Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Wegligging zweverig op hoge snelheden

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    De 3.2 reed prima, ook op hoge snelheden. Hoe oud zijn die winterbanden en wat is de snelheidscodering? Houd je er ook rekening mee dat winterbanden meestal geen sportief karakter hebben maar doorgaans alleen goed overweg kunnen met slechte weersomstandigheden? Ik zou in ieder geval geen wegligging van een auto op hoge snelheden beoordelen met winterbanden eronder.

    Die schokbrekers moeten wel meer dan 100.000 km meekunnen maar waarschijnlijk zijn ze een slechte match met de veren. Schroefset heeft geen meerwaarde, tenzij je 'm graag lager wilt zetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    FK is goed spul. De TT 3.2 van mijn moeder ligt strak op de weg, maar heb er nooit een hoge snelheid mee gereden dus ik weet niet hoe deze rijd op die snelheid. Hier een foto'tje van de 3.2 spoilert.

    EDIT: zie dat Tom gelijk heeft gepost, maar de Vredestein Wintrax Extreme is een sportieve winterband die meer naar de kant van allseasonbanden neigt. Dus hiermee zit het wel goed. Deze heb ik zelf namelijk ook
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    de banden zijn nog geen 2 maanden oud dus daar kan het echt niet aan liggen de snelheids codering is zr dus 300+ als ik het goed heb.
    zijn jullie morgen ook op de meeting misschien??? kunnen we het er eens over hebben als je zin hebt natuurlijk maar stugere schokbrekers zou natuurlijk nooit verkeerd zijn want hij is nu verlaagt 25mm met standaar schokbrekers dus misschien is de combi ook niet echt geweldig natuurlijk

    gr

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Als je een goede schokdemper zoekt moet je koni geel aanschaffen. Deze kun je ook grijgen met bijpassende veren. De breedte van de banden zijn bij de TT behoorlijk van invloed op de wegligging. Er zitten speciale spoilers onder de TT om de lucht om de banden heen te geleiden een modifactie in 1999.

    @Jelle: hoe kom je erbij dat de wintrac naar een allseason band neigt dit is echt een ander soort band. Quatrac is de 4-seizoenen band van Vredestein.

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Ja, en je kunt mij niet wijs maken dat een winterband bij hoge snelheden net zo strak is als een sportieve zomerband.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    er zitten inderdaad speciale spoilers onder voor de geleiding van de band ik heb toevallig net even gekeken de banden maat is 235/35/19 wintrac xtreme van vredestein uiteraard. ik ben nu al bezig met het uitzoeken van een goede schokdemper en ik denk toch dat een schroefkit van FK wel in mij smaak valt.
    de kit van FK, dat houd in een schokdemper van Koni met een veer van FK inclusief hardheids verstelling. ik denk zelf dat dit misschien wel een goede set is voor mij auto aangezien FK en Koni het ook zeer goed in duitsland.

    maar inderdaad geloof ik ook niet dat een winterband net zo strak op de weg ligt als en goede zomerband, maar toch in de testen van banden deden deze banden het echt zeer goed ik moet zeggen dat mag ook wel want ze waren aardig aan de prijs.

    gr john

  7. #27
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BarTT Bekijk Berichten
    Als je een goede schokdemper zoekt moet je koni geel aanschaffen. Deze kun je ook grijgen met bijpassende veren. De breedte van de banden zijn bij de TT behoorlijk van invloed op de wegligging. Er zitten speciale spoilers onder de TT om de lucht om de banden heen te geleiden een modifactie in 1999.

    @Jelle: hoe kom je erbij dat de wintrac naar een allseason band neigt dit is echt een ander soort band. Quatrac is de 4-seizoenen band van Vredestein.
    Lees jij wel? Ik zeg neigt naar, ik zeg niet dat het een allseason band is. Dit zijn toch twee grote verschillen. Tuurlijk is ie niet zo strak als een zomerband, dit beweer ik ook helemaal niet, maar het is een sportieve winterband.

    Maar weet je zeker een schroefset wilt, de auto word er aardig harder van.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    nou mij vorige auto was een seat toledo met apex veren en die was ook zeer stug en ik moet zegen ik heb daar geen hekel aan.
    toch hoop ik dat een schroefset met hardheids verstelling nog wel een beetje comfort kan leveren maar als het moet dat die dan ook echt als een steen op de weg ligt ant dat is toch me uiteindelijke doel op hoge snelheid strak op de weg liggen en ik denk toch dat het dan begint met een goede demper set.

  10. #29

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Oud topic maar nog meer dan in 2011 van toepassing. Zijn nu meer rommel banden te koop dan toen. Rij ik 250 met mun zomerpotenzas geen vuiltje aan de lucht. Rij ik 220 met mun yokohama winterbanden begint het een beetje "vaag" te voelen. Zweverig en vaag ligt bijna altijd aan je banden, ongeacht verlaagt of niet. Koop goede banden!!!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •