Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Sinds enige tijd blijft het indicatie handrem lampje (P) op het dashboard van mijn Audi TT mk1 branden, ondanks het feit dat ik de handrem niet aangetrokken heb.
    Het lampje brand niet op volle sterkte, dus zoals bij wanneer de handrem wél aangetrokken is, maar op ongeveer de helft van de sterkte.
    Verder brandt het lampje niet 'altijd' en het gaat vaak uit/zo goed als uit als ik enkele kilometers gereden heb.
    Tevens gaat het lampje ook uit als ik op de voetrem trap (ook als ik deze maar héél zachtjes aanraak gaat het 'P' lampje al uit).

    Nu was de TT hiervoor naar de garage geweest en hadden ze de vlotter van het remvloeistoftankje schoon gemaakt.
    Ze zeiden dat deze vlotter mogelijk slecht geworden was en hierdoor het 'P' lampje brandde.
    Hierna was het lampje inderdaad weer keurig uit.
    Helaas ging het lampje twee dagen later toch weer branden.

    Op advies van de garage een nieuwe vlotter besteld.
    Deze erin gezet.
    Maar HELAAS, het lampje brand nog steeds op dezelfde wijze.
    Ik baal hier ontzettend van!
    Dit wordt een probleem wat niet leuk is bij een garage, dat gaat vast vele arbeidsloonuren kosten, doormeten, etc.
    Wat zou dit kunnen zijn?

    Overigens is het bij de TT quattro zo dat als je de handrem een klein beetje aanhaalt, de haldexkoppeling normaliter uitgeschakeld wordt en je op dat moment dus enkel voorwielaandrijving hebt.
    Nu dacht ik dus dat dit ook vast zou gebeuren tijdens het rijden met het halfzacht brandende 'P' lampje, echter meerdere malen op sneeuw/ijs getest, maar mijn quattro/vierwielaandrijving werkt (gelukkig) gewoon wel.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Niemand op dit forum (met zoveel kennis in huis) een idee???

  3. #3

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Remblokjes op misschien? In je blokjes zitten sensoren die zodra ze de schijf raken, je remlampje in je dash laten branden. Omdat de sensoren vlak voor slijtage minimaal contact hebben, zal de spanning ook minimaal doorgegeven worden naar je lampje. Ik heb hetzelfde eens gehad met een bmw. Ik denk gewoon dat je blokjes op zijn. ALs je deze nakijkt zal er nog iets van max 3 tot 4 mm schoeisel opzitten. De sensoren treden vrij vroeg in werking als ze bijna op zijn. Suc6

  4. #4

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Lijkt mij dat er een beetje vuiligheid in de stekkerverbinding of het weerstandje in de vlotter zelf zit. Probeer het stekkertje eens los te trekken. Is het lampje dan wel goed opgelicht? Of juist uit? Op die manier kan je dingen uitsluiten.

    De slijtindicatoren lijken mij niet het probleem. Die zouden juist pas echt gaan oplichten als je de rem aanraakt. Niet andersom. Dat lampje is trouwens ook gewoon een geel lampje. En niet dezelfde als je P. Dacht ik.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Bedankt voor de (bruikbare) reacties Bastiaan S2 en Onwiezen.
    Zou het de slijtindicatie/contact remblokken kunnen zijn?
    Want bij de Audi TT zit ook een scherm tussen de tellers waar dat 'relmklauw/blok-logo' in het oranje kan verschijnen. Volgens mij wordt daarmee dan de indicatie gegeven dat remblokken op zijn en niet middels het 'P' handrem lampje?!?

    En over het remvloeistofvlottertje:
    In het vlottertje zelf kan geen vuil zitten, het is nml een rond/bol tankje met bovenin een dop. In die dop zelf zit de vlotter geïntegreerd.
    Dus als je de dop eraf schroeft, gaat de vlotter mee uit het tankje.
    Ik heb een nieuwe dop/vlotter gekocht en geplaatst, wat het euvel niet verholp...


  6. #6

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Hmm.. Ik zou zeggen, lees mijn eerdere berichtje nogmaals. Deze keer wél aandachtig. En probeer dan even opnieuw..

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Lijkt mij dat er een beetje vuiligheid in de stekkerverbinding of het weerstandje in de vlotter zelf zit. Probeer het stekkertje eens los te trekken. Is het lampje dan wel goed opgelicht? Of juist uit? Op die manier kan je dingen uitsluiten.

    De slijtindicatoren lijken mij niet het probleem. Die zouden juist pas echt gaan oplichten als je de rem aanraakt. Niet andersom. Dat lampje is trouwens ook gewoon een geel lampje. En niet dezelfde als je P. Dacht ik.
    Jammer dat mijn topic verplaatst is naar 'model specifiek' daar dit een probleem is dat denk ik met alle Audi's uit dezelfde bouwjaren kan voorkomen...
    Zo kreeg ik een email van een andere forumgebruiker, met een S3, welke identiek hetzelfde probleem heeft!

    MAargoed, 'BastiaanS2' ik heb jouw verhaal nog eens aandachtig doorgelezen, maar kom nog steeds niet verder.
    Ik heb de complete vlotter vervangen, dus over vuiligheid in het weerstandje van de vlotter kan geen sprake meer zijn.
    De stekker op de vlotter zelf heb ik schoon gemaakt, ziet er goed uit en met contactspray ingespoten. Deze kan het dus ook niet zijn.
    Als ik de stekker los haal en dan de TT start, dan krijg ik in het DIS (scherm tussen tellers) een oranje waarschuwingsicoon te zien met een 'remschijf' als logo, gepaard gaande met 3 akoustische piepjes wat volgens het TT boekje kan duiden op een te laag remvloeistofniveau (wat kan kloppen want de vlotter is dan dus op dat moment niet aangesloten).

  8. Ad
  9. #8
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    ik denk eerder dat je het in de schakelaar onder je handrem moet zoeken. of hij zit los of is kapot.
    Audi A2 1.4 aua

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    ik denk eerder dat je het in de schakelaar onder je handrem moet zoeken. of hij zit los of is kapot.
    Ik denk niet dat het deze schakelaar is, het is nml. zo bij de HALDEX-Quattro's dat als je de handrem ook maar een tikje aantrekt, de haldex koppeling zichzelf (vanwege veiligheid denk ik) uitschakelt. Zodoende kun je voorwielaandrijving creeëren.
    Ik heb dit in de besneeuwde dagen getest en ik hem gewoon nog steeds vierwielaandrijving. Dus dat schakelaartje zal denk ik niet 'een klein beetje contact' maken, anders hadden de achterwielen op dat moment ook niet aangedreven geweest...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje 'P' (handrem) blijft branden (Audi TT mk1)

    Even een update/aanvulling van mijn zijde, hopende op meer reacties:

    Behalve het zwak brandende handremlampje gaat zo nu en dan ook het ESP lampje branden tijdens een rit.
    Als dit lampje brandt dan werkt mijn antislipregeling/stabiliteitsprogramma natuurlijk niet meer, wat ik ook getest heb.
    Iemand nog ideeën met deze combinatie: raar zwak brandend/flikkerend 'P' lampje en af en toe ook de ESP indicatie aan...?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •