Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 21 van de 21

Onderwerp: Fabricage-aantal TT Roadster mét hardtop?

  1. #21

    Standaard Re: Fabricage-aantal TT Roadster mét hardtop?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roode66 Bekijk Berichten
    mischien wat laat;-))
    Ik heb gewerkt voor de firma Anel uit (Almelo) die ze maakt voor Audi Inglostad , was daar spuiter later is de firma overgegaan naar Magna Gmbh ,daar ben ik ook nog verschillende keren geweest.
    begrijp dat die hardtops nu (2022) nog steeds ongebruikt te koop zijn dan wel enkel in de primerlaag.

    over de Hardtops
    Het was van oorsprong (1996) van Audi de bedoeling ieder TT Roadster te leveren met een Hardtop, maar aangezien dit dak van Pur composiet toen revolutionaire nieuwe uitvinding van (Peter Reuts)
    samen met Klaus-Dieter Tuchen die verantwoordelijk was voor het ontwerp in nauwe samenwerking met de Audi design afdeling.
    de Firma had grote problemen die aantallen te produceren. ( eigenlijk was het productie proces niet afdoende uitontwikkeld en daar was ook geen tijd voor want Audi wilde daken geleverd hebben onder andere ook voor de Audi 80 hardtops
    Was een hele bijzondere ervaring het dak van ontwikkeling naar de productie overgang mee te maken was gewoon dag en nacht werken door alle medewerkers alle met 120 % inzet.
    Ook veel in Inglostad geweest voor studie doeleinde, was veel leren en heel hard werken, maar deze tijd heeft zeker wel een bijzondere plekje in me werk verleden, waar ik met een glimlach aan terug denk.

    Ook andere auto fabrikanten wilde dit soort PUR daken Ferrari, GM, BMW, ja zelfs Daf stond bij ons voor de deur. Er heeft nog wel een Z4 cabrio in de hal gestaan.
    maar de Firma Anel durfde geen nieuwe projecten aan te gaan, ze waren druk genoeg met die Audi daken. want Audi vroeg de hoogte kwalitiets-standaard mogelijk heeft dat hoge niveau ook geleid tot de ondergang van de frima Anel.

    Het Pur composiet was toen revolutionaire nieuwe uitvinding van (Peter Reuts). dak kan extreem veel krachten weer staan. ik heb flimpjes gezien van crash testen van de Audi 80.
    daar bij werd de auto met snelheid 1x over zijn kop gerold.
    en soms was de achterruit stuk, maar je kon het dak gewoon weer op een nieuw cabrio zetten en de test nogmaals uitvoeren.
    Dit dak is vele male sterker dan een Coupe met ijzeren dak, aangezien het de PUR hardtop grote krachten absorbeert. door de combinatie buiten zijde Pur coating, kern Pur schuim composiet en dit inwendig rondom verbonden met het aluminium Space frame.

    firma Anel was een onderdeel van Brinks Metaalbewerking
    Mooie info. Wij hebben via messenger contact met elkaar overigens
    Laatst gewijzigd door FASt; 29-01-22 om 22:06.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •