Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Benzinemeter en DIS geven andere waarden aan

  1. #1

    Standaard Benzinemeter en DIS geven andere waarden aan

    Ik heb weer iets vreemds op de TT.
    Ik had zo'n 350km gereden en mijn tank stond nog op 3/4 vol terwijl het DIS nog maar 150 te gaan aangaf. Dus of de DIS was gaar of de meter. Maar toen ik de tank vol gooide ging de naald zo hoog dat ie tegen het plastic aan leunde. Dus de naalt is zeg maar met 1/4 verschoven naar boven. (Leeg is dus 1/4 van de tank over). Iemand dit wel eens gehad ? Als ik trouwens een grote klap op het dashbord geef dat ze ik de meter wel ff terugschieten en weer gelijk naar boven. (Italiaans hé audi's dashbord electronica) :-D

    Grz, Jordy

  2. #2

    Standaard

    zeker gehad dan krijg je het probleem dat de boord computer aangeeft tank leeg maar de mete geeft nog half vol aan.

    Dit probleem had mijn TT toen ik hem kocht en is enkel te repareren door een nieuwe klokken unit te bestellen a 800 euris dit hebben ze bij mij onder garantie vervangen toen.

    Gr eric

    ps bekend tt probleem
    Laatst gewijzigd door tom; 10-09-14 om 17:24.
    Wie de Ring Past trekt hem aan

  3. #3

    Standaard

    Hmzzz okee thanx voor de reply !

    (voor die 800 euri lees ik het DIS wel af) :-D

  4. #4

    Standaard

    kijk eens op marktplaats daar worden ze wel eens aangboden.
    alleen dan is de km stand niet te wijzigen

    gr eric
    Wie de Ring Past trekt hem aan

  5. #5

    Standaard

    Joooo.......!!!
    Hetzelfde......inderdaad bekende TT Probleem.


  6. #6
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Ook S3, af en toe geeft ie veel te veel aan. Ik denk dat het aan de tankvlotter ligt, deze geeft gewoon verkeerde waardes....
    Geen inspiratie zonder informatie!

  7. #7

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Mijn benzinemeter gaat ook nooit verder terug dan tot 1/2 -1/4; dan is de tank echt op!
    Daarbij komt nu ook het koelvloeistof-signaal dat bij kou alarmeert.

    Als dit beide voorkomt, meer kans op defect instrumentarium ipv alleen defecte vlotter en sensor ?!

    Groet,

    Marcel

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb een vergelijkbaar probleem ook al enige dagen uit staan. Volgens mij heeft e.e.a. verband met elkaar. Diverse goede adviezen hebben helaas nog niet geleid tot dè oplossing. Dashboard en interieurverlichting knipperen bij koude motor, maar ook de meters doen raar waaronder ook de brandstofmeter (tussen 1/2 en 1/4 vol aangeven terwijl deze bijna leeg is). Maar goed dat de melding van de reservevoorraad ging branden. Ook de koelvloeistoflamp gaat aan terwijl alles in orde is. Is het dan toch het instrumentenpaneel welke langzaam sterft of wellicht een combinatie van alles? Ik weet liever e.e.a. te vertellen om te voorkomen dat de dealer me tegelijkertijd 'knipt en scheert'.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis2611
    Ik heb een vergelijkbaar probleem ook al enige dagen uit staan. Volgens mij heeft e.e.a. verband met elkaar. Diverse goede adviezen hebben helaas nog niet geleid tot dè oplossing. Dashboard en interieurverlichting knipperen bij koude motor, maar ook de meters doen raar waaronder ook de brandstofmeter (tussen 1/2 en 1/4 vol aangeven terwijl deze bijna leeg is). Maar goed dat de melding van de reservevoorraad ging branden. Ook de koelvloeistoflamp gaat aan terwijl alles in orde is. Is het dan toch het instrumentenpaneel welke langzaam sterft of wellicht een combinatie van alles? Ik weet liever e.e.a. te vertellen om te voorkomen dat de dealer me tegelijkertijd 'knipt en scheert'.
    Voor de goede orde; het betreft in mijn geval een A4 tdi van 2000. Die TT is nog even een droom! :wink:

  11. #10

    Standaard

    Mensen,

    Ik heb de zelfde problemen gehad met mijn TT!

    Uiteindelijk zul je een nieuw instrumenten paneel nodig hebben!
    Dit zijn voortekens dat het alleen maar slechter wordt.
    Kijk maar eens hier: http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs...ght=instrument
    of hier:http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs...t=gauge+adjust

    Je kan de wijzers wel zo programmeren met vag-com dat ze iets meer of minder aangeven.(kan de link effe niet vinden)
    Maar dit is maar een klein beetje! (weet zo even niet hoeveel)
    Daarnaast schijnt het dat je het wijzertje los kan maken van het potmetertje.
    En dan zo de wijzer iets kan verzetten.
    Heb dit geprobeerd bij mijn oude tellerhuis maar is mij niet gelukt!
    Je kan eventueel ook proberen om de potmeter van de koelvloeistof te wisselen met die van de benzinetank <-- dit gaat!
    Zie je meteen of het in het paneel zit of niet.
    Alleen werkt dan waarschijnlijk je temperatuur meter niet goed meer!
    Dan doet die wat de tankmeter deed!
    Kijk hier maar eens:http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs...ght=instrument

    Succes.[/url]

  12. #11

    Standaard

    Oja,

    Bij zommige mensen wou het nog weleens werken om

    Zekering 11 en 15 er uit te halen en 1 minuut er uit te laten en dan weer
    terug zetten!
    Dan reset het dashboard!

    Maar werkt niet bij iedereen!

    succes.

  13. #12
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De instellingen van de BC zijn met VAG COM te veranderen in stappen van 5%. Of dat ook geldt voor de meterinstelling betwijfel ik; weet ik dus niet.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  14. #13

    Standaard

    @ roellies: heb je dat probleem gehad met je HUIDIGE TT? Bouwjaar 2002? Dat zal dan toch wel garantie moeten zijn toch :? : ervanuitgaande dat Audi ervanuitgaat dat een instrumentenpaneel langer meegaat dan een paar jaar... :shock: De mijne is van 99 en geen problemen..... 8)
    de ene dag in de TT de andere dag het Smartje Cabrio, maar alleen als t zonnetje schijnt!

  15. #14

    Standaard

    Deze klachten heb ik (nog) niet ervaren. Wel met koude start dat de radio en info display wat moeite hebben met het verwerken van de info...
    Volvo C70 T5 (2006)

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roeltje
    @ roellies: heb je dat probleem gehad met je HUIDIGE TT? Bouwjaar 2002? Dat zal dan toch wel garantie moeten zijn toch :? : ervanuitgaande dat Audi ervanuitgaat dat een instrumentenpaneel langer meegaat dan een paar jaar... :shock: De mijne is van 99 en geen problemen..... 8)
    Ik heb een gedeeltelijke coulance er weten uit te slepen!
    Maar heeft me wel echt heeeeeel veel moeite gekost.

    :twisted:

  17. #16

    Standaard benzine meter

    Hallo, in mijn audi cabrio 1992 heb ik hetzelfde probleem.
    Mijn benzine meter en temperatuur meter dansen altijd heen en weer tijdens het rijden. Ik weet niet of dit een audi probleem is , ik heb toen een nieuwe printplaat door de audi garage erin laten zetten, die ze eerst 2 keer terug naar de fabriek moesten sturen omdat er een fout inzat.
    Maar het eufel is hierdoor niet verholpen.
    Ik kijk daarom hoeveel km ik heb gereden om vervolgens te gaan tanken, want van mijn benzine meter kan ik niet op aan.
    gr punto32

  18. #17

    Standaard

    Heb sinds een paar dagen ook geflikker in de meters waargenomen en gisteren ging ineens de gevarendriehoek er in branden, stond toen overigens gewoon stil.
    Ook is de verlichting minder fel geworden. Vrees dus hetzelfde verhaal.

    Misschien moeten we eens collectief gaan praten bij de mensen van Audi.

    gr,
    charlotte

  19. #18

    Standaard

    Audi moet het instrumentenpaneel gewoon laten maken bij Bosch.
    Dan is het probleem gelijk opgelost.

    mvg, Mike

  20. #19

  21. #20

    Standaard

    Van mij mag het, zou het toch wel sneu vinden als we binnenkort rond de 700 euri moeten gaan neertellen voor een dash dat toch geacht wordt minimaal de levensduur van de auto te hebben.

    Ik ga morgen even langs met dit verhaal bij mn audi dealer op de hoek.

    Wat kost overigens gemiddeld een 70.000 km beurt bij de dealer in combinatie met een APK ?
    gr,
    charlotte

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •