Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Sinds vandaag viel me opeens op tijdens het rijden dat mijn tellers nogal schokkerig bewegen.
    Zou dit kunnen komen door het warme weer van de afgelopen tijd en dat ik niet met de auto heb gereden?
    Hij stond al die tijd vol in de zon en zal dus best wel warm geworden zijn van binnen.

    Voor de zekerheid alvast maar contact opgenomen met Verotronics, die zijn maandag weer terug van vakantie.

    Filmpje voor de duidelijkheid:

    Laatst gewijzigd door Miezzz; 03-08-13 om 22:21.

  2. #2
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Meest verstandige optie denk ik ja. Hebben TT's nog wel een last van dat er dit soort dingen gebeuren. Heb het in mijn A3 gehad en was met 2 uurtjes opgelost.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  3. #3
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Begin van het bekende clusterprobleem, je hebt ook al missende strepen in je bis display.
    Laatst gewijzigd door MikeV; 10-08-13 om 07:06.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Daar was ik al bang voor.
    Zal wel een duur grapje worden dan.

  5. #5
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Ja nieuw instrumentenpaneel wel met inleren maar er zijn bedrijven o.a. Die je al noemde die het voor 200-250 repareren moet je hem zelf even Uit en inbouwen dat stelt niet zo veel voor en dan behoud je je eigen cluster en hoeft er dus niks ingeleerd te worden
    Laatst gewijzigd door MikeV; 10-08-13 om 15:56.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Zelf uit en inbouwen...okeej...
    Hebbie daar een handleiding bij? :P

  7. #7
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Heb het zelfbij verotronics laten maken voor 130 euro. Was we zonder een nieuw scherm. Je hoeft zelf niks uit te bouwen. Auto binnen zetten rondje door de buurt lopen, bakkie doen en klaar.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Da's helemaal mooi.
    Ik wacht nog op een reactie van hun, en bel ze anders nog wel even deze week.
    Zal wel goed komen!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Had zelfde probleem, verotronics te Eindhoven had het "gerepareerd" (ook de display) echter na de reparatie werkte bij mij de beide wijzers bij mij ook schokkerig.

    Ben natuurlijk terug gegaan maar verotronic zei dit ligt niet aan tellerunit maar aan de electronica van de auto etc, terug naar de dealer en deze vertelde me dat de teller unit defect was. Weer terug naar verotronic en deze heeft het weer getracht te repareren wat hem niet is gelukt.....

    Na wachten (op een oplossing die hij moest zoeken) en diverse malen contacten hoe nu te verhelpen (had immers betaald voor een reparatie) ben ik toen uiteindelijk (in overleg met verotronics) zelf maar een ander gegaan, naar KMS te apeldoorn. KMS wilde tegen no cure no pay erna kijken en het direct repareren als het ging.

    Ook hier auto naar binnen, wachten, koffie drinken etc en dan klaar.... En ja het is inderdaad dit keer gerepareerd!!!!!

    Bij navagen of het nu iets bijzonders was zei KMS: "nee, dit komt wel eens vaker voor bij de TT, echter niet iedereen kan het repareren, ze missen hiervoor de benodigde kennis en ervaring". Hierin had ie schijnbaar gelijk want KMS kon het zo repareren en verotronics niet.
    Het is inmiddels bijna een maand geleden en het werkt nog steeds perfect
    (ben terug gegaan naar verotronics na de reparatie en ze het voorgelegd dat een ander het wel kon repareren, verotronics heeft wel netjes de kosten van zijn reparatie terug betaald, ze hebben het dus wel netjes afgehandeld!)

    Ik kan je dus enkel het advies geven om direct naar KMS te gaan, ben je wel iets duurder uit maar weet je zeker dat het ook is hersteld (no cure no pay), dit was bij verotronics niet.
    Laatst gewijzigd door B3rt; 13-08-13 om 14:59.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Misschien wat later dan dat ik eigenlijk in gedachte had, maar heb eindelijk een afspraak staan bij KMS-Apeldoorn!
    Aanstaande woensdag gaan ze er even naar kijken.

    Vandaag heb ik er voor eerst sinds ik hem in bezit heb een kleine beurt en APK aan gegeven en dat viel me alles mee!
    Mijn TT blijkt in topconditie te zijn, want kreeg aardig wat complimenten! haha
    Dus met die meevaller op zak maar een afspraak bij KMS gemaakt.

    Ik laat nog even weten hoe het is afgelopen!

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Naald toeren- en km teller bewegen schokkerig

    Vandaag was het dan zover.
    's Ochtends rond 10:00u vertrokken uit Zeeland en op het gemakje richting Apeldoorn gereden.
    Het was mooi weer, geen regen en heel af en toe wat zon, en gelukkig ook totaal niet druk op de weg.
    Rond 12:30u kwam ik aan bij KMS.
    De heren ging juist lunchen toen ik binnenkwam, dus ik mocht koffie pakken en plaats nemen in de wachtkamer, de deuren gingen op slot en een klein kwartiertje later weer open en toen werd mijn Audi naar binnen gereden.
    Het lange wachten was begonnen....er was mij door de telefoon al verteld dat het hele gebeuren 2 uur zou duren.
    En dat klopte! In die 2 uren elk blaadje wat op tafel lag wel gelezen en er waren ondertussen nog 2 andere klanten bij gekomen.
    Net voordat mijn 2 uur voorbij waren begonnen we toch wat te praten en kon het laatste beetje hoop bij de heren wegnemen dat de reparatie wel 'zo klaar' zou zijn.
    Hahaha, ze zaten er pas een uurtje en dachten dat ze zo weer weg konden, nou mooi niet...dat duurt nog wel een uur!

    Maar goed, de koffie was niet verkeerd en de mensen ook niet onaardig!
    Toen mijn Audi dus opeens weer voor de zaak stond was het dus tijd om afscheid te nemen.
    Er werd nog even een factuurtje voor me gemaakt, de rekening werd betaald (en voor wie het wil weten: ik was klaar voor € 302,50 incl. BTW) en de terugreis naar Zeeland kon beginnen.
    Meteen bij het starten werd al duidelijk dat het schermpje was vervangen, geen strepen meer maar een helder beeld, dit had ik nog niet eerder gezien...als nieuw!!
    De toerenteller en kilometerteller liepen ook weer soepel, daarvan was het binnenwerk vervangen.
    Alles werkt voor zover ik heb kunnen zien weer normaal, alleen geeft de computer bij een volle tank nog steeds een actieradius van 2000km.
    Nu vind ik dat niet zo belangrijk, als de metertjes maar kloppen dan ben ik tevreden!

    Er zit 2 jaar garantie op het spulletje, dus dat zit ook wel goed!
    Al met al een geslaagde dag gehad.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •