Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Krijg geen communicatie met haldex meer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Krijg geen communicatie met haldex meer

    Al sinds december 2009 heb ik last van een brandend esp lampje in mijn Audi TT coupé 1.8t quattro uit 1999.
    Zodra ik de motor start, vertrek en eenmaal boven de 20km/u geraak, gaat het esp lampje branden en gaat gedurende die rit niet meer uit. Mijn ESP is dus op dat moment 'uitgeschakeld'.

    Tevens werkt op het moment dat dit esp lampje brand, de quattro aandrijving/haldex niet meer.

    Resultaat: Geen esp, geen vierwielaandrijving, bij een beetje teveel gas dus doorslaande voorwielen.

    Méérdere malen uitgelezen middels vagcom, welke mij in Controle module 3, ABS brakes de volgende, niet te wissen foutcode geeft:
    01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 49-00 No Communications

    In januari 2009 had ik ook al een soortgelijk 'haldex' probleem, hiervoor heb ik hem toen ter tijd naar Coen Donkers te Veghel gebracht.
    Hier is hij voorzien van een compleet diff+haldex van een Audi S3. Ze wisten toen nml. ook niet zeker of het iets in de haldex zelf, of iets mechanisch was. Daar ze nog een compleet S3 diff hadden liggen, deze eronder gezet. Scheelde een hoop onderzoekstijd/kosten en alle partijen waren geholpen.
    Tot en met december 2009 dus probleemloos met dit diff\haldex gereden, totdat het esp lampje in december ging branden en de ellende begon.

    Vandaag (5 mei) dus weer naar Coen Donkers geweest.
    Aldaar is de TT op de brug geweest, waar ze een draadbreuk/losse draad constateerden in een van de draden die naar de haldex controller loopt (het kabeldeel vanaf de stekker die achterop de haldex zit tot aan de haldex controller zelf).
    'Eureka' dachten allen, want dat moest het probleem toch zeker zijn.
    Ze hebben de betreffende draden iets ingekort en allen opnieuw aan elkaar gesoldeerd en afgetaped.

    Op de brug had de TT vervolgens vier draaiende aangedreven wielen en geen foutcodes.
    Echter na een korte proefrit kwam het esp lampje alweer tevoorschijn en was de quattro aandrijving weer verdwenen.

    Zelfde foutcode, geen communicatie met haldex...

    Bij Coen Donkers hadden ze geen (tweede hands) haldex controllers liggen en ze konden me helaas niet meer verder helpen.
    Ze hebben op dit moment ook geen goed idee wat het probleem nou daadwerkelijk is.
    Ik ben ongedaner zake huiswaarts moeten keren...

    Ik weet niet meer wat te doen/wie te contacten.
    Ik wil het zó graag gemaakt hebben.

    Wie kan mij nog helpen?
    Iemand die een 'reserve' haldex unit heeft, welke ik even aan kan sluiten om te kijken of deze wel werkt?
    Iemand een haldex controller te koop?
    Ik wil/durf nml. geen volle prijs nieuwe haldex bij de dealer aan te gaan schaffen, terwijl we niet eens zeker weten of het de haldex zelve is...

    Hopend op hulp,

    Groetjes,


    Tim
    Schiedam

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krijg geen communicatie met haldex meer

    Verplaatst naar het juiste subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Krijg geen communicatie met haldex meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Verplaatst naar het juiste subforum.

    Jammer dat het wordt verplaatst naar het 'juiste' subforum, daar de haldex iets algemeens van VAG is.
    Nu staat mijn topic enkel bij de Audi TT 8N, welke véél minder bezocht/bekeken wordt dan het algemene forum.
    Zoals gezegd, mensen met een S3, R32, A3 quattro, 4-motion, Leon, etc hebben ook allemaal haldex en zouden mij mogelijk kunnen helpen...

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Krijg geen communicatie met haldex meer

    De meeste mensen kijken naar de ongelezen berichten sinds laatste bezoek, de mensen die verstand hebben van dit platform kijken vaker ook nog even het subforum door...

    Maar goed, terug naar je vraag. Niet ergens op eBay een cheapo controller te scoren?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Krijg geen communicatie met haldex meer

    Helaas niets op marktplaats of ebay.
    Althans, op Ebay via Duitsland één controller gevonden van rond de 300 euro.
    Echter is deze 300 euro nog steeds zonde van het geld daar we niet zeker weten of dit het euvel oplost.
    In Nederland een haldex vinden is een stuk aantrekkelijker, daar ik het dan mogelijk kan testen voor aanschaf.
    Gelukkig volgende week een afspraak gemaakt bij Xtreme Tuning in Poeldijk.
    Deze jongens hebben gelukkig en haldex liggen en hebben verstand van zaken.
    Ik hou jullie op de hoogte!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •