Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Stage 1 chip 1.8T

  1. #1
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Stage 1 chip 1.8T

    Sinds kort heb ik een TT 8n gekocht waarmee ik lichte plannen had (stage 1 en quaife lsd). Puur een auto voor de fun dus.
    Nu heb ik vandaag naar VAG techniek gebeld om te vragen of ze mijn auto stage 1 willen chippen, in de hoop dat dat natuurlijk genoeg vermogen gaat geven voor een 180pk fwd.
    Echter kreeg ik te horen dat mijn ECU te oud is om deze via de OBD de chippen en ze me daardoor niet verder konden helpen... zwaar balen natuurlijk, want had ik dan maar een jonger model TT gekocht(!)

    Na wat huiswerk ben ik er achter gekomen dat de TT wel nog te chippen is via een Eprom chip. Uit het verleden (Civic Turbo) weet ik hoe dit in zijn werk gaat, echter de vraag: Wie weet waar ik een stage 1 chip uit kan halen? De ebay aanbieders vertrouw ik daarentegen niet, dus ik hoop dat er forumleden zijn die zelf nog chips schrijven of verkopen of weten waar ik terecht kan? Als het niet lukt zal ik de TT weer verkopen en opzoek gaan naar een nieuwer model, maar dat hoop ik natuurlijk niet...

    Groetjes Maarten

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Vraag eens na bij Hartog Tuning.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MartijnM71's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Celtemp doet ook tuning op maat

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    HEX V2 Can Zeeland

  4. #4
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Thanks, ik heb Hartog al een mailtje gestuurd en zal ook even bij Celtemp aan de bel trekken. Hoop dat het ergens gaat lukken.

  5. #5
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Helaas werkt Pedro van Hartog ook niet meer met Eprom's... het is dus een speurtocht aan het worden.


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    http://www.jdengineering.nl/audi_tt/
    Ze vermelden nog wel EEPROM tuning, ff belle.

  7. #7
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Dank voor de berichten, het is inmiddels gelukt 👌.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Hi Maarten, uit welk jaar is je TT en waar heb je hem uiteindelijk laten chippen? Heb zelf een TT uit ‘99 die op termijn ook wel wat extra vermogen mag hebben namelijk.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Ik ben ook wel benieuwd waar Maarten terecht is gekomen met chippen . Hoe zn auto nu rijdt en wat de kosten zijn. Mijn tt is van 2000 , 180 pk fwd en heb ook wel interesse in stage 1 chippen te doen.

  11. #10
    Morten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Mijn TT was ook uit 1999. Ik ben in Urmond terecht gekomen via marktplaats en de software is gewoon naar mijn ecu geschreven... het eprom verhaal was dus niet van toepassing. Ik ben voor stage 2 gegaan icm 3inch downpipe. Het verschil was enorm. Waar ik de TT normaal echt een tamme auto vond, had hij nu veel meer pit en is het koppel veel eerder beschikbaar.
    TT is inmiddels verkocht, vermogen en wegligging kon mij helaas niet bekoren en heb altijd een zwak gehad voor een R53 mini (deze aanschaft als project auto), dus kan helaas geen feedback meer geven over de TT.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Stage 1 chip 1.8T

    Inmiddels heb ik ook mijn tt bj 2000 180 pk fwd naar stage 1 gebracht . Man wat een verschil hij trekt als een dolle in theorie van 180 naar 210 pk en van 235 naar 320 mn . Ik heb de ecu naar Sneek (marktplaats advertentie) gestuurd en daar is er nieuwe software in gezet , kosten 150 euro. Dit is voor mij wel voldoende , meer zou tractie problemen gaan geven denk ik zo.
    Een aanrader als je het mij vraagt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •