Een hardtop kun je er toch gewoon bijbestellen als je wilt?
gr,
charlotte
Charlotte,
Mij is verteld dat een hardtop achteraf bestellen (bijna) niet mogelijk is, omdat er minimaal twee speciale steunen op het chassis gelast moeten worden. Dit gebeurd dus normaal gezien in de fabriek.
Achteraf de TT geschikt maken voor een hardtop is dus kennelijk bijna onmogelijk, of kost veel geld.
Groeten, Robin
ok, da's duidelijk;
smaken verschillen inderdaad, wij wilden persé een cabrio en er bleven drie opties over, een SLK, Z4 en TT; de Merceds viel al snel af, was een soort taxi zonder dak; we hebben toen nog lang getwijfeld tussen de BMW en de TT, ik vind de Z4 als cabrio mooier dan de TT, maar hij was duurder, indertijd pas leverbaar in de winter en tsja, als je ziet wat er soms uit een BMW stapt....
Dus werd het de TT Roadster alhoewel we de lijnen van de coupé veel mooier vinden.
Ik ben in Duitsland nog eens naar een hardtop gaan kijken, maar vond het op een TT geen gezicht; verder is het onpraktisch in gebruik, ik heb ooit eens een klassieker met hardtop gehad, en na een keer worstelen met monteren en demonteren heeft ie altijd in de garage gestaan; en die eerste keer dat je weer open kan rijden zit die hardtop er op...verder is het erg slecht voor het cabriodak om in een natte koude periode maandenlang opgevouwen te zitten
Inderdaad is een losse hardtop best goed in de winter. Ik zag tot mijn schrik bij mijn kappie dat er mos in de rand is genesteld. Dus vandaag of morgen maar even met de tandenborstel aan de gang.
Ik vind het ook altijd heel zielig gezicht als ik mn TT tje in de sneeuw en de regen zie staan.
Verder niks dan goeds over de kap. Echt dicht, geen wind, lekker warm, geen verkleuringen na 5 jaar alweer. Toppie zeg maar...hahaha.
groetjes,
charlotte
Bij Pon zijn ze soms ook zo suf.
Het leuk van een Hardtop: .....Dan lijkt ie zoveel op de originele schets van het eerste TT-ontwerp (let op: daklijn/ontbrekende achterzijruitje).
:-D
Geinig kom ik deze 15 jaar oude post tegen.
Ondertussen heb ik de hardtop compleet voor mijn TT en was die in die tijd als complete set te leveren. De speciale steunen worden gewoon geschroefd op 2 bestaande brackets die elke TT heeft. Ok de aansluiting voor de achterruit verwarming en herkenning van de Hardtop is aanwezig. Herkenning moet soms nog even aangesloten worden op de module
Lijst van de onderdelen is:
Bron: https://www.tt-eifel.de/index.php/te...sserie/hardtopEs gibt 4 verschiedene Nachrüstsätze, je nach Baujahr und Ausstattung.
Lieferumfang Nachrüstsatz für Fahrzeuge bis Fahrgestellnummer 8N-1-025600 und Hydraulischer Verdeckbetätigung (Teile-Nr. 8N7 898 107)
Anzahl Bauteil ETNr.
1 Schliessteil links 8N7 871 443 C
1 Schliessteil rechts 8N7 871 444 C
4 Innentorxschraube N 103 479 01
1 Aufnahmebock links 8N7 817 187
1 Aufnahmebock rechts 8N7 817 188
4 Linsensenkschraube N 101 194 02
2 Führungsbolzen 8N7 871 169
1 Verkleidung B-Säule links 8N7 867 441
1 Verkleidung B-Säule rechts 8N7 867 442
1 Dichtungsstück links 8N7 837 777
1 Dichtungsstück rechts 8N7 837 778
1 T-Griffschlüssel 8G0 012 217
1 Schutzhülle Hardtop 8N7 861 121
Lieferumfang Nachrüstsatz für Fahrzeuge bis Fahrgestellnummer 8N-1-025600 und mechanischer Verdeckbetätigung (Teile-Nr. 8N7 898 107 A)
Anzahl Bauteil ETNr
1 Schliessteil links 8N7 871 443 C
1 Schliessteil rechts 8N7 871 444 B
4 Innentorxschraube N 103 479 01
1 Aufnahmebock links 8N7 817 187
1 Aufnahmebock rechts 8N7 817 188
4 Linsensenkschraube N 101 194 02
2 Führungsbolzen 8N7 871 169
1 Verkleidung B-Säule links 8N7 867 441
1 Verkleidung B-Säule rechts 8N7 867 442
1 Dichtungsstück links 8N7 837 777
1 Dichtungsstück rechts 8N7 837 778
1 T-Griffschlüssel 8G0 012 217
1 Schutzhülle Hardtop 8N7 861 121
Lieferumfang Nachrüstsatz für Fahrzeuge ab Fahrgestellnummer 8N-1-025601 und hydraulischer Verdeckbetätigung (Teile-Nr. 8N7 898 107 B)
Anzahl Bauteil ETNr.
1 Schliessteil links 8N7 871 443 C
1 Schliessteil rechts 8N7 871 444 C
4 Innentorxschraube N 103 479 01
1 Aufnahmebock links 8N7 817 187
1 Aufnahmebock rechts 8N7 817 188
4 Linsensenkschraube N 101 194 02
2 Führungsbolzen 8N7 871 169
1 Verkleidung B-Säule links 8N7 867 441
1 Verkleidung B-Säule rechts 8N7 867 442
1 T-Griffschlüssel 8G0 012 217
1 Schutzhülle Hardtop 8N7 861 121
Lieferumfang Nachrüstsatz für Fahrzeuge ab Fahrgestellnummer 8N-1-025601 und mechanischer Verdeckbetätigung (Teile-Nr. 8N7 898 107 C)
Anzahl Bauteil ETNr.
1 Schliessteil links 8N7 871 443 C
1 Schliessteil rechts 8N7 871 444 B
4 Innentorxschraube N 103 479 01
1 Aufnahmebock links 8N7 817 187
1 Aufnahmebock rechts 8N7 817 188
4 Linsensenkschraube N 101 194 02
2 Führungsbolzen 8N7 871 169
1 Verkleidung B-Säule links 8N7 867 441
1 Verkleidung B-Säule rechts 8N7 867 442
1 T-Griffschlüssel 8G0 012 217
1 Schutzhülle Hardtop 8N7 861 121
mischien wat laat;-))
Ik heb gewerkt voor de firma Anel uit (Almelo) die ze maakt voor Audi Inglostad , was daar spuiter later is de firma overgegaan naar Magna Gmbh ,daar ben ik ook nog verschillende keren geweest.
begrijp dat die hardtops nu (2022) nog steeds ongebruikt te koop zijn dan wel enkel in de primerlaag.
over de Hardtops
Het was van oorsprong (1996) van Audi de bedoeling ieder TT Roadster te leveren met een Hardtop, maar aangezien dit dak van Pur composiet toen revolutionaire nieuwe uitvinding van (Peter Reuts)
samen met Klaus-Dieter Tuchen die verantwoordelijk was voor het ontwerp in nauwe samenwerking met de Audi design afdeling.
de Firma had grote problemen die aantallen te produceren. ( eigenlijk was het productie proces niet afdoende uitontwikkeld en daar was ook geen tijd voor want Audi wilde daken geleverd hebben onder andere ook voor de Audi 80 hardtops
Was een hele bijzondere ervaring het dak van ontwikkeling naar de productie overgang mee te maken was gewoon dag en nacht werken door alle medewerkers alle met 120 % inzet.
Ook veel in Inglostad geweest voor studie doeleinde, was veel leren en heel hard werken, maar deze tijd heeft zeker wel een bijzondere plekje in me werk verleden, waar ik met een glimlach aan terug denk.
Ook andere auto fabrikanten wilde dit soort PUR daken Ferrari, GM, BMW, ja zelfs Daf stond bij ons voor de deur. Er heeft nog wel een Z4 cabrio in de hal gestaan.
maar de Firma Anel durfde geen nieuwe projecten aan te gaan, ze waren druk genoeg met die Audi daken. want Audi vroeg de hoogte kwalitiets-standaard mogelijk heeft dat hoge niveau ook geleid tot de ondergang van de frima Anel.
Het Pur composiet was toen revolutionaire nieuwe uitvinding van (Peter Reuts). dak kan extreem veel krachten weer staan. ik heb flimpjes gezien van crash testen van de Audi 80.
daar bij werd de auto met snelheid 1x over zijn kop gerold.
en soms was de achterruit stuk, maar je kon het dak gewoon weer op een nieuw cabrio zetten en de test nogmaals uitvoeren.
Dit dak is vele male sterker dan een Coupe met ijzeren dak, aangezien het de PUR hardtop grote krachten absorbeert. door de combinatie buiten zijde Pur coating, kern Pur schuim composiet en dit inwendig rondom verbonden met het aluminium Space frame.
firma Anel was een onderdeel van Brinks Metaalbewerking1602523676715.jpg