Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 1.8T schokt en stottert

  1. #1

    Standaard 1.8T schokt en stottert

    Beste allenaal,

    Ik heb afgelopen zaterdag 500 km gereden met mijn audi. Nu ging op de heenweg alles soepel etc, maar op de terug weg begon hij te stotteren. Na beetje proberen ben ik er achter gekomen dat hij het in de 1ste en 2de versnelling niet doe. In 3 als je voo gas geef en in zn 4 en 5 het meeste. Als je ongeveer half tot 3/4de gas geef begint hij te stotteren. Dit stopt ook niet tot dat ik get gas verminder. Als ik rustig doortrek haalt hij netjes de 180 zonder probleem, maar vol gas gaat hij zoals je misschien al kan raden, stotteren en haperen. Heeft iemand enidee wat dit kan zijn?

    Als ik gas geef terwijl ik stil sta heb ik nergens last van en gaat hii netjes naar de rode lijn. Komt ook pas rond de 3000 tot 4000 toeren en daarna gaat hij ook niet echt verder. Alsof hij stottert en inhoud. Geen foutcodes te zien en geen motorlampje.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T schokt en stottert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jorisbink Bekijk Berichten
    Geen foutcodes te zien en geen motorlampje.
    Wat bedoel je met niet te zien..... op het dashboard?
    Uitlezen is de enige juiste aanpak, het kunnen tig dingen zijn.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard re: 1.8T schokt en stottert

    Ik bedoel inderdaad dat het motorlampje niet brand. Uitlezen gaf geen foutcodes met de motor. Maf sensor gaf volgensmij een lage waarde. 0.20lb/s met redelijk aardig wat gas. Naar mijn weten is dst redelijk laag.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T schokt en stottert

    Je zit in het TT 8N-subforum, dus dat je vraag over een TT gaat hoeft niet in de titel. Wel wat voor motortype je hebt, ik heb maar gegokt op een 1.8T.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: 1.8T schokt en stottert

    Oh excuus. Het is inderdaad een 1.8T.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •