Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 1.8T temperatuur stijgt snel, geluid na starten

  1. #1

    Standaard 1.8T temperatuur stijgt snel, geluid na starten

    hallo beste mensen,

    heb me een 2de hands audi tt gekocht met 80 000 km op de teller, eentje van bouwjaar '01, enkele dingen die ik opmerk :

    -motortemperatuur stijgt héél snel : na 5km op de staart te drukken zit ie al op 70 graden ipv de meeste rechtse temperatuur (50 graden)

    -als ik de contactsleutel overhaal, start de motor zonder problemen,echter 1 seconde later, hoor ik een geluidje dat te vergelijken valt met het wisselen van versnelling als je je koppeling niet diep genoeg indrukt (dit duurt maar een fractie van een seconde) en terwijl dit gebeurd loopt de wagen ff niet meer stationair maar duiken de toeren ff naar beneden,maar direct erna draait ie terug lekker stationair


    suggesties?


    ps: wel een zalige bak, lekker motor!

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    2e punt volgens mij;

    De bendix van je startmotor wordt niet meer goed teruggetrokken en blijft dus even hangen op de starterkrans.
    Is op zich mee te leven, alleen zal ie het wel steeds slechter gaan doen en evt kapot gaan,

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor de héééél snelle reply !

    m'n vader beweerde zelfs dat het de startonderbreker was :x

    (ps : zou dit onderdeel bij de motor & versnellingsbak garantie horen die je 1 jaar lang krijgt als je een 2de hands wagen koopt?)

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Startmotor is onderdeel van je motor, ik denk het dus wel. Ze zijn vaak te repareren (bendix gangbaar maken), maar vervangen is natuurlijk het beste.

  5. #5

    Standaard re: 1.8T temperatuur stijgt snel, geluid na starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickstje
    -motortemperatuur stijgt héél snel : na 5km op de staart te drukken zit ie al op 70 graden ipv de meeste rechtse temperatuur (50 graden)
    wil dat zeggen dat je hem met koude motor al meteen flink 'op de staart drukt' ofwel flink gasgeven?

    zoja; niet zo slim kerel. een koude start kost evenveel slijtage als 20 km snelwegrijden en als je meteen flink gas gaat geven wordt dit nog veel gekker. het beste kun je na het starten rustig wegrijden, en dan pas na een kwartier feller gaan rijden. tegen die tijd staat je watertemperatuur al láng op de 90 graden, dat hoort zo snel te gaan. de rest van de motor (olie etc) komt pas later op temperatuur.

    Groetjes wouter

    PS leuke auto :-)


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Niks meer aan toe te voegen 8)
    Beide antwoorden zijn correct (imho)

    Dat schrapende geluid van je bandex/startmotor krijg je ook als je start terwijl je motor al draait.... da's niet aan te raden trouwens...

    (Dat blok van de A-Record loopt echt hééél stil stationair :oops: )
    One liter, driver's licence eater...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •