Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Motor slaat niet direct aan...

  1. #1

    Arrow Motor slaat niet direct aan...

    Goedemiddag,

    Sinds 2 weken tijd slaat mijn TT uit 2001 niet gelijk meer aan als ik de sleutel omdraai. Dit komt echter alleen voor wanneer hij een dag of wat heeft stil gestaan. Hoe meer dagen, hoe langer het duurt voordat de motor aangaat.

    Ik heb het hier niet over 10 tallen seconden, maar een redelijke vertraging van een seconde of 2.

    De startmotor gaat rond en dan na 1-2 seconden start de motor dus pas. Het lijkt echter wel steeds langer te duren.

    Waar zou ik aan moeten denken? Hoor het graag van jullie

  2. #2

    Standaard Re: Motor slaat niet direct aan...

    Met de diagnose kast zoudt ge kunnen zien of er restdruk aanwezig is bij afgezette motor.

  3. #3

    Standaard Re: Motor slaat niet direct aan...

    Goedemiddag allen,

    Gisteravond is mijn audi TT stil komen te staan (in de regen natuurlijk )
    Ik was erg benieuwd of dat je al weet wat het probleem is met het starten van jou TT?
    Ik heb er al een tijdje last van dat de auto bij het starten (na een dag of 2)eerst een keer afslaat en pas bij de 2de keer starten blijft lopen.
    Nu heb ik zelf al wel eens gedacht aan de benzinepomp of relais ofzo.
    Gisterenavond starte de auto wel meteen maar bleef hij maar een kleine km lopen en toen was het gedaan, het vermogen viel weg en is niet meer te starten al hoor je hem wel ploffen bij het rond starten.
    Het lijkt mij wel een benzine(druk) probleem. Ik ga straks(in de regen) maar ff kijken of ik hem kan gaan ophalen.
    Als jullie een idee hebben wat het probleem kan zijn hoor ik het graag en zodra ik meer weet van m'n TT-probleem laat ik het even weten.(ik hoop straks al te kunnen zeggen wat het probleem is).

    Groeten Kummi
    audi TT 1.8T 20v quattro 250pk chip
    audi A4 avant S4 2.7V6 5v biturbo 265pk

  4. #4

    Standaard Re: Motor slaat niet direct aan...

    Hallo daar ben ik weer en ik denk dat ik het wel gevonden heb,.....
    Na een lange tijd onder de motorkap te hebben gekeken, naar huis gesleept, thuis nog een onder de kap gekeken, dacht ik eens te kijken onder het tank klepje,...........
    De ruimte onder het klepje was volledig gevult met water, REGENWATER, niet zo netjes van mij om het overloop gaatje zo dicht te laten slibben.
    Op water loopt ie niet dus zal ik de tank eens leeg laten,nieuwe filter monteren en nog eens proberen maar dan met BENZINE en wel 98!!

    Groeten Kummi
    audi TT 1.8T 20v quattro 250pk chip
    audi A4 avant S4 2.7V6 5v biturbo 265pk

  5. #5

    Standaard Re: Motor slaat niet direct aan...

    Een tankdop is toch ohne belufting.De tank krijgt toch lucht via de koolstoffilter.Ik bedoel die dop sluit toch hermetish af.


  6. #6

    Smile Re: Motor slaat niet direct aan...

    Goedemorgen,

    Ik moet zeggen dat het probleem zichzelf een beetje verholpen heeft. Hij start soms wel een fractie van een seconden later, maar heeft het nog niet niet gedaan dus ik denk niet dat ik me zorgen moet maken...

    En ja op water lopen, dat is lastig

    Laat maar weten hoe het bij jou afloopt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •