Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Wegligging zweverig op hoge snelheden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Goededag

    Ik heb een vraag wie oh wie kan mij helpen.
    Ik ben van het weekend terug gekomen uit duitsland en dan probeer je je auto toch even uit.
    Nu vond ik persoonlijk dat de auto boven de 230km/h een beetje zweverig werd.
    nu heeft de vorige eigenaar verlagings veren aangebracht van intrax.
    Nu is mij vraag dan ook wat kun je hier nu aan doen om de auto toch ook op hogere snelheden wat stabieler te maken zodat ook bij 250km/h de auto goed op de weg blijft plakken.

    Ik hoop dat iemand mij een serieus antwoord kan geven want ik ben heel benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

    gr john audi tt
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Dus Intrax veren icm originele dempers? Dan zou je andere dempers kunnen proberen. Van welk bouwjaar is de auto, want de eerste types hadden wat nerveus weggedrag bij hoge snelheid. Bij latere types zijn andere stabilisators gemonteerd wat dit verholpen heeft.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    De veer/dempercombinatie bij de 8N maakt veel verschil. Ik vermoed dat Intrax een beetje rommel is, probeer maar eens met origineel spul.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Nou Intrax kan je bepaald geen rommel noemen, word ook veel gebruikt in de racerij. Maar veren vervangen zonder de dempers is ook niet optimaal.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    de audi is uit 1999 met de orginele dempers nog als ik het goed heb.

    gr alvast bedankt


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    De goedkoopste consumentenserie zal vast niet in de racerij gebruikt worden lijkt me. Maar het onderstel is inderdaad een onderdeel van het probleem bij de 8N, er is veel aan gesleuteld voor de ergste ellende eruit was.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Ik heb zelf een 225pk QC gehad. 250 kilometer per uur gereden en het is te eng voor woorden. Enorm instabiel weggedrag en zweverig, dat moet je niet al te vaak doen. Mijn TT had in die tijd alleen Eibach verlagingsveren. Wegligging op hoge snelheden met zo'n auto is niet ideaal, de TT 8j is veel stabieler op hoge snelheden.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  8. Ad
  9. #8
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Ik zit me net te bedenken, waarom is een TT instabiel op de snelheid en een A3/S3 niet. Beide zijn op het zelfde platform gebouwd en het onderstel zal ook niet al te veel verschillen.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Dat komt dus door de vorm van de carrosserie. Het verbeterde al een stuk door de montage van een spoilertje, daarvoor was de wegligging al bij 160 in een rechte lijn angstaanjagend.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Intrax is zeer goed spul, zie de site. http://www.intraxracing.nl/?cat=prod...itle=Producten

    Word idd veel in de racerij gebruikt en is niet te betalen ten opzichte van een kw set.

  12. #11

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Ik heb een eibach-schroefset, en hiermee ligt de a4 echt als een dijk met 250. Ik heb hiervoor met abt, FK en koni gereden.. maar geen van allen was zo stabiel als de eibach set. Aangezien je nu alleen nog maar "veren" hebt zou ik voor een setje goeie dempers gaan of direct een op elkaar afgestemde (schroef)set

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    nu is aan a4 natuurlijk een heel ander type auto maar eibach staat wel hoog aangeschreven als een goed merk en zeker met dit soort snelheden is het wel prettig als die goed op de weg blijft liggen. maar als ik het zo begrijp is een schroefset beter als alleen andere dempers en veren????
    heeft iemand nog ervaring toevallig met een schroef zet onder een tt???
    ik denk zelf ook dat een schroefset het mooiste is natuurlijk want als ik logisch denk hoe lager de auto op de weg ligt hoe minder lucht er onder door kan en zo zou dus het zweven moeten verminderen???

    gr john 225pk TT'tje

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Zo werkt het niet helemaal...

    De theorie is in ieder geval dat in een schroefset dempers en veren op elkaar zijn afgestemd, maar daar hoef je niet noodzakelijk een schroefset voor te kopen. Er zijn ook prima 'gewone' demper/verensets.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    inderdaad, wat tom zegt ga ik ook in mee.. vandaar dat het "schroef" ook tussen haakjes stond. Gewoon een complete set van een fatsoenlijk merk kopen: Billstein / H&R / Eibach / Intrax / KW zijn voor zover ik weet a-merken.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Over de modificaties aan de TT:

    Ook de "betonplaatweg" tussen Utrecht en Amersfoort (A28) maakt van de TT geen niervergruiser op wielen. Deze eigenschappen maken de TT samen met de sublieme overbrenging tot een sportwagen die ook op een regenachtige maandagochtend met een niet helemaal fris uitgeslapen roes is te rijden. Probeer hetzelfde met bijvoorbeeld een Lotus Elise en bestuurder en auto staan binnen vijf minuten in de vangrails.

    Met een prijs die net onder de honderdduizend gulden blijft is de TT relatief goedkoop. De auto komt daarmee binnen het bereik van een groep kopers die zich voorheen in het hoogste GTi en GT segment bevond. Deze bestuurders hebben veelal geen ervaring met echte sportwagens met als gevolg dat zich in Duitsland enige problemen met de TT hebben voorgedaan bij zeer hoge snelheden (boven 200 km/u). De TT voelt dan zeer licht, zodat de communicatie met de bestuurder tekort schiet.

    Daarom heeft Audi besloten een aantal modificaties door te voeren. Deze aanpassingen moeten de auto beter hanteerbaar maken onder extreme omstandigheden. Het onderstel wordt voorzien van andere stabilisatoren, stuggere schokdempers en aangepaste dwarsarmen.

    Op het kofferdeksel komt een kleine spoiler. Audi zegt in de folder van de TT: "Als je een lijn weglaat is de vorm verminkt, als je een lijn toevoegt werkt die storend". Alhoewel de TT met spoiler nog steeds een ongekend fraaie auto is, doet de spoiler toch afbreuk aan de haast serene schoonheid van het lijnenspel van de TT. Iedere nieuwe TT wordt standaard geleverd met bovengenoemde modificaties. Huidige bezitters van een TT kunnen naar keuze geen, alle of één van beide modificaties laten doorvoeren.
    Bron: http://www.autozine.nl/text/81.html
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Met mijn vorige A4 had ik ook dat bij hogere snelheden de auto erg zoekerig werd,bij het enge af. Dit merkte ik nadat de auto was uitgelijnd na een onderstel wissel. Mijn eerste gedachte was dat er iets met de veren / schokbrekers was, ben echter teruggegaan naar het bedrijf die de boel had uigelijnd en die hebben het opgelost. Toespoor maximaal gezet en mijn probleem was over.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    nu ben ik me nog wat meer aan het verdiepen in het probleem. maar van rieger is er nog een kleine voor spoiler te verkrijgen, misschien dat die toch ook nog voor dat extra beetje downforce aan de voor zijde zocht, daar bij misschien in combinatie met een iets grotere spoiler aan de achterzijde, heb ik de helft al gewonnen misschien??? ik weet niet of hier iemand ervaring mee heeft??? maar uiteraard een andere demper set is eigenlijk wel een must have, dat scheelt uiteraard natuurlijk.

    gr john

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Ik heb een keer of vier proefgereden met de 8N, op vier verschillende punten in de productie. De eerste keer was de auto levensgevaarlijk bij 160 km/u (geen spoiler, oude ophanging) en de laatste was ook bij hoge snelheden niet van het wegdek te krijgen. De banden droegen ook bij aan de wegligging, vooral in bochten. De eerste Conti Sport Contacts waren waardeloos, de recentere zijn gewoon prima banden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    Er zijn meerdere dingen die het weggedrag beiinvloeden. Dus stuk voor stuk controleren. Ik weet niet wat de km-stand van je auto is maar schokdempers gaan
    100.000 km mee en dan zijn ze voor het grootste gedeelte versleten. Ophanging en stabilisator stangetjes slijten ook wat harder dan normaal. Wanneer heb je voor het laatst naar je banden en bandenspanning gekeken. Een A-merk rijd wel even iets anders dan chinese rotzooi! Bandenspanning voor 2.7 en achter 2.5 bar met hoge snelheden.

    Je kan natuurlijk altijd de spoiler van de 3.2 of de s-line monteren achter.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: Wegligging zweverig op hoge snelheden

    kijk daar hebben we wat aan de stand van de km teller is nu 114.000 alweer. dus dat zou al en reden kunnen zijn nu zitten er overigens wel hele goede banden onder zeer zeker geen zooi het zijn wintrax xtreme van vredestein en die zijn nu nog geen 5000 km oud dus dat zit wel goed de banden spanning is ook in orde.
    alleen wist ik niet dat schokbrekers rond de 100000 wel een beetje op begonnen te raken dat heeft nog nooit iemand me vertelt.de stabilistator stangetjes zijn achter pas vervangen allen voor nog niet omdat deze nog in orde waren. maar het is de moeite waard om er eens naar te gaan kijken. dan nog een dingetje de spoiler van de 3.2? die is toch iets groter? maar volgens mij zijn er ook van die opzet stukjes voor op je standaard spoiler zodat die op een 3.2 spoiler lijkt of is het misschien toch beter om een echte te monteren??? ik heb namelijk al even zitten kijken naar de 3.2 en die loopt duidelijk sneller als de 1.8T dus het leek me al gek als de 3.2 ook zweverig werd heeft iemand misschien ervaring met de 3.2 op hoge snelheid ligt? ligt deze nog wel strak op de weg? anders monteer ik gelijk een spoiler van de 3.2?

    alvast bedankt voor de tips.
    (een schroef kit met hardheids verstelling van FK is dat een beetje goed spul????

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •