Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Beste,
    Ik heb onlangs een klein ongelukje gehad en mijn airbag is afgaan, in passagier zetel aan de zijkant. maar hierdoor werkt de gordel ook nietmeer want het airbag lampje is aangesprongen. Weet iemand een goedkope oplossing voor het maken ervan zonder heel de airbag te moeten vervangen ?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Valt een TT al in de categorie sloopauto's waarbij het niet meer de moeite is om een veiligheidsdeel te vervangen? Ik zou gewoon op zoek gaan naar een airbag en niet klooien met dit soort zaken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    heeft het niet te maken met je gordelspanner? die wordt mee geactiveerd als je een ongeluk krijgt.
    die zit in je deurdorpel gemonteerd...

  4. #4

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door commanderblack Bekijk Berichten
    Beste,
    Ik heb onlangs een klein ongelukje gehad en mijn airbag is afgaan, in passagier zetel aan de zijkant. maar hierdoor werkt de gordel ook nietmeer want het airbag lampje is aangesprongen. Weet iemand een goedkope oplossing voor het maken ervan zonder heel de airbag te moeten vervangen ?
    Je kan de airbag terug oprollen, en een rotje aansluiten op de airbagkabels. Als je alles netjes terugbouwt ziet het systeem niet meer dat er iets is afgegaan en kan je je gordels weer gebruiken. De airbag zal ook weer prima afgaan als het nodig is. Goedkoper kan niet!










    Dan - nu even serieus. Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat wij hier online geen tips gaan geven om veiligheidsdelen zo goedkoop mogelijk te omzeilen. Straks rijdt er iemand bij jou naar binnen en gaat je partner/kind/huisdier de komende 35 jaar vegetatief doorbrengen omdat er geen airbag in de stoel heeft gezeten, en zijn "wij" aansprakelijk.

    Zoals door @fritske28 aangegeven is vermoedelijk je gordelspanner geactiveerd. Die zijn voor éénmalig gebruik, dus die gordel moet vervangen worden. Dat is algemene basiskennis bij garages, slopers en schadeherstellers. Met wat pech moet je zelfs je airbag controller vervangen, omdat die een crash heeft gedetecteerd (en daarmee is afgegaan).

    Wil je alles echt goedkoop fiksen, dan moet je een stel stoelen op eBay of zo zien te vinden, en daar de airbag van overzetten in jouw stoelen (uitgaande van dat jouw stoelen nog in prima staat zijn; anders gewoon je stoelen vervangen). Je gordel moet je ook gewoon vervangen, kan je uit eenzelfde sloper halen denk ik.

    Kortom: niet bezuinigen, en gewoon herstellen. Ik wil in elk geval niet op m'n geweten hebben dat mijn auto met een weerstandje en een rol ducktape aan elkaar hangt, als 't neerkomt op de airbag en een veiligheidsgordel.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    63
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    als je nog een gordel zoekt ik heb er nog 2 liggen kleur zwart
    overzetten is 30 min werk
    heb bij mijn tt een andere kleur gemonteerd zodoende zijn deze over
    25 euro per stuk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    De gordel aan de passagier kant werkt alleen niet omdat het systeem een fout ziet maar ik wil gewoon dat die gordel trg werkt zodat ik weer mensen kan vervoeren want zo vind ik het onveilig zonder gordel, drm zoek ik even een oplossing zodat m'n gordel trg werkt zonder dat de airbag vervangen moet worden want ik zit even krap bij kas !

  7. #7
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door commanderblack Bekijk Berichten
    De gordel aan de passagier kant werkt alleen niet omdat het systeem een fout ziet maar ik wil gewoon dat die gordel trg werkt zodat ik weer mensen kan vervoeren want zo vind ik het onveilig zonder gordel, drm zoek ik even een oplossing zodat m'n gordel trg werkt zonder dat de airbag vervangen moet worden want ik zit even krap bij kas !
    Dan moet je gaan fietsen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door commanderblack Bekijk Berichten
    De gordel aan de passagier kant werkt alleen niet omdat het systeem een fout ziet maar ik wil gewoon dat die gordel trg werkt zodat ik weer mensen kan vervoeren want zo vind ik het onveilig zonder gordel, drm zoek ik even een oplossing zodat m'n gordel trg werkt zonder dat de airbag vervangen moet worden want ik zit even krap bij kas !
    Je gordel dient prima te werken, ook zonder (stoel-)airbag. Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de voorspanner afgegaan is, en dus het rollen niet meer (goed) werkt. Sowieso zijn die dingen single use, vervangen dus.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Dat is het nadeel als sportautos zoals de tt betaalbaar worden voor mensen die hem eigenlijk niet op de weg kunnen houden.
    Zonde van zulke prachtige auto's. Maar ze kunnen wel voor 20 euro tanken en vervolgens zo hard jakkeren dat je nu met schade zit
    Omdat je het niet in de macht hebt.

    Laat het fatsoenlijk repareren of niet. Als je krap bij kas zit, zet de auto weg en laat hem maken zodra de centen er zijn. Je gordel is niet defect omdat de computer een fout ziet zoals jij zegt. Er zit een druk patroon in de gordel die is afgegaan en spant dan de gordels. Oplossing zoals hiet l diverse keren aangehaald maar zal het nog maar eens doen gordel vervangen voor een nieuwe of uit een sloper (bij laatste kans op hetzelfde als jij hebt zeker na ongevalschade) airbagcontroller moet waarschijnlijk vernieuwd er zijn bedrijven zie ze repareren, zit namelijk een balletje in een glaasje die dan de controller triggered. De airbag zelf moet je gewoon vernieuwen, als het je dashboard airbag is betekent dit een nieuw dashboard als het de stoel airbag is een nieuwe stoel, is goedkoper dan een airbag en opnieuw bekleden.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  11. #10

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    Dat is het nadeel als sportautos zoals de tt betaalbaar worden voor mensen die hem eigenlijk niet op de weg kunnen houden.
    Zonde van zulke prachtige auto's. Maar ze kunnen wel voor 20 euro tanken en vervolgens zo hard jakkeren dat je nu met schade zit
    Omdat je het niet in de macht hebt.

    Laat het fatsoenlijk repareren of niet. Als je krap bij kas zit, zet de auto weg en laat hem maken zodra de centen er zijn. Je gordel is niet defect omdat de computer een fout ziet zoals jij zegt. Er zit een druk patroon in de gordel die is afgegaan en spant dan de gordels. Oplossing zoals hiet l diverse keren aangehaald maar zal het nog maar eens doen gordel vervangen voor een nieuwe of uit een sloper (bij laatste kans op hetzelfde als jij hebt zeker na ongevalschade) airbagcontroller moet waarschijnlijk vernieuwd er zijn bedrijven zie ze repareren, zit namelijk een balletje in een glaasje die dan de controller triggered. De airbag zelf moet je gewoon vernieuwen, als het je dashboard airbag is betekent dit een nieuw dashboard als het de stoel airbag is een nieuwe stoel, is goedkoper dan een airbag en opnieuw bekleden.
    This. +1 voor jou.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Leeftijd
    65
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Gordel aan passagierkant werkt niet meer na springen airbag

    Four winns, hoe demonteer je de gordel aan de passagierskant? De mijne rolt niet meer op en zaterdag willen we op vakantie😁

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •