Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Benzinemeter en DIS geven andere waarden aan

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charloTTe
    Van mij mag het, zou het toch wel sneu vinden als we binnenkort rond de 700 euri moeten gaan neertellen voor een dash dat toch geacht wordt minimaal de levensduur van de auto te hebben.

    Ik ga morgen even langs met dit verhaal bij mn audi dealer op de hoek.

    Wat kost overigens gemiddeld een 70.000 km beurt bij de dealer in combinatie met een APK ?
    gr,
    charlotte
    Incl. montage bijna 1000 Euro bij de Audidealer.

    mvg, Mike

  2. #22

    Standaard

    € 1000,- voor een produktiefout betalen. Lekker hoor. Voorsprong op techniek.

  3. #23

    Standaard

    Heb het vandaag even aangekaart en dit was het antwoord:

    Auto ouder dan 5 jaar betaal je 70% van 850 euro. Dat is zonder montage kosten inderdaad.
    Er zit dus een coulance regeling op omdat het bekend probleem is.
    Heb je goede relatie met de dealer dan kun je daar misschien nog iets meer bereiken.

    gr,
    c

  4. #24

    Standaard

    En als de auto jonger is dan 5 jaar ?

  5. #25

    Standaard

    100 % vergoeding.

    Dat is de dealer in Oss, maar die heeft dat gewoon uit HET HANDBOEK der audidealers opgezocht dus moet landelijk zijn.

    gr,
    c


  6. #26

    Standaard

    Hmzz vreemd. Vanaf wanneer zou dat het geval zijn dan? Audi UK heeft het maar pas toegegeven toen er zoveel over gesproken werd en zelfs op tv kwam.

    Maar het dashboard probleem heb ik al een hele tijd. Maar je zal nu zien dat het zo bekend is dat de auto net over de 5 jaar is :-/

    En ik dacht dat de meeste kosten zitten in de arbeid. Sleutels herprogrammeren etc.

  7. #27

    Standaard

    Het vreemde is dat nadat ik nieuw instrumentenpaneel heb gekregen,
    vervolgens mijn knipperlichtrelais kapot is gegaan en daarna mijn temperatuursensor.

    Nou heb ik op amerikaanse fora gelezen dat meer mensen dit hadden!

    Zou er hiertussen een verband kunnen zitten?

    De knipperlichtindicatie en temperatuurmeter worden beide in
    dit paneel weergegeven!

    Zou een fout uit deze beide of een van de twee misschien het paneel
    slopen?
    Of misschien juist andersom?

    Meer mensen dit meegemaakt?

    Of is het puur toeval?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Benzinemeter probleem TT

    Nog even over de instrumentarium vervanging: ik heb momenteel hetzelfde probleem met de benzine meter (geeft veel meer aan dan erin zit)....

    Ik heb dus mijn dealer gewezen op de coulance regeling van 100% tot 5 jaar waarover hierboven (dealer in Oss?) gesproken werd en gewezen op de regeling in de UK maar helaas blijkt dit toch iets te liggen in Nederland: tot 48 maanden/of tot 200.000 Km; krijg je 100% coulance (gecheckt bij een ander dealer die dit bevestigde) daarna 70% (tot 60 maanden/350.000).

    Mijn TT is van feb 2002 en valt niet dus niet in de laatste categorie (i.v.m. leeftijd van 51 maanden) en dus kreeg ik 70% coulance (op de materiaalkosten) aangeboden. De kosten bedragen voor het nieuwe paneel zo'n 275,- + 145,- voor het inbouwen en (natuurlijk) zo'n 25,- onderzoekskosten (alle prijzen incl BTW)...

    O ja de regeling waar dit in alles te vinden is: sectie 90.25 van het handboek

    Ik overweeg overigens om het niet te doen (of pas als echt alles uit valt) omdat ik bij inruil natuurlijk nooit 450,- extra terug krijg; schaf ik liever een leuke accesosire voor aan op de nieuwe TT..;-)

    Mzzl,

    Johan

  10. #29

    Standaard

    Paneel kost 526 euro ex BTW

  11. #30

  12. #31

    Standaard

    Echt absurd dat ze tot 5 jaar coulance geven. in de UK is het gewoon voor de hele TT serie. De TT's lopen maar tot 7 jaar. Vertrouwens op techniek van Audi ligt nu bij mij ook lager dan mijn schoenzolen.

  13. #32

    Standaard

    Overdrijven is ook een vak. Dat zo'n instrumentenpaneel crap is wil niet zeggen dat "de techniek van Audi" ook crap is. Audi soldeert ze heus niet zelf inelkaar hoor.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  14. #33

    Standaard

    Het is een Italiaans product
    Waarom niet gewoon van Bosch

  15. #34

    Standaard

    Omdat de TT cuncurrerend geprijsd moest zijn. Wat onderdelenkeuze betreft wint over het algemeen de goedkoopste aanbieder. Dat *hoeft* geen probleem te zijn, Bosch had ook een ontwerpfout gemaakt kunnen hebben, maar heeft wel een naam hoog te houden.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  16. #35

    Standaard

    Voor alle TTs (en andere Audi's) die het probleem hebben van een kapot klokkenhuis heb ik sinds vandaag een goed adres die het voor 150 euro kunnen repareren. Het schijnt een warmteprobleem te zijn en door nw onderdelen daarvoor in USA in te kopen kunnen zij het meestal echt zo voordelig maken. (boardcomputer is ander verhaal).

    Verotronics
    +31 402483488
    www.verotronics.nl

    Betrouwbaar adres en snelle service.

    groetjes,
    charlotte

  17. #36

    Standaard kun je beter een

    Kun je beter een 200 hebben 2 schroeven het stuur eraf en je kunt alles afzonderlijk vervangen :-D
    Succes en ik vind dat dit gewoon 100% vergoed moet worden
    Grt BAuer
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  18. #37

    Standaard

    Wil je zeker weten dat het instrumentenpaneel in orde is, laat dan bij de dealer een Actuatortest uitvoeren op het instrumentenpaneel, zelfs de pixels van je boordcomputer worden getest!

    Duurt hooguit 10 min. :-D

  19. #38

    Standaard

    Ook ik heb dit probleem. Ik rijd een TT uit 2001. Bij mij zijn het ook de benzinemeter en knipperlichten die niet sporen. Als dit zo'n bekend probleem is, waarom doet Audi hier dan niets aan?
    Heb gehoord dat i nEngeland men een geheel nieuw dashboard heeft gekregen op kosten van Audi Engeland. Misschien iets voor hier.

  20. #39

    Standaard Re: Benzinemeter probleem in TT

    Ik heb met me tt dus ook het welbekende probleem

    Gaf eerst meer als een kwart tank nog aan maar nu geeft hij niks meer aan
    Bij een volle tank gewoon de melding brandstof reserve

    De pomp al los gemaakt om te kijken of ik iets kan vinden
    Zodra ik de vlotter op til gebeurt er op de meter niks dus je zou denken aan een vlotter probleem

    Tis jammer dat ik de pomp er niet uit krijg anders had ik zoveel mogelijk opnieuw aangesloten
    Maar helaas irritant is het wel gezien ik geen verbruik op me bis ziet

    Dus het is de daggelder goed in de gaten houden

    Is er inmiddels al een oplossing bekend??
    AUDI TT 1.8 5V 225pk 99

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzinemeter probleem in TT

    Teller problemen zijn algemeen bekend.

    Oplossing is een teller revisie, neem eens contact op met KMS te apeldoorn.
    Ze zijn zeer goed en werken op basis van no cure no pay, geloof dat een reparatie 325,- kost en je krijgt 2 jaar garantie.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •