 20 graden binnen), lucht blijft "lauw". De auto zelf komt wel netjes op temperatuur (90 na een paar minuten rijden), en die blijft ook netjes op 90 staan.

    De auto staat buiten gestald inderdaad. Het is maar een heel beetje, maar in de eerste maanden dat ik hem had is het een keer voorgekomen dat er veel meer 'rook' uit kwam, het is al zo lang geleden dat ik het inderdaad op "zal wel water zijn wat verdampt" gegooid heb destijds.


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto 'rookt' uit linker ventilatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gsm Bekijk Berichten
    Het is zeker geen koelvloeistof want dat heeft een zoetige geur. Zet alle ventilatieroosters eens open en kijk of daar ook rook uitkomt.
    Want uit de linkerkant allen lijkt mij onmogelijk.
    Lang geleden bij mijn Corrado G60 barstte de zijkant van de kachel radiateur op de snelweg, binnen een paar tellen zie je niets meer en je schrikt je rot...misschien heb ik van de schrik niets geroken maar ik kan mijn niet herinneren dat het zoet rook. wel weet ik nog dat ik de ramen meteen open heb gedaan en mijn kop naar buiten heb gestoken om wat te kunnen zien.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •