Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

  1. #1

    Standaard knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

    Hallo,

    Van onze TT bj 1999 1.8T coupe werken de knipperlichten niet meer. Zekeringen goed, waarschuwingslichten werken ook normaal. Als de hendel van de richtingaanwijzer omhoog of naar beneden gaat gebeurt er niks. Stuurschakeaar kapot denk ik (onderdeelnummer 8LO 953513G). Schijnt zwak punt te zijn van deze lichting TT's. Wie heeft hier ervaring mee? Moet voor montage van de nieuwe schakelaar het stuur eraf? Tips?

    Ik hoor het graag!

    Groet,

    Harry

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

    Het is mij niet bekend dat dit een zwak onderdeel is maar alles kan kapot. Het relais is ook nog goed (tiktak geluid)?
    Voor de hendel moet het stuurwiel eraf en is een misschien een mooie gelegenheid om de TT van cruisecontrole te voorzien als je auto dit nog niet heeft.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

    Het kan zijn dat je relais kapot is, dat is onderdeel van de alarm knop. Kost ca. 45,- en vervangen kost je een kleine 20 minuutjes. Je moet de radio er uit halen, dan met een beetje priegelen en draaien kan je die alarm knop eruit halen en vervangen. Vorig jaar nog gedaan omdat mijn knipperlichten spontaan uitvielen als ik ging knipperen :/

  4. #4

    Standaard Re: knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

    Bedankt voor de reacties. Bleek idd relais te zijn achter alarmknop. Vervangen en alles werkt weer :-)

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: knipperlichten werken niet meer, stuurschakelaar vervangen?

    Dat had de zoekfunctie je overigens ook, in honderdvoud, verteld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •