Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Microschakelaar deurslot defect (binnen/buiten)?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Microschakelaar deurslot defect (binnen/buiten)?

    Beste allen,

    De TT vertoont "bekende problemen", echter niet helemaal precies zoals ik kan vinden. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij

    Algemene info:
    Display geeft aan of de bagageruimte en/of deuren zijn geopend (uitgezonderd de passagiersdeur indien van buiten geopend).
    Lampje in kofferruimte gaat aan bij het openen van de achterklep. Als de verlichting aan staat en deur open en/of sleutel uit contact hoor ik de toon.Van wat ik heb kunnen vinden zou dit niet moeten werken met een kapotte schakelaar.
    De ramen horen iets te zakken bij openen deur(en) en interieur verlichting aan te gaan. De ramen sluiten bij het dicht doen van de deur(en).
    Zoals dit heeft gewerkt tot nu toe.

    Problemen/vragen:
    Alleen bij het openen van de deur, passagierskant, van buiten wordt dit niet "herkend". Raam zakt niet en in het display wordt niet aangegeven dat deze openstaat.
    Als de deur van binnen wordt geopend dan zakt het raam en is zichtbaar in het display dat de deur open staat.
    Bij het sluiten van de deur sluit het raam en is de melding weg.
    Is er voor de schakelaar een verschil tussen binnen en buiten bij het openen?

    Tevens werkt de interieur verlichting op geen enkele manier, ook niet na het vervangen van het lampje.
    Heeft dit er ook te maken of is dit weer iets anders?

    Ik weet dat de TT, net als ik, oud is maar misschien kan iemand "ons" een beetje helpen


    Alvast bedankt en een fijne dag!
    Audi A4 B5 1995 1.8 20V; motorcode: ADR; versnellingsbakcode: CPD_M; instrumentenpaneel: VDO 8D0 190 A
    Audi TT Coupe 1.8T (132 kW); motorcode: AUQ; versnellingsbakcode: EGZ

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Microschakelaar deurslot defect (binnen/buiten)?

    Die microswitch met blauw en rode draad wordt door ijzeren beugel ingedrukt als je het slot even met een schroevendraaier dicht drukt....vaak is het kopje van de switch niet meer bol maar vlak afgesleten.

    https://www.ttforum.co.uk/threads/an...heavy.1672570/

    Dit slot is van mijn een A3 2004
    Laatst gewijzigd door fons716; 21-09-21 om 00:59.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Microschakelaar deurslot defect (binnen/buiten)?

    Dank voor jouw reactie fons719

    Kan het momenteel niet controleren aangezien het "klepje/deksel/afdekkingsplaat" van de handgreep met geen enkele mogelijkheid is los te krijgen.
    Waarschijnlijk een beun de haas deze een keer verwijderd en totaal verkeerd terug geplaatst, met veel geweld.

    Is er eindelijk een simpele oplossing om het deurpaneel te verwijderen, klepje verwijderen schroef losdraaien en paneel komt los...

    Maar wat ik nog steeds niet begrijp, waarom werkt het van binnen wel en buiten niet?
    De switch is "aan of uit".
    Laatst gewijzigd door madcat; 21-09-21 om 19:09.
    Audi A4 B5 1995 1.8 20V; motorcode: ADR; versnellingsbakcode: CPD_M; instrumentenpaneel: VDO 8D0 190 A
    Audi TT Coupe 1.8T (132 kW); motorcode: AUQ; versnellingsbakcode: EGZ

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •