Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: hulp gevraagd bij inbouw orginele Xenon-units

  1. #1

    Standaard hulp gevraagd bij inbouw orginele Xenon-units

    Weet iemand hier of ik in mijn TT zonder Xenon, zonder aanpassingen, een set orginele TT xenon units kan plaatsen?

    EDIT

    Ik heb ze besteld, en ze worden opgestuurd. Is er hier iemand met voldoende verstand van een TT (een audi monteur bijv) die mij zou willen helpen om de twee orginele units te vervangen voor twee orginele units maar dan met xenon???
    Ik heb geen idee of het veel werk is, of alleen maar een kwestie van stekkers los, units eruit, nieuwe units erin, en stekkers vast.....

  2. #2

    Standaard

    ja dat kan wel maar denk dat je alleen de stekker moet ombouwen.Ombouwsetje is te verkrijgen bij audiparts

  3. #3

    Standaard

    dank, dan moet ik ze maar bestellen denk ik

    hulp gevraagd, zie eerste deel van dit topic onder 'edit'

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Geen stelmotoren en neigingssensors, geen extra krachtige koplampsproeiers? Dan hoop ik je nooit tegen te komen. Dat wordt verblinden...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Target Automotive
    Wetgeving
    Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Target Ultravision als accessoire uit te rusten.
    Nu worden de beweringen van Target, door respectabele Duitse autobladen in twijfel getrokken wanneer het om Xenon ging, maar toch...

    Tja, alles wat door Tom beschreven wordt inbouwen, heeft wel de voorkeur. Neigungssensoren zijn volgens mij niet altijd noodzakelijk (en verplicht). Hella had het althans niet bij een Smart Coupe, omdat het ding maar over zo'n kleine hoek 'neigte'...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.
    Ja, maar hier gaat het niet om de originele reflector... volgens mij wordt hier een complete nieuwe reflector ingebouwd.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    het gaat om twee complete orginele audi lamp-units, met naar ik heb begrepen alle toebehoren. Daar zullen geen 'neigings-sensoren" bijzitten en ook geen sproeiers, maar ik was mijn auto iedere week

    Dit was de tekst uit de advertentie..:

    2 x Scheinwerfer AUDI TT
    2 x Steuergeräte Hella
    2x Zünderkästchen Hella
    2 x Xenon Brenner ( Leuchtmittel )
    2 x Anschlußkabel

    Also ein kompletter Satz Audi TT Xenonscheinwerfer !!!

    Tom denk je dat dit echt niet gaat lukken dan?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    biedt Hella ook geen complete ombouwsets aan voor de Audi TT ? En met compleet bedoel ik met koplampsproeiers inbegrepen ? Ik dacht het wel... Weet iemand daar iets meer van ?
    lekker snel, zo'n TT

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje
    Tom denk je dat dit echt niet gaat lukken dan?
    Het zal best passen.. zo te zien zitten er TT-units bij. De sproeiers, sensors en stelmotoren niet. Werkt wel, is alleen niet sociaal ten opzichte van je tegenliggers.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Ik heb bij mijn A6 ook de hele unit (was Hallogeen) vervangen door
    Xeneon, (orgineel Audi) dus geen koplampsproeiers en geen neigings
    sensoren.
    Ze zitten er nu een goede 2 maanden op heb regelmatig in het donker
    gereden met 2 en 4 personen maar er heeft nog niemand met zijn
    lichten gewaarschuwd omdat ze niet goed stonden (heb ze wel na de inbouw in de garage af laten stellen).

    En als ik veel gewicht in de koffer heb kan ik ze met het wieltje op het
    dashboard lager zetten.


    Ella

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •