Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Nokkenasverstelling / nokkenaspositie foutcodes

  1. #1

    Standaard Nokkenasverstelling / nokkenaspositie foutcodes

    Beste leden,

    Mijn auto: Audi TT mk1 2004, 225PK Quatro

    Ik heb al een tijdje een motormanagment lampje met de volgende storingen:
    - 17939 (Nokkenasverstelling onderbreking / Camshaft Control Circuit open circuit)
    - 16396 (Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 1 Timing teveel verlaat / Camshaft position actuator A bank-1 (intake) Advance setpoint not reached (Over-Retarded)
    Na het wissen komen deze steeds weer terug op willekeurige momenten. Soms al na een uur, soms pas na een paar dagen. Ik heb verder nergens last van, de auto start en rijdt prima en loopt ook netjes stationair. Heeel misschien soms een beetje onregelmatig schokje bij het stationair draaien.

    Toevallig is vandaag de nokkenaspositie sensor vervangen omdat ik op internet veel gezien heb dat dit het eerste is wat je kan checken en het vaker voorkomt, maar helaas krijg ik nog steeds de storing(en). Nu las ik iets over de N205 valve, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat dit is en waar die zit.

    Weten jullie of deze N205 valve vervangen het probleem kan verhelpen? En waar zit deze? Foto's zou het fijnste zijn.

    Daarnaast natuurlijk, wat zou het nog meer kunnen veroorzaken? De distributie riem was gecheckt door Audi zelf en leek nog goed te zijn, zij vermoedde dus de sensor. Uiteraard laat ik het niet door hun repareren aangezien zij een prijsje van zo'n 1200 euro vroegen voor alleen al het vervangen van de sensor...

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Danekin; 24-07-20 om 21:43.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •