Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

  1. #1
    wnhdani's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Hallo audi liefhebbers
    ik heb een vraagje ik had altijd 15 inch standaard velgen
    Nu op mijn nieuwe auto ineens 18 inch velgen met 225/40/18 banden
    maar wie weet wat ongeveer de beste bandenspanning moet zijn
    het is een audi tt uit 1999
    Bedankt iedereen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Topic verplaatst naar het TT 8N-subforum, zou je voortaan zelf je vragen over deze auto hier willen neerzetten?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Coupe v6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Ik zou van 2.4 bar uitgaan
    air ride doesn't make the titties Bounche

  4. #4
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Zo ong. Ik rij met 2,5.

  5. #5
    tiesva's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    904
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Topic verplaatst naar het TT 8N-subforum, zou je voortaan zelf je vragen over deze auto hier willen neerzetten?
    Tal van auto's die met 225/40/18 combinaties op de weg rijden en qua gewicht van de wagen zijn er ook zat audi's met een vergelijkbaar gewicht. Wat is hier modelspecifiek aan? Het enige resultaat dat verplaatsen van dit topic in het 8N subforum heeft is dat er minder mensen reageren.
    A3 8P 2.0TDI Ambition 140Pk/320Nm - Hartog Tuned @ 175Pk/400Nm+


  6. #6
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tiesva Bekijk Berichten
    Tal van auto's die met 225/40/18 combinaties op de weg rijden en qua gewicht van de wagen zijn er ook zat audi's met een vergelijkbaar gewicht. Wat is hier modelspecifiek aan?
    Helemaal mee eens, het enkele feit dat hier de auto zijdelings genoemd wordt, voegt aan de materie noppes toe.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Ja ja, vermeld dan ook even het gewicht en de voor/achter-verdeling daarvan...

    Bij gebrek daaraan krijg je nu advies van mede-TT-rijders én van iedereen die ervaring heeft en de berichten op dit forum leest door op 'Nieuwe berichten' te klikken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8
    wnhdani's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Bedankt allemaal ga 2.4 voor en achter even proberen !

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Bandenspanning is interessant om mee te experimenteren. Ik heb gemerkt dat de rij-eigenschappen van mijn auto's aardig veranderden als ik voor of achter de spanning verhoogde of verlaagde. Probeer dus zeker een paar tiende meer of minder voor en achter en rijd een tijdje met die combi om gewend te raken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Coupe v6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    2.4 moet goed zijn
    air ride doesn't make the titties Bounche

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Ik zou het gewoon proberen, rijd zelf met 17"225/45 en zit altijd rond 3.0/3.1 omdat ik dat fijn vind rijden, je voelt in bochten dat de auto niet in de wang van de band hangt, maar eerder gewoon glijdt voor mn gevoel, dus zolang je niet glijdt ligt íe voor mijn gevoel strakker dan met bijvoorbeeld 2.2 bar spanning op de weg.. Maar inderdaad gewoon eens met 2.1 proberen een dagje en volgende dag met 3.2 dan merk je vhet verschil en kun je ook eens tussendoor met 2.6 bar bijvoorbeeld proberen.. Ben benieuwd..

  13. #12
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Ik zou het gewoon proberen, rijd zelf met 17"225/45 en zit altijd rond 3.0/3.1 omdat ik dat fijn vind rijden, je voelt in bochten dat de auto niet in de wang van de band hangt, maar eerder gewoon glijdt voor mn gevoel, dus zolang je niet glijdt ligt íe voor mijn gevoel strakker dan met bijvoorbeeld 2.2 bar spanning op de weg.. Maar inderdaad gewoon eens met 2.1 proberen een dagje en volgende dag met 3.2 dan merk je vhet verschil en kun je ook eens tussendoor met 2.6 bar bijvoorbeeld proberen.. Ben benieuwd..
    fijn? je hebt veel minder grip zo! en rondom zelfde spanning bij een tt is onzin. eerder 2.4 a 2.5 voor en 2.1 a 2.2 achter..

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Okee, maar ik vind het fijner aanvoelen omdat je wel precies voelt wat je auto doet, wanneer je begint te gaan glijden, met minder spanning is dat niet zo vind ik, je hebt veel minder gevoel via het stuur.. maar nogmaals, het is persoonlijk, heb soms voor iets zachter, zeg 0.2 bar minder dan achter, maar dat deed ik al bij al m'n vorige Audi's ook dus niet echt typeafhankelijk bij mij. Gewoon kwestie van proberen en kijken wat je het fijnst vind. Ligt natuurlijk ook wel beetje aan je rijstijl, ik kan me voorstellen dat m'n ouders gewoon 2.0 bar erin doen, die hoeven niet te "voelen"wanneer een auto glijdt..

    Meer spanning is misschien iets minder grip, maar daarentegen bij lagere spanning, meer verbruik [Let ik ook niet echt op trouwens ] en meer slijtage aan de wangen.. maar bij teveel grip wordt schuiven, rollen.. Vind persoonlijk ook dat het minder "zoekerig" rijdt met hogere spanning.. Bij minder spanning heb je toch bij insturen een minder stabiel weggedrag?

    Nah ja ik blijf erbij dat het persoonlijk is..
    Laatst gewijzigd door saso; 31-05-12 om 10:02.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    De eerste generatie TT heeft een ingrijpende modificatie ondergaan om het weggedrag te verbeteren, hierbij is onder andere de achterophanging aangepast. Juist bij een TT is het dus erg belangrijk om te weten hoe de optimale spanning voor en achter moet zijn, lijkt me dat hier vooral achter wel wat geprobeerd kan worden.

    En daarom hoort deze discussie in het TT-subforum thuis, omdat hier (hopelijk) de mensen zitten die praktijkervaring hebben.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: Welke bandenspanning 18 inch en 225.40.18 banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Ik zou het gewoon proberen, rijd zelf met 17"225/45 en zit altijd rond 3.0/3.1 omdat ik dat fijn vind rijden, je voelt in bochten dat de auto niet in de wang van de band hangt, maar eerder gewoon glijdt voor mn gevoel, dus zolang je niet glijdt ligt íe voor mijn gevoel strakker dan met bijvoorbeeld 2.2 bar spanning op de weg.. Maar inderdaad gewoon eens met 2.1 proberen een dagje en volgende dag met 3.2 dan merk je vhet verschil en kun je ook eens tussendoor met 2.6 bar bijvoorbeeld proberen.. Ben benieuwd..
    3.0/3.1???? noob! levensgevaarlijk man!
    Je hebt én veel te weinig grip in kritieke situaties, en je banden slijten in het middenvlak ontzettend hard. Voor de lezers met wat minder verstand van auto's: don't try this at home! Het hangt idd van de auto af, gewichtsverdeling, motor, gewicht van de velgen enz enz enz. Voor deze auto is het meest normale tussen de 2.2 en 2.5, maar dat kan op de voorwielen en achterwielen ook nog verschillen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •