Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

  1. #1

    Standaard Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    Beste allen,

    Vandaag heb ik de katalysator onder mijn tt uit laten halen. Lekker sportief geluid. Maar ik loop nu tegen problemen. Ik neem aan dat dit er niks mee te maken heeft, maar sinds vanmiddag doet mijn benzine en temperatuur meter het niet meer.. uitgelezen en krijg een fout op de vlotter van de benzine meter wat kan verklaren waarom de benzine meter leeg aangeef. De temperatuur blijft ook op 50 staan. Als het contact aan gaat zie je wel een beetje naar boven gaan, dus ze werken denk ik nog wel. Het schermpje tussen de twee grote meters in, is in een keer een beeldbuis geworden. Duurt 10 seconde voordat deze op normale helderheid is. Ik kan de helderheid echter niet meer instellen met het draaiwielletje naast de licht knop. Al met al doet het in eens allemaal rare dingen. Heeft iemand hier raad mee?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    De displays van deze generatie gaan vaker stuk. Als alles in een keer het loodje legt, zullen de vlotter en de thermostaat niet het probleem zijn.
    Ik denk dat je instrumentenpaneel naar ACTronics, Verotronic of CASU mag voor een reparatie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    Danku voor uw reactie. Weet u toevallig wat de kosten daar ongeveer van zijn? Ik hoor graag van u.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    Hangt er vanaf wat er stuk is. De genoemde firma's maken graag een offerte voor je.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    En raak hij niet overhit nu de temperatuur meter het niet doet? Kan ik er wel nog tijdelijk in rijden?
    Laatst gewijzigd door jorisbink; 18-09-21 om 19:14.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    Volgens mij zit bij die generatie de startblokkering in het instrumentenpaneel, maar er zullen ongetwijfeld kenners rondlopen die dat beter weten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Benzine- en temperatuurmeter werken niet goed, display defect

    Ja klopt. Zoiets heb ik ook gelezen. Maar hij start tot nu toe gelukkig nog wel. Ik ga maandag maar meteen naar de garage

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •