Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: 1 achterband vervangen, auto trekt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    139
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT

    Standaard 1 achterband vervangen, auto trekt

    Hallo goedenmorgen allemaal...

    weer een klein vraagje aan de kenners

    ben met de TT ergens doorheen gereden waardoor de achterbank links lek is gegaan.
    het is een TT Quattro 224pk

    heb de linker achterband vervangen door een michelinn band werd mij verteld bij de bandenboer euromaster dat achter je niet beide banden hoeft te vervangen dus dit ook niet gedaan.
    De rechter banden had ook nog 7mm profiel en is nog geen 4 maanden oud.

    Alleen nu heb ik wel last van dat de auto trekt en dat ik constant aan het bijsturen ben, had ik toch beter de andere band ook moeten vervangen?
    Wat ik namelijk voor dit niet had en de auto netjes rechtdoor ree

    of is dit een kwestie van dat de auto opnieuw moet worden uitgelijnd omdat de auto nu anders staat met die nieuwe band of is dat raar wat ik nu zeg?

    Bedankt voor het meedenken

    de 2 voorbanden zijn ook nog 7 mm profiel van continental kan ook die naar achter doen en dan de 2 nieuwe voor? Als jullie zeggen dat het verstandig is om beide te vervangen?

  2. #2
    cano666's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    125
    Kudos
    2
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    ik heb dit ook gehad was geen uitlijnen. Ik zou 2 dezelfde banden nemen bij mij was het zo opgelost.

  3. #3
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Is de nieuwe band exact hetzelfde merk en type als dat erop zat?
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    139
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT

    Standaard re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Nee zaten rondom continentals
    Nu nog 3 continentals en 1 michelinn dat is de nieuwe

    Oke dan ga ik nog een michelinn bandje toch maar kopen

    Is het dan handig om de nieuwe voor te zetten?

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1313 Bekijk Berichten
    Nee zaten rondom continentals
    Nu nog 3 continentals en 1 michelinn dat is de nieuwe

    Oke dan ga ik nog een michelinn bandje toch maar kopen

    Is het dan handig om de nieuwe voor te zetten?
    Idd de nieuwe lekker voor zetten en nooit twee verschillende banden op één as monteren.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Nee, de nieuwe moeten achter. Dat is de meest kritische kant qua grip (voor de meeste bestuurders is onderstuur makkelijker op te lossen dan overstuur).

  7. #7
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Heb ook wel eens 1 band moeten vervangen. Zo lang er sprake is van hetzelfde type band (100% gelijk lukt vaak niet, een opvolgend model is meestal goed genoeg) moet het geen probleem zijn, ook al is het profiel iets nieuwer. Maar mogelijk wijkt de Michelin dus te veel af van de Conti. Ik zou maar eens beklag doen bij Euromaster, dien had niet 'zo maar' een band moeten kiezen (de duurste misschien, of hadden ze niets anders in huis?).

    Wat betreft nieuwste banden voor of achter zijn al lange discussie gevoerd. Vroeger werd gesteld dat de beste voor moesten, aangezien de voorbanden het meest worden gebruikt bij het remmen. Tegenwoordig wordt vaak achter geroepen, vanwege het slippen. Maar of dat bij een quattro ook zo is?

  8. Ad
  9. #8
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Als de oude lekke band pas 4 maanden oud was had er gewoon een band van hetzelfde merk en type eronder gemoeten, die lag zeker net niet in voorraad.....
    Laat hem maar lekker dezelfde band bestellen en omwisselen, 2 verschillende banden op 1 as moet je niet willen, zowel voor als achter niet.
    Het is geen fiat panda met fietsbanden!
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    139
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Ten eerste super voor alle snelle duidelijke reacties daar heb ik wat aan!!

    Ik ga vanmiddag gelijk terug en vragen of ze nog een band op vooraad hebben.

    Als ze deze op vooraad hebben wat zouden jullie doen het nieuwe setje voor of achter zetten?

    Zie daar inderdaad veel verschilende reacties op dus dat is me niet helemaal duidelijk!

    Hoop dat ie daarna weer lekker rijd!

    Hij trekt ook de kant op waar de oude band nog op zit klopt dit dan ?

    Bedankt iedereen

  11. #10
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1313 Bekijk Berichten
    Ten eerste super voor alle snelle duidelijke reacties daar heb ik wat aan!!

    Ik ga vanmiddag gelijk terug en vragen of ze nog een band op vooraad hebben.

    Als ze deze op vooraad hebben wat zouden jullie doen het nieuwe setje voor of achter zetten?

    Zie daar inderdaad veel verschilende reacties op dus dat is me niet helemaal duidelijk!

    Hoop dat ie daarna weer lekker rijd!

    Hij trekt ook de kant op waar de oude band nog op zit klopt dit dan ?

    Bedankt iedereen
    Ik heb nieuwe banden voor 8.4mm en de oude banden achter 6.6mm. Dit ivm FWD en wegrijden in sneeuw.
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  12. #11
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Bij een motor voorin kun je beter die 6.6mm voor liggen.
    Wieldruk is voor hoger en achter kunnen beter het beste profiel hebben, uitglijden met de achterkant kan heel vervelend uitpakken.
    Neem aan dat je het over winterbanden hebt, zomerbanden met 30mm diep profiel hebben net zoveel grip in sneeuw als die met 2mm.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  13. #12
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Bij een motor voorin kun je beter die 6.6mm voor liggen.
    Wieldruk is voor hoger en achter kunnen beter het beste profiel hebben, uitglijden met de achterkant kan heel vervelend uitpakken.
    Neem aan dat je het over winterbanden hebt, zomerbanden met 30mm diep profiel hebben net zoveel grip in sneeuw als die met 2mm.
    De kofferbak wordt in ider geval ook volgeladen dus daar zou ook genoeg druk op moeten komen te staan denk ik..
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  14. #13
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madoow Bekijk Berichten
    De kofferbak wordt in ider geval ook volgeladen dus daar zou ook genoeg druk op moeten komen te staan denk ik..
    ??

    Standaard heb ik eigenlijk op mijn reservewiel na niks in de kofferbak liggen. Wat boodschappen en spul haal ik er ook uit als ik thuis ben. Dus 95% van de tijd de meeste druk op de vooras
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    139
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Hee jongens

    Ben langsgeweest en gezegt dat het echt niet kon wat hun deden bij deze auto 2 verschilende banden op 1 as
    Heb alles netjes uitgelegt wat jullie omschreven

    En het was ineens allemaal duidelijk en ze nemen deze band terug
    Er zijn 2 nieuwe banden besteld ze hadden niks op vooraad en gaat een week duren.

    Ook gelijk even mijn accu laten vervangen was er toch alvast voor de winter had ook zijn beste tijd gehad.

    Maar dus over een weekie 2 nieuwe bandjes jullie zeggen dus dat ik ze het beste voor kan doen? En de oude achter a 7mm profiel
    Ik ga het namelijk niet aan hun vragen vraag het liever aan de echte kenners!..

    Nog even dan weer lekker met de Quattro de weg op in de sneeuw genieten.
    Hoor graag van jullie

    En nee inderdaaad de kofferbak van de TT is altijd leeg eigenlijk ahhaha

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    De meningen verschillen. Meer profiel = meer grip. Als je aan de voorkant grip verliest, is er niet zoveel aan de hand: je laat het gaspedaal los en meestal krijg je dan wel weer grip. Je natuurlijke reactie in deze situatie is de juiste. Als je achter gripverlies hebt, kan alleen een geoefende bestuurder de auto weer in een veilige situatie krijgen. Je redt het niet met je natuurlijke reactie. Dat is m.i. de situatie die je moet vermijden, dus de beste banden achter.

  17. #16
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Persoonlijk doe ik ook om een praktische reden de beste banden voor: Daar slijten de banden sneller, dus heb je na regelmatig wisselen (winterwissel) een gelijkmatig slijtage voor en achter. Kun je bij aankoop van nieuw een compleet nieuwe set van 4 banden kopen (met extra korting).

    Daarnaast is een voorwielslip nauwelijks te corrigeren (gas loslaten en hopen dat het goed gaat), terwijl je bij een achterwielslip nog wel wat kunt doen (een slipcursus helpt je aardig in de goede richting).

    Ik rij nu nog (tot maandag) met zomerbanden die aan vervanging toe zijn (paar mm.). Nogal brede (235) en harde wat al te sportieve banden (Bridgestone Potenza). Met wat kouder weer en nat wegdek slaan die nu regelmatig door en bij optrekken in de bocht voel je ze ook al gaan. Terwijl er achter niets gebeurt. Dus zou ik, als ik moest kiezen, nu liever voor nieuwe banden hebben dan achter.

  18. #17
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Beetje rare actie wat ze bij je hebben gedaan. Mij is ook bekent dat je nooit 2 verschillende banden op één as moet doen. De APK monteurs hier zullen het beter weten, maar mag dit wel voor de apk??
    De ene band heeft een hele andere rolweerstand dan de andere waardoor de auto gaat trekken.

    Voor mijn gevoel zal ik bij normaal rijstijl de nieuwste banden voor doen. Ben je een hele sportieve rijder dan zou ik zeggen dat het verhaal van over en onderstuur parten gaat spelen en zou ik de nieuwe banden achter monteren. Maar ook over mijn theorie zullen de meningen verschillend zijn.

  19. #18
    Madoow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    602
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    ??

    Standaard heb ik eigenlijk op mijn reservewiel na niks in de kofferbak liggen. Wat boodschappen en spul haal ik er ook uit als ik thuis ben. Dus 95% van de tijd de meeste druk op de vooras
    Sorry ben niet helemaal duidelijk geweest, ik gebruik mij A4 ca. 15-16k per jaar waarvan 11-12k voor vakantie, een vol beladen kofferbak dus.
    Audi A7 4G Sportback 3.0 TFSI quattro

  20. #19
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Duidelijk verhaal zo, dat veranderd de zaak natuurlijk, maar zal voor de meeste mensen iets anders liggen natuurlijk.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 1 achterband vervangen, auto trekt

    Je moet niet zozeer van de normale situatie uitgaan; normaal heb je toch wel grip genoeg. Het zijn de noodsituaties waarin het verschil in grip kritiek kan zijn. Lading achterin of niet; bij een noodstop verandert de gewichtsverdeling en worden de achterwielen ontlast. Daar komt nog bij dat de TT (vooral de eerste serie) bekend staat als nogal geneigd tot overstuur.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •